Sámuel, Hajna

Dame Kiri Te Kanawa a Művészetek Palotájában

2007.11.05. 00:00

Programkereső

Egy festői megjelenésű új-zélandi maori arisztokrata vált egyik napról a másikra élő legendává a Covent Garden 1971. december 1-jei előadásán. Ekkor debütált Kiri Te Kanawa a Figaró grófnőjeként.
250b8941-0231-4f3b-b142-12297efda987

"Nem hiszek a fülemnek. Meghallgatások ezrein vettem már részt, de ez egészen különlegesen, fantasztikusan szép hang." – ámuldozott az est karmestere, a művésznőt a szerepre jelölő Colin Davis. Technikai felkészültsége, muzikalitása mellett éppen álomszép hangszíne tette Kanawát a világ legkeresettebb énekművészeinek egyikévé.

1996-ban visszavonult az operaszínpadról, énektechnikáját, színpadi rutinját, zenei kvalitásait most a dalirodalom tolmácsolásának szolgálatába állítja. E minőségében találkozhat november 17-én a Művészetek Palotájának közönsége Kiri Te Kanawával, akinek Erzsébet királynő 1982-ben "a Brit Birodalmi Rend lovagdámája" címet adományozta.

A nemzetközi hírű karmester, Julian Reynolds rangos operaházak és koncerttermek szívesen látott vendégművésze. Pályáját zongoristaként kezdte, Abbadoval és Bernsteinnel dolgozott, a londoni Wigmore Hallban debütált. Vezényelni Londonban és Bécsben tanult. Dirigensként és zongorista partnerként gyakran dolgozik énekesekkel, köztük Dame Kiri Te Kanawával.

(2007. november 17. 19:30 Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem (Budapest) - Kiri Te Kanawa (ének) koncertje; Mozart: Ridente la calma, K 152; An Chloe, K 524; Abendempfindung, K 523; Un moto di gioia, K 579; R. Strauss: Ständchen, op. 17 No. 2; Die Nacht, op. 10 No. 3; All mein Gedanken, op. 21 No. 1; Morgen!, op. 27 No. 4; Zueignung, op. 10 No. 1; Duparc: La vie antérieure; Chanson triste; Phidyle; Poulenc: Voyage á Paris; Hotel; Les chemins de l'amour (Valse Chantée); Guastavino: La rosa y el Sauce; Que Linda, la madreselva!; El clavel del aire blanco; Alberto Ginastera: Cancion al arbol del Olvido; Wolf-Ferrari: Rispetto I: Quando ti vidi a quel canto apparire, op. 12 No. 1; Rispetto III: E tanto c’è pericol ch’io ti lasci, op. 11 No. 3; Puccini: Sole e amore (Mattinata); Moririre?)