Huba

Nemzetközi konferencia a művészetmenedzsment kihívásairól

2011.03.13. 12:49

Programkereső

Az „Új utak a művészeti menedzsmentben” című tankönyv megjelenésének kapcsán szakmai eszmecserét tartottak március 3-án a British Council épületében, a találkozón többek között előadott a Glastonbury Festival tanácsadója és a Tate Media and Audiences igazgatója is.
Új utak a művészeti menedzsmentbe
Új utak a művészeti menedzsmentbe

A rendezvény a zöld gondolkodás és a digitalizáció témakörét a külföldi trendek és a hazai menedzsmentben megjelenő kihívások bemutatásával járta körül. Ben Challis a Glastonbury Festival tanácsadója, a Greener Festival társalapítója a zeneipar kizöldítését az angliai zenei fesztiválok környezettudatosságán keresztül mutatta be, Szép Fruzsina, a Sziget programigazgatója pedig a Sziget kizöldítéséért tett intézkedésekről számolt be. Barcza Dániel, a MOME tanára a klímavédelem szolgálatában alkalmazott design társadalmi hasznát külföldi és hazai példákkal szemléltette. Gross András, a Medence csoport tagja a környezettudatos design fontosságáról beszélt, saját projektjeik prezentálásával.

Ezt követően Marc Sand, a világ egyik leglátogatottabb kortárs múzeuma, a londoni Tate Galery médiaigazgatója és Bencsik Barnabás, a Ludwig Múzeum főigazgatója a múzeumok marketingstratégiáiról mesélt, kiemelve a közösségi oldalak és vonzó webes megjelenés egyre fontosabb szerepét. A konferencia zárópaneljében Agata Waclawik-Wejman, a Google  tanácsadója a világban nagy port kavart Google Art Project-ről számolt be, mely keretében a keresőóriás a világ nagy múzeumait bevonva a legnagyobb művészeti gyűjteményeket tette elérhetővé az interneten.

A konferencia jól szemléltette, a művészeti menedzsment útjai eltérőek lehetnek az egyes művészeti területeken; közösségi kommunikáció, véleménycserére és vitára alkalmas, nyílt platform és digitalizáció nélkül azonban a továbblépés szinte elképzelhetetlen.