Orsolya

A zenei tematikájú budapesti luxushotel a világ legjobb szállodája

2017.02.04. 10:02

Programkereső

A TripAdvisor értékelései alapján az Aria Hotel Budapest lett a világ legjobb szállodája. A New Yorkban megrendezett Traveler's Choice Awards keretében hirdették ki a győztes hotelt.

A lenyűgöző városi panorámát nyújtó, tetőtéri High Note Skybart, az odaadó vendégszeretetet és természetesen a zene által inspirált enteriőrt és szellemiséget emlegették leginkább a szavazók. Az alig másfél éve megnyílt hotel számos más díj mellett bezsebelhette a világ legjobb szállodája címet is.

„Büszke és meghatott vagyok, hogy a TripAdvisor olvasói a világ legjobb szállodájának választották a budapesti Aria Hotelt, hiszen ez a vendégeink valós szállodaélményét tükrözni, és úgy érzem, hogy a díj azt jelenti, hogy az időnket, energiánkat és forrásainkat a lehető legjobban használtuk, amikor a szállodát kialakítottuk” – összegezte gondolatait a részben magyar származású Henry Kallan, az Aria Hotelt is magában foglaló Library Hotel Collection tulajdonosa.

A TripAdvisor igen fontos fórum a Library Hotel Collection számára, már évek óta nagy hangsúlyt fektetnek az ott kapott visszajelzésekre, aminek meg is lett az eredménye. Maga a tulajdonos is hangsúlyozta, hogy a vendégekre irányuló figyelem az, ami miatt a leginkább kiérdemelhették a megtisztelő címet.

Az Aria Hotel Budapest egyedülálló eredménnyel Magyarország, Európa és a világ Legjobb Szállodája, továbbá a Legjobb Magyar Romantikus Szálláshely, a világ tizenhetedik, Európa nyolcadik és Magyarország Legjobb Szolgáltatását Nyújtó Szállodája, valamint a Legjobb Luxus szállodák kategóriában a világon a harmadik, míg Európa és Magyarország esetében az első helyet kapta.

A lánc budapesti luxusszállodájának belsőépítészeti terveit Varró Zoltán dizájner álmodta meg, a négy szárnyban pedig különböző, zene által inspirált szobákat és lakosztályokat találunk. A különböző stílust felvonultató szárnyak minden egyes szobája zenei nagyságokat és legendákat ünnepel az opera, a klasszikus zene, a jazz és a kortárs könnyűzene világából. A hotelben találhatunk Maria Callas, James Brown vagy épp Liszt által inspirált szobát, az Opera szárnyban pedig híres operákra vagy balettekre reflektálnak a lakosztályok: így a Pillangókiasszonyra, a Rómeó és Júliára, a Carmenre, illetve a La Traviatára. A szobákban a híres cseh karikaturista, Joseph Blecha rajzait láthatjuk. A Music Garden névre hallgató hall a már említett tetőtéri High Note SkyBaron kívül az egyik legkedveltebb része a hotelnek, hiszen az itt található Bogányi zongorán gyakran játszanak egyrészt a tehetséges fiatal jazz muzsikusok, másrészt saját hangszerén többször zongorázott már Bogányi Gergely, de gyakori vendég az Opera szárny kurátora, Rost Andrea, valamint a könnyűzenei (contemporary – kortárs) szárny kurátora, Rúzsa Magdolna is. Az auditív és szellemi élmények mellett a Harmony Spa-ban testünk is felfrissülhet, a város által nyújtott kulturális rendezvények között pedig az intézmény zenei igazgatója, Magyar Kornél segít eligazodni a vendégeknek.

Természetesen megfordultak már hírességek is a szállodában, a klasszikus zenei életből Plácido Domingo, Anna Nyetrebko, Edita Gruberová és Bryn Terfel is az Ariában szállt meg, a jazz világból Randy Brecker és Benny Golson fordult meg – utóbbi autogramjáért szeretne New Yorkba jutni Viktor Navorski (Tom Hanks) a Terminál című filmben –, de Anastacia és Dan Brown is az Aria Hotel Budapest vendége volt már.

Magyar Kornél: „A zenei ihletettség sikeresen mellőz mindenféle közhelyet”

Az elnyert TripAdvisor-díj kapcsán megkerestük az Aria Hotel Budapest zenei igazgatóját, Magyar Kornélt, akit megkérdeztünk feladatairól, a vendégek különleges kéréseiről és a hotelben megszállt illusztris vendégekről is.

– Egészen pontosan milyen feladatokat kell ellátnod zenei igazgatóként?

– A legfontosabb feladatom nekem is a vendégekkel való közvetlen kapcsolattartás, és ezen belül is a különleges kívánságok megszervezése. A kívánságok között szép számmal akad zenei jellegű. A szálloda arculatához tartozik számos zenei produkció szervezése és bonyolítása, amelyeknek a stílusa, hangzásvilága erősen befolyásolja az Aria márka karakterét, ezért ezek szervezésének részleteit mindig személyesen felügyelem.

– Zenei, illetve zenész szemmel mi teszi igazán különlegessé az Aria Hotelt?

– A szálloda hangulata, stílusa zseniálisan egyensúlyoz ízlésvilágok között, és így képes nagyon sokféle kultúrából érkező vendéget megszólítani, és otthonos környezetet kínálni számukra. A zenei ihletettség sikeresen mellőz mindenféle közhelyet, az enteriőr valóban a műfajok keltette érzelmi asszociációkból inspirálódik. Ezért zenész szemmel is izgalmas, ahogy a zenei élmény vizuális nyelvre van „fordítva”.

– Milyen kérésekkel szoktak megkeresni a vendégek, és volt-e már kifejezetten extrém – természetesen zenei – kérés, amit sikerült is teljesíteni?

– Amellett, hogy jellemzően az ötcsillagos luxus vonzza a vendégeket hozzánk, nagyon sokan keresik a főváros kulturális örökségét. Az ő számukra fontos, hogy valóban értéket tudjunk ajánlani, elkerülve a turistacsapdákat. Emlékezetes, amikor egy ír szaxofonos vendégünk hosszas eszmecserébe bonyolódott az egyik zongoristánkkal, vagy amikor egy brit hegedűs házaspár a város legjobb népzenei CD-boltját kereste. Nagyon sokak számára a budapesti kultúra az operával egyenlő, és ezeknek a vendégeknek akár az aznap esti előadásra is jegyet kell biztosítanunk. Az egyik idősebb vendégünk a Chopin-szobában jegyezte el lengyel származású kedvesét, amihez a kedvenc zenéi egész koreográfiáját kellett bekészíteni – előre időzítve, az egészet távolról, automatizáltan a szobába vezérelve, hogy minden rész a megfelelő pillanatban hangozzék el.

– Voltak esetleg lehetetlen kérések is?

– A vendégeink azt értékelik, hogy semmilyen ötlettől nem zárkózunk el, igyekszünk minden kívánságnak eleget tenni. Az igazi kihívást az olyan kérések jelentik, amelyek teljesítésére nagyon kevés idő áll rendelkezésre – például VIP belépő backstage passzal a Sziget fesztivál aznapi sztárfellépőjének a koncertjére. Ha valamilyen elképzelést nem tudunk teljesíteni az eredeti formában, akkor az egyszerű „nem” helyett mindig javasolunk alternatívákat. Ezt a fajta törődést eddig mindig nagyra értékelték a vendégeink.

– Megfordult néhány híres művész is nálatok Domingótól Bryn Terfelen át Anna Nyetrebkóig, hogy csak néhány nevet említsünk. Kivel vártad a leginkább a megismerkedést, és milyen nyomot hagytak benned a személyes találkozások?

– Domingóval nemcsak azért jelent életre szóló élményt a kapcsolat, mert minden idők egyik legnagyobb tenorjával (baritonjával) kerültem testközelbe. A művészi nagyság perspektívájából egészen lenyűgöző az emberi alázat, a szolgálatkészség, amivel a maestro él a hivatásának. Ez a mentalitás az egész személyiségét meghatározza a legapróbb gesztusokig. Egy megejtően barátságos, közvetlen, nagyvonalú úriembert ismerhettem meg a személyében. De ugyanilyen élmény volt a pajkosan cinkos és haverkodó Terfellel kezet rázni. Soha nem felejtem el azt sem, ahogy a jazz-szaxofonos veterán, az élő legenda Benny Golson képes volt gyermeki ámulattal rácsodálkozni a Bogányi-zongorára. Nagy büszkeség volt, amikor a New York-i trombitás sztár, Randy Brecker a kimerültsége ellenére megnyílt az óvatos unszolásomra, és csodákat mesélt pályájáról, és röviden örömzenélt a szálloda lobbijában. Ezek a pillanatok azok, amik folyamatosan inspirálnak a zenei hotel menedzselése során.