Frauenhoffer György
Találatok száma:69

Mit tehet a kritikus, ha egy előadás eleve rossznak hirdeti magát? Semmit. Legfeljebb megpróbálhatja túlélni a darab közel két óráját – ám ez jóval bonyolultabb feladat, mint azt elsőre gondolnánk. tovább...

Életében egyetlen tiszta hangot nem énekelt ki, a ritmus született ellensége volt, mégis ezrek rajongtak érte. Florence Foster Jenkins hamarosan a mozikban tér vissza. tovább...

Életének egy pontján úgy tűnt, hogy óceánjárókon fog aerobicot tanítani, november 14-én mégis filmrendezői minőségében vehette át a Junior Prima Díjat. Zomborácz Virággal beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Színházi zeneszerzőként évek óta ott van a legkeresettebb alkotók között, összetéveszthetetlen dallamait mégis elsősorban a Mohácsi testvérek munkáiból ismerheti a közönség. Kovács Mártonnal, a Szakértők zenekar vezetőjével beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Pintér legújabb darabjában ezúttal nem egy generációkon átívelő össztársadalmi tragédiáról mesél, hanem egy egészen apróról, olyanról, ami mellett naponta megyünk el a villamosmegállóban. Kicsiről, keserűről, magyarról. KRITIKA tovább...

Kerényi Miklós Gábor - vagy ahogyan a legtöbben ismerik, Kero - tizenhárom év után búcsúzik az Operettszínház vezetői székétől, helyét a színház eddigi főtanácsadója, Lőrinczy György veszi át. Az új igazgatót nem sokkal a kinevezése után sikerült kikérdeznünk jövőbeli terveiről. tovább...

Az Operaház 130 évvel ezelőtti megnyitójának nem annyira a zene, és még kevésbé Ferenc József volt a főszereplője. Sokkal inkább Budapest első, meglehetősen kétes hírű rendőrfőkapitánya. tovább...

Hogyan lehet feldobni egy közel százéves repertoárt? Kinek szól egyáltalán az opera? Az idén százharminc éves Magyar Állami Operaház főigazgatójával, Ókovács Szilveszterrel az intézmény múltjától, jelenéről és jövőjéről beszélgettünk. tovább...

A Dóm téri Háry János ugyan több ízben is felvillantotta, miképp lehet ma érvényesen és izgalmasan színpadra vinni Kodály daljátékát, hiányérzetnek azonban még így is bőven akadt helye. KRITKA tovább...

A szegedi Dóm téri Háry János kapcsán Örzsével, azaz Bordás Barbarával beszélgettünk nem sokkal a bemutató előtt. tovább...

Hét év, 70 millió kattintás, és egy dal, amit akkor is ismer, ha azt gondolja, hogy nem ismeri. Egy történet véget ért. tovább...

Az Őrült nők ketrece nem árul zsákbamacskát, úgy négy perc elteltével a néző egy profi transzvesztita show közepén találja magát. Aztán nem sokkal később színpadra lép egy drag queen, egy tökéletes nőimitátor. Csak később esik le, hogy ez a nercbundás, tűsarkút viselő alak valójában Stohl András. . KRITIKA tovább...

A basszuskirály Victor Wooten július 8-án este nyolckor lép az A38-on. Utolsó pillanatban szólunk, de talán még nem későn. tovább...

Én csak most fedeztem fel őket, pedig kisebb megszakításokkal 1979 óta léteznek. tovább...

Gáspár Ildikó első nagyszínpadi rendezésében, a Stuart Máriában ezúttal nem két hatalmas uralkodó csap össze, hanem két magány elől menekülő nő. A főszerepben: Hámori Gabriella és Szandtner Anna. KRITIKA tovább...

Bár első operaélménye saját bevallása szerint maga volt a rettenet, alig huszonegy évesen már a Don Giovanni címszerepét énekelte az Andrássy úton. Molnár Levente azóta is sorra kapja a felkéréseket, baritonja Münchentől New Yorkig meghódította a világ operaházait. INTERJÚ tovább...

Bagossy László rendezésében Hamlet oda kerül, ahova előzőleg már egy egész nép megérkezett: az őrület határára. Rólunk szól? Igen. Fontos előadás? Igen. Megnézzük? Feltétlenül. KRITIKA tovább...

Bár a főiskolai felvételin még alig-alig ismerte a műfajt, mára a hazai zenés színházi élet egyik legizgalmasabb figurájává nőtte ki magát. Pályája során megfordult a nagyobb budapesti színpadokon, írt zenét többek között Mundruczó Kornél darabjaihoz, szeptember óta pedig a Magyar Színház zenei vezetője. Szemenyei Jánossal beszélgettünk. tovább...

Háromszor is díjazott magyar zeneszerző, a Star Wars, az Oroszlánkirály, és az idei eresztés. Az Oscar-díjas zenék rövid történetét vettük szemügyre, szigorúan a teljesség igénye nélkül. tovább...

Hol találkozik Freddie Mercury életműve Richard Strausséval? Mi köze a Star Wars-sagának az olimpiai fanfárhoz? Csokorba gyűjtöttük az Olimpiai játékok néhány legendás dalát – és néhány olyat is, amit jobb volna elfelejteni. tovább...

Akár meg is próbálhatnánk összegyűjteni, hány ponton találkozik Molière darabja az Örkény Színházban nemrég bemutatott Képzelt beteggel. A művelethez valószínűleg nem lenne szükség többre egy, esetleg két kéznél. KRITIKA tovább...

Balázs Péter békejobbot nyújtott, nem pályázik a Vígszínházra. Kár, hogy a csatához minimum két fél kellett volna. tovább...

Soós Attila vