A varázsfuvola



Wolfgang Amadeus Mozart -  zeneszerző
Varró Dániel -  fordító
Medveczky Ádám -  karmester
Almási-Tóth András -  rendező
Lisztopád Krisztina -  díszlettervező
Tóth Bori -  jelmez
Juronics Tamás -  koreográfus
Somos Csaba -  karigazgató
Baja Mónika -  zenei munkatárs
Gyökér Gabriella -  zenei munkatárs
Marton Éva -  művészeti vezető

A Zeneakadémia Varázsfuvola-produkciója a Meláth Andrea által vezetett Ének Tanszék közelmúltbéli hallgatóira és a magyar operajátszás emelkedő csillagaira épül. A közönség soraiba is fiatalokat invitáló előadás művészeti vezetője, Marton Éva és rendezője, a tanszék színpadi játék tanára, Almási-Tóth András magát a Zeneakadémiát, egészen pontosan a szecessziós zenepalotát állítja majd a középpontba s teszi az előadás díszletévé. Hisz mi más volna képes a sötétség és a fény, az értelem és az érzelmek, az emelkedett eszmék és a természeti ösztönök, Sarastro és az Éj királynője ellentétpárjait összhangba rendezni, ha nem a zene.

Közreműködnek: a Magyar Táncművészeti Főiskola növendékei, a Miskolci Szimfonikus Zenekar és a Varázsfuvola kórus


A produkció a Marton Éva által vezetett Ének Tanszék közelmúltbéli hallgatóira, a magyar operajátszás emelkedő csillagaira, s Varró Dániel új, éppen erre az alkalomra elkészülő fordítására épül. A közönség soraiba is fiatalokat invitáló előadás rendezője, a tanszék színpadi játék tanára, Almási-Tóth András magát a Zeneakadémiát, egészen pontosan a szecessziós zenepalotát állítja majd a középpontba s teszi az előadás díszletévé. Ebben talán annak van kisebb szerepe, hogy Mozart operája és az épület ornamentikája egyaránt gazdag szabadkőműves utalásokban, ennél fontosabb, hogy a Zeneakadémia az előadásban a zene megkövült szimbólumává válik, s mi más volna képes a sötétség és a fény, az értelem és az érzelmek, az emelkedett eszmék és a természeti ösztönök, Sarastro és az Éj királynője ellentétpárjait összhangba rendezni, ha nem a zene.


2013. december 11. 19:00

További időpontok

Kapcsolódó cikkek

A témához csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá. Kattintson ide a belépéshez! Regisztrálni itt tud.

Kiemelt cikkeink

A tramplivadász

Vannak operák, melyeket elég színpadra állítani, s már működnek is. És vannak operák, melyek értelmező rendezés után kiáltanak. KRITIKA

Szabó Kimmel Tamás: "Nehéz volt elengedni Hamletet"

A Radnótiban bemutatkozó művész nemzedéke dühéről valló Hamletje után két évvel újabb komoly határátlépésre készül. INTERJÚ

Mert buszra várni sokféleképpen lehet

A robotic dubstep két fenegyereke, Nonstop és Jon Boogz nem stresszel azon, mikor érkezik a busz. VIDEÓ

Balázs János: "Kiskoromban a zongora alatt aludtam"

Balázs János

Balázs János generációjának egyik legtehetségesebb zongoraművésze, aki Lajkó Félixszel közös improvizációs lemezt adott ki. INTERJÚ

v4 v 4v

Mozart, Dubrovay, Dvořák – tézis, antitézis, szintézis. A Kodály Vonósnégyes tagjai adtak koncertet a Zenetudományi Intézetben. KRITIKA

Szél támad Szellemországban

Totoro - A varázserdő titka

Ha márciusig az a szerencse ér minket, hogy Párizsba visz az utunk, kötelezően látogassunk el az Art Ludique-ba. MAGAZIN

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG 

Tisztelt olvasóink!

Megváltozott fórumszabályzatunk értelmében a jövőben a cikkektől független témák indítására nem lesz lehetőség. Megértésüket köszönjük.

A Fidelio szerkesztősége