A varázsfuvola



Wolfgang Amadeus Mozart -  zeneszerző
Varró Dániel -  fordító
Medveczky Ádám -  karmester
Almási-Tóth András -  rendező
Lisztopád Krisztina -  díszlettervező
Tóth Bori -  jelmez
Juronics Tamás -  koreográfus
Somos Csaba -  karigazgató
Baja Mónika -  zenei munkatárs
Gyökér Gabriella -  zenei munkatárs
Marton Éva -  művészeti vezető

A Zeneakadémia Varázsfuvola-produkciója a Meláth Andrea által vezetett Ének Tanszék közelmúltbéli hallgatóira és a magyar operajátszás emelkedő csillagaira épül. A közönség soraiba is fiatalokat invitáló előadás művészeti vezetője, Marton Éva és rendezője, a tanszék színpadi játék tanára, Almási-Tóth András magát a Zeneakadémiát, egészen pontosan a szecessziós zenepalotát állítja majd a középpontba s teszi az előadás díszletévé. Hisz mi más volna képes a sötétség és a fény, az értelem és az érzelmek, az emelkedett eszmék és a természeti ösztönök, Sarastro és az Éj királynője ellentétpárjait összhangba rendezni, ha nem a zene.

Közreműködnek: a Magyar Táncművészeti Főiskola növendékei, a Miskolci Szimfonikus Zenekar és a Varázsfuvola kórus


A produkció a Marton Éva által vezetett Ének Tanszék közelmúltbéli hallgatóira, a magyar operajátszás emelkedő csillagaira, s Varró Dániel új, éppen erre az alkalomra elkészülő fordítására épül. A közönség soraiba is fiatalokat invitáló előadás rendezője, a tanszék színpadi játék tanára, Almási-Tóth András magát a Zeneakadémiát, egészen pontosan a szecessziós zenepalotát állítja majd a középpontba s teszi az előadás díszletévé. Ebben talán annak van kisebb szerepe, hogy Mozart operája és az épület ornamentikája egyaránt gazdag szabadkőműves utalásokban, ennél fontosabb, hogy a Zeneakadémia az előadásban a zene megkövült szimbólumává válik, s mi más volna képes a sötétség és a fény, az értelem és az érzelmek, az emelkedett eszmék és a természeti ösztönök, Sarastro és az Éj királynője ellentétpárjait összhangba rendezni, ha nem a zene.


2013. december 11. 19:00

Kapcsolódó cikkek

A témához csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá. Kattintson ide a belépéshez! Regisztrálni itt tud.

Kiemelt cikkeink

Szulák Andrea: "Az emberi lélekkel nem lehet gyurmázni"

Szulák Andreát a Fame kapcsán a művészeti képzés próbatételéről és a sztárrá válás áráról kérdeztük. INTERJÚ

Vaganova, a klasszikus balett egyik alapköve

Az orosz balett-táncos, koreográfus, pedagógus elsősorban a klasszikus tánctanítás területén kidolgozott saját módszeréről ismert.

Nem bírja a kánikulát? Hűsöljön a BJC-ben!

Hűsítő jazz-zel szolgál július 8-án este a Gyémánt Bálinttl kiegészült Sárik Péter Trió a Budapest Jazz Clubban.

Egressy Zoltán: "Minden kiszámíthatatlan"

Az egyik leggyakrabban játszott élő magyar drámaíró. Az Óbudai Nyár keretében mutatják be Halál Hotel című krimikomédiáját. INTERJÚ

Subicz Gábor: "A zenében sohasem lehetsz elég jó"

Robert Wilson (forrás: Jersy Arts)

Subicz Gábor jazztrombitással, a Modern Art Orchestra tagjával egy koppenhágai zeneszerzői verseny első díja kapcsán beszélgettünk.

Dél-Amerikában turnézott a BFZ

Valamivel több mint egy hét alatt hat koncertet adott Dél-Amerika legfontosabb koncerthelyszínein a Budapesti Fesztiválzenekar.

 

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG