Frauenhoffer György
Találatok száma:61

A Dóm téri Háry János ugyan több ízben is felvillantotta, miképp lehet ma érvényesen és izgalmasan színpadra vinni Kodály daljátékát, hiányérzetnek azonban még így is bőven akadt helye. KRITKA tovább...

A szegedi Dóm téri Háry János kapcsán Örzsével, azaz Bordás Barbarával beszélgettünk nem sokkal a bemutató előtt. tovább...

Hét év, 70 millió kattintás, és egy dal, amit akkor is ismer, ha azt gondolja, hogy nem ismeri. Egy történet véget ért. tovább...

Az Őrült nők ketrece nem árul zsákbamacskát, úgy négy perc elteltével a néző egy profi transzvesztita show közepén találja magát. Aztán nem sokkal később színpadra lép egy drag queen, egy tökéletes nőimitátor. Csak később esik le, hogy ez a nercbundás, tűsarkút viselő alak valójában Stohl András. . KRITIKA tovább...

A basszuskirály Victor Wooten július 8-án este nyolckor lép az A38-on. Utolsó pillanatban szólunk, de talán még nem későn. tovább...

Én csak most fedeztem fel őket, pedig kisebb megszakításokkal 1979 óta léteznek. tovább...

Gáspár Ildikó első nagyszínpadi rendezésében, a Stuart Máriában ezúttal nem két hatalmas uralkodó csap össze, hanem két magány elől menekülő nő. A főszerepben: Hámori Gabriella és Szandtner Anna. KRITIKA tovább...

Bár első operaélménye saját bevallása szerint maga volt a rettenet, alig huszonegy évesen már a Don Giovanni címszerepét énekelte az Andrássy úton. Molnár Levente azóta is sorra kapja a felkéréseket, baritonja Münchentől New Yorkig meghódította a világ operaházait. INTERJÚ tovább...

Bagossy László rendezésében Hamlet oda kerül, ahova előzőleg már egy egész nép megérkezett: az őrület határára. Rólunk szól? Igen. Fontos előadás? Igen. Megnézzük? Feltétlenül. KRITIKA tovább...

Bár a főiskolai felvételin még alig-alig ismerte a műfajt, mára a hazai zenés színházi élet egyik legizgalmasabb figurájává nőtte ki magát. Pályája során megfordult a nagyobb budapesti színpadokon, írt zenét többek között Mundruczó Kornél darabjaihoz, szeptember óta pedig a Magyar Színház zenei vezetője. Szemenyei Jánossal beszélgettünk. tovább...

Háromszor is díjazott magyar zeneszerző, a Star Wars, az Oroszlánkirály, és az idei eresztés. Az Oscar-díjas zenék rövid történetét vettük szemügyre, szigorúan a teljesség igénye nélkül. tovább...

Hol találkozik Freddie Mercury életműve Richard Strausséval? Mi köze a Star Wars-sagának az olimpiai fanfárhoz? Csokorba gyűjtöttük az Olimpiai játékok néhány legendás dalát – és néhány olyat is, amit jobb volna elfelejteni. tovább...

Akár meg is próbálhatnánk összegyűjteni, hány ponton találkozik Molière darabja az Örkény Színházban nemrég bemutatott Képzelt beteggel. A művelethez valószínűleg nem lenne szükség többre egy, esetleg két kéznél. KRITIKA tovább...

Balázs Péter békejobbot nyújtott, nem pályázik a Vígszínházra. Kár, hogy a csatához minimum két fél kellett volna. tovább...

Soós Attila vizsgarendezésének, a Lenznek tétje van: a tét mögött meghúzódó kérdés pedig nem kisseb, minthogy lehet-e irónia vagy épp reményszínházi szépelgés nélkül ma direktbe hitről beszélni a színpadon? A jelek szerint úgy tűnik: lehet. KRITIKA tovább...

A Titkaink legfőbb és egyben megbocsáthatatlan hibája, hogy nem kerülhetett be Pintér Béla tavaly megjelent drámakötetébe. Most várhatunk újabb másfél évtizedet. tovább...

Mohácsi János ismét a tőle megszokott könnyedséggel nyúlt alapanyagához. A Hyppolit, a lakáj történetét újraírták, átvariálták, meghúzták és kipótolták ahol csak lehetett - ám a rendező konyhájában ezúttal nem főtt ki semmi. KRITIKA tovább...

Tizenkilenc évesen egyik napról a másikra került a magazinok címlapjára, majd egy hosszabb szünet után kiadta első gyerekeknek írt lemezét, az Elfeledett mézescsókot. A közelmúltban Fonogram-díjjal is jutalmazott Kovácsovics Fruzsinával beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Már jóval a Kaddis előtt felmerült bennem a kérdés, vajon Kertész Imre művei alkalmasak-e a színpadra állításra, megtérülhet-e az előadásba fektetett energia, átadható-e az ő szikár, képektől és díszektől megfosztott nyelvi világa színházi körülmények között. A Jurányi és az Orlai Produkciós Iroda közös vendégjátéka minderre határozott választ adott. KRITIKA tovább...

A POSzT hatodik napján tovább gyűltek a kérdőjelek a fejünk fölött, a világ rendjét pedig csak a HOPPart és a Picasso kalandjai voltak képesek visszaállítani. Úgy ahogy. tovább...

A Komáromi Jókai Színház az idei POSzT versenyprogramjába beválogatott III. Richárdjáról beszélgettünk az előadás főszereplőjével, akit a drámatörténet egyik legvéresebb alakjának igazságáról is kérdeztünk. INTERJÚ tovább...

Az idei POSzT közönsége június 12-én tekintheti meg a Miskolci Nemzeti Színház versenyelőadását, A vágy villamosát, Györgyi Annával a főszerepben. Az előadásról Kiss Csaba rendezőt kérdeztük. INTERJÚ tovább...

Egy évvel a diploma megszerzése után a Magyar Állami Operaház magántáncosává léptették elő, a balett történetének gyakorlatilag minden fontosabb szerepét megkapta, visszavonulása óta pedig táncosok generációit nevelte fel. A Magyar Táncművészeti Főiskola végzős osztályának vezetőjével beszélgettünk. tovább...

A magyar fotográfia 1950 és 1998 közötti időszakáról ad áttekintést a KOGART Ház május 9-én nyíló Analóg című kiállítása. Az eseményhez kapcsolódó album előszavának szerzőjével, a kiállítást megnyitó Colin Forddal beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Az Örkény Színházban márciusban bemutatott előadás nem az 1967-ben elkészült drámából indul ki, hanem annak prózai előzményéből, az azonos című kisregényből. Talán éppen ez az, ami ismét frissé, aktuálissá és izgalmassá teszi az előadást. KRITIKA tovább...

Gothár Péter rövid időn belül másodszorra rugaszkodik neki Kleist Amphitryonjának. A vígjáték ezúttal elmarad, helyette viszont kapunk szívbemarkoló tragédiát, hat kivételesen erős színészi játékkal. Frauenhoffer György KRITIKÁja. tovább...

Napjaink egyik legkeresettebb fiatal drámaírójával, a POSzT-díjas Szabó Borbálával beszélgettünk írásról, meseirodalomról, és a készülő Janikovszky-adaptációról, az Égigérő fűről. INTERJÚ tovább...

A Budapest Bábszínház és a Füge közös ifjúsági produkciója finomkodás nélkül dönti le a nyomor tabuit. Fontos előadás, mert tétje van, őszinte és beszéli a célközönsége nyelvét. KRITIKA tovább...

Polgár Csaba rendezésének legnagyobb erénye, hogy egy pillanatig sem törekedett Tankred Dorst monumentális darabjának hűséges lekövetésére. Amit látunk, az metszően pontos összegzése közéletünknek és annak, ahogyan mindezt a HOPPart látja. KRITIKA tovább...

Hat évvel ezelőtt saját erőből vágtak neki a pályának, mára övék az egyik legizgalmasabb hazai színházi társulat. A HOPPart vezetőjével, Herczeg Tamással beszélgettünk a független létről, közszereplésről, és újonnan készülő előadásukról, a Blue Hotelről. tovább...

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG 

A címoldalról ajánljuk

Visszaadni az eredeti színeket

Bohém légy-ott (forrás: Gilvesy Pincészet)

Midori Seiler közreműködésével Muffat és Händel darabjait játssza Európai Hidak című sorozatában a BFZ szeptember 16-án. INTERJÚ

Írj kritikát és utazz Japánba!

A Grencsó Kollektíva vendége Mezei Szilárd - Opus Jazz Club (fotó: Zipernovszky Kornél)

Van véleményed az előadásokról és meg is osztanád azt a szélesebb közönséggel? Akkor jelentkezz kritikapályázatunkra!

Balázs Péter Szolnokon marad

Roberta Milevoj (fotó: Dinko Baz)

A szolnoki Szigligeti Színház igazgatója bejelentette: harmadszorra is pályázik a posztot.

Hagyományápolás és megújulás a Radnótiban

Tompa Andrea (fotó: eMasa)

Az évadnyitó társulati ülésen Bálint András igazgató elmondta: a színház alappillérei a hagyomány, a megújulás és a nyitottság.

Nyitott kapuk hétvégéje Bécsben

Csaknem hetven köz- és magánépület nyitja meg kapuit a látogatók előtt szeptember 13-án és 14-én az osztrák fővárosban.

Klezjazz többlettartalommal

Párniczky András jazzgitáros, a Nigun alapítója szeptember 2-án a Zsidó Nyári Fesztiválon ad koncertet zenekarával és Frank Londonnal. INTERJÚ

Így ünnepelt az Örkény Színház

Bohém légy-ott (forrás: Gilvesy Pincészet)

Kegyes volt az időjárás augusztus 30-án, az Örkény Színház évadnyitó zenés piknikjén, az Örkény kertben. GALÉRIA