Jolán

Adès-Purcell-Keller

2013.10.08. 17:14

Programkereső

A Keller Quartet háromrészes sorozatának első estjére október 8-án kerül sor, a Budapest Music Centerben.

A Keller Quartet közismert arról, hogy koncertjeinek programját különböző korok műveiből állítja össze úgy, hogy a hallgatók zenei élménye a művek kölcsönhatása révén karakteresebb és intenzívebb legyen. A BMC-ben most kezdődő 3 részes koncertsorozatuk első estéjén ebben a szellemben helyezik egymás mellé két brit zeneszerző műveit, melyek közös ismertetőjegye az ellenpontozás és az ellentétekkel való játék.

Keller Quartet
Keller Quartet

Az 1971-es születésű Thomas Adès fiatal kora ellenére mára a szigetország egyik legkeresettebb komponistája, zongoristája és karmestere.  Arcadiánájában az egyes tételek letűnt, vagy eltűnőben lévő idillek nyomait idézik, a mű közepén elhelyezett tétel  - Et...  (Tango mortale) - köré rendezve, mely címében is játékos és groteszk utalás a sírfeliratra Poussain Árkádiai pásztorok néven ismert híres festményén. Egytételes Zongoraötösének struktúrája látszatra erősen kötődik a klasszikus hagyományokhoz, de természetesen itt is minden más, mint aminek elsőre látszik (és hallatszik).

Az angol barokk meghatározó alakja, az 1659-ben született, mindössze 36 évet élt Henry Purcell elsősorban nagyszabású egyházi műveiről és operáiról ismert. Vonós kamarazenéjének izgalmas darabjai a húszas éveinek elején írt fantáziák, melyekben mesterien alkalmazza a hangszeres ellenpontozást, s melyek a koncert kontextusában akaratlanul is a műsor első felére reflektálnak .