Valéria

Keresés FIDELIO

208 találat

április 26., 08:53
„Nem minden fa nő egyenesen!”

„Nem minden fa nő egyenesen!”

Klasszikus tánctanulmányai után más utat választott, alkotásaiban a kortárs mozdulatformák válnak abszolút módon uralkodóvá. Blaskó Borbálával a Balettintézetről, az esseni évekről és a koreográfusi gondolkodásmódjáról beszélgettünk a Pukedli és Hajsza című előadásai kapcsán, amelyek május 9-én lesznek ismét láthatóak az Átrium Film-Színházban.

április 3., 09:11
Draskóczy Gábor:

Draskóczy Gábor: "Reneszánszát éli a hegedűkészítés"

A Londonban élő magyar hegedűkészítő nyerte 2016 novemberében a világ egyik legrangosabb nemzetközi hangszerkészítő versenyét. Ráadásul a hangzás és a famunka kategóriájában is arany minősítést kapott. A Fonó Wine and Violin - Hegedűkészítők Szalonjában beszélgettünk vele a megmérettetésről, a szakma jelenéről és jövőjéről és a hangszerbe csempészett varázslatról.

március 31., 09:16

"Az életünk egy fekete humorral teli rajzfilm"

Fiatalok, dinamikusak, nem félnek változtatni még az újcirkusz eszköztárán sem. A Recirquel új, Adieu! címmel április 18-án a Müpában bemutatásra kerülő darabja kapcsán faggattuk a két bohóc karaktert, Lakatos Leonettát és Pintér Áront a műfajról, a darab keletkezéséről, humor és dráma állandó összefonódásáról, és arról, hogy az újcirkusz bohóca miért vedli le a „piros orrot”.

március 26., 12:16
Szakonyi Károly: „Én az online-t nem annyira szeretem”

Szakonyi Károly: „Én az online-t nem annyira szeretem”

Hálátlan utókor lennénk? Hová lettek a köztudatból azok az írók, akiket régen mindenki olvasott? Fáy Miklós erről Szakonyi Károllyal készített interjúja kapcsán gondolkodott el. A kritikus annak apropóján beszélgetett a ma is aktívan dolgozó, 85 éves íróval, hogy március 27-én, a színházi világnapon a szerző darabját olvassák föl a Játékszínben.

március 11., 10:12
Erik Truffaz: „Az emberek azért járnak koncertre, hogy álmodjanak”

Erik Truffaz: „Az emberek azért járnak koncertre, hogy álmodjanak”

A svájci származású francia csodatrombitás az egyik legnépszerűbb jazz-előadó ma Európában, ami többek között folytonos megújulási képességének köszönhető. Többször hallhattuk már Magyarországon, most új programmal, új energiákkal érkezik ismét Budapestre, a Get Closer Jazzfesztiválra, ahol március 26-án ad koncertet kvartettjével a MOM Kulturális Központban.

február 28., 10:50
Bujdosó János:

Bujdosó János: "Részt kell venni benne"

Március elsején sérült és ép előadók két előadásban is közösen lépnek színpadra az ArtMan Mozgásterápiás Közhasznú Egyesület estjén a Trafóban. Az előadások egyike, a Gál Eszter és Farkas Dorka rendezte Fehér a kiszolgáltatottság és a letisztultság témáit feszegeti. Ennek kapcsán az előadás zenéjét szerző Bujdosó Jánost kérdeztük szociális érzékenységről, kívülállásról, a zene terápiás alkalmazásáról és színházi zeneszerzésről.

február 22., 08:45
„A balett nem rólam szól, hanem arról, amit a nézőknek adni tudok”

„A balett nem rólam szól, hanem arról, amit a nézőknek adni tudok”

Kevés tizenkilenc éves táncosról mondható el bizonyossággal, hogy nagy karriert fog befutni. Verbőczi Noémi balerina közéjük tartozik. A Magyar Táncművészeti Egyetem 9. évfolyamos hallgatója képességeit lenyűgöző szorgalommal, kitartással és céltudatossággal ötvözi. Ennek köszönheti azt is, hogy a tavaly kitűnőre letett érettségi után három hónapot tölthetett a nagyhírű Houston Balett iskolájában.

február 18., 11:58
Hallható és titkos dallamok

Hallható és titkos dallamok

A zenés daraboknak nagy hatása volt az életére, mert – mint mondja – majdnem minden textusának van belső használatú ritmusa, rejtett melódiája. Prózai és bábszínházak felkéréseinek is eleget tesz, sőt számos dalszöveg is fűződik a nevéhez. Szabó T. Anna legújabb költeménye ezúttal az Opera újévi hangversenyén hangzott el.

február 15., 09:22
Oliver von Dohnányi: Mindennél fontosabb, hogy Magyarországon szeretik Dohnányi Ernő zenéjét

Oliver von Dohnányi: Mindennél fontosabb, hogy Magyarországon szeretik Dohnányi Ernő zenéjét

Egy délelőtti, budapesti próba után beült az autójába és Zsolnára indult, hogy este koncertet dirigáljon, majd másnap ugyanígy megtette az utat oda-vissza. A következő héten Prágából érkezett a magyar énekesekhez, majd egy rövid, de tartalmas beszélgetés és némi szusszanás után háromórás előadás várta. Oliver von Dohnányi először állt az Operaház karmesteri dobogóján.

február 12., 10:13
„A remény példázata”

„A remény példázata”

Kortárs táncosoké és alkotóké az Erkel Színház színpada a hagyományos Pas de Trois ’17 március 3-i előestéjén, amikor bemutatkozásra, találkozásra, a művészi áramlatok megfigyelésére egyaránt lehetőség nyílik. A TáncTrenden Orfeusz című munkájával jelentkező koreográfust, Bozsik Yvette-t kérdeztük.

február 1., 09:02
Három Haumann, háló nélkül

Három Haumann, háló nélkül

Különleges színházi élményt tartogat a Pesti Magyar Színház A fösvény című előadása, amelyben először lép színpadra együtt Haumann Péter, valamint két gyermeke, Petra és Máté. A közös munkáról, otthoni szakmázásról és a lázadásról beszélgettünk velük.

január 25., 08:22
„Jó esetben megtanulunk együtt élni a traumával”

„Jó esetben megtanulunk együtt élni a traumával”

Egy éve sikerrel fut a Vígszínházban a Tünet Együttes Sóvirág című darabja Szabó Réka rendezésében. A vallomásos-táncos duett a 91 éves Auschwitz-Birkenau-túlélő, Fahidi Éva és a fiatal táncosnő, Cuhorka Emese párbeszéde mozgásba foglalva. De lehet-e egy Holokauszt-darabról sikerként beszélni? Van-e terápiás hatása a színpadi táncnak? Többek közt ezekről is kérdeztük Fahidi Évát.

január 18., 08:22
A művészet az én dolgom, a biznisz nem rám tartozik

A művészet az én dolgom, a biznisz nem rám tartozik

Rab Gyula nevével szerencsére a tavalyi szezonban egyre gyakrabban találkozhatott a budapesti közönség, hiszen operaelőadásokban és koncerteken egyaránt láthattuk-hallhattuk őt. Hogy idén ritkábban találkozunk a fiatal tenoristával, annak az az oka, hogy jelenleg a Zürichi Operaház Operastúdiójának a tagja. Többek között erről beszélgettünk a Junior Prima-díjas énekessel Zürichben, Sosztakovics Kisvárosi Lady Macbethjének utolsó előadása előtt.

január 4., 08:17
„Ebbe a szerelembe az egész világegyetem bekerül”

„Ebbe a szerelembe az egész világegyetem bekerül”

Sokan sokféleképpen feldolgozták már a szerelem témáját a színpadon. Simkó Beatrix és Grecsó Zoltán kilenc hónapig dolgoztak, hogy a lehető legérvényesebb válaszokat adják a kimeríthetetlen téma kapcsán bennük felmerülő kérdésekre. A Vígszínház repertoárján szereplő #ORFEUSZ #EURÜDIKÉ című előadásukról meséltek.

január 1., 13:51
„Ez a fesztivál egy felkiáltójel!”

„Ez a fesztivál egy felkiáltójel!”

Ahogyan a gondolkodás változik, úgy formálódik a színházi nyelv is. A Trafó Nextfeszt elnevezésű programsorozata pedig épp ezt az új „hangot” kívánja megmutatni. Hogyan gondolkodik, alkot az Y generáció? Január 5. és 23. között kilenc előadás alapján kaphatunk képet erről. A fesztiválról Szabó Györgyöt, a Trafó menedzser-igazgatóját faggattuk.

2016. december 30., 10:28
Vincze Balázs: „Szabadon tudjuk teljesíteni a missziónkat”

Vincze Balázs: „Szabadon tudjuk teljesíteni a missziónkat”

A Pécsi Balett a Pécsi Horvát Színházzal együttműködésben szeptember végén mutatta be Ken Kesey Száll a kakukk fészkére című regényének táncszínpadi adaptációját. Az előadás a Nemzeti Táncszínház szervezésében februárban a Budapest Táncfesztivál keretén belül a fővárosban is bemutatkozik. Az előadásról, valamint az önálló társulattá válásról beszélgettünk Vincze Balázzsal, a társulat igazgatójával, a darab koreográfusával.

2016. december 30., 08:11
„Érezni a kort a képeken”

„Érezni a kort a képeken”

Schwanner Endre a motorsport és a színházak világában ugyanolyan otthonosan mozog, mint a hangversenyekében. Az intézménynek adományozott fotóiból a Nemzeti Múzeum Pulszky-termében Idők címmel nyílt kiállítás. A 88 éves fotográfust arról kérdeztük, hogyan férhet bele ennyi különböző témakör egyetlen ember életművébe.

2016. december 29., 08:42
„Biztos vagyok benne, hogy kiváló együttműködés fog kialakulni köztünk”

„Biztos vagyok benne, hogy kiváló együttműködés fog kialakulni köztünk”

Matuz István 70 éves. Mi mással ünnepelhetnénk ezt meg stílusosabban, mint hogy ellátogatunk január 7-én a Pesti Vigadóba, ahol a magyar fuvolaverseny-irodalom négy kiváló darabját hallgathatjuk meg az ő és a Rácz Zoltán vezényelte Concerto Budapest előadásában? A születésnapos fuvolaművészt a művekkel, a szerzőkkel és a zenész partnerekkel való viszonyáról kérdeztük.

2016. december 23., 08:30
A színekben rejlik a lényeg

A színekben rejlik a lényeg

A szicíliai és ecuadori szülők gyermekeként Amerikában nevelkedett operaénekes, Charles Castronovo decemberben Puccini Bohémélet című operájában lépett fel a Magyar Állami Operaházban. Az énekes, bár rocksztárnak készült, később mégis az operát választotta. Erről, a nyelvek sokszínűségéről, Rodolfo karakteréről és szilveszteri szokásokról is beszélgettünk.

2016. december 8., 10:52
Felöltöztetni a lelkünket

Felöltöztetni a lelkünket

2017. január 7-én hatodik alkalommal, Szimfonikus táncok alcímmel mutatják be a már társadalmi eseményként jegyzett újévi tánckoncertet a Szolnoki Szimfonikusok, amelynek megálmodója Izaki Maszahiro, japán karmester. Az érzékek játékáról, a zene által megnyitott lelki útról és az idei programról kérdeztük.

2016. december 7., 08:12
Élőzene a koporsógyárból

Élőzene a koporsógyárból

Párniczky András gitáros a Nigun zenekar vezetőjeként tizenöt éve foglalkozik „klezjazzel”. A közép-kelet-európai zsidó zene és a jazz ötvözéséből most egy olyan, rendkívüli sodrású lemez született, amit a koporsógyárból átalakított kulturális térben, a bécsi Sargfabrikban rögzítettek élő koncertfelvételként. A lemezt december 21-én az Opusban, és 29-én a Budapest Jazz Clubban is bemutatják.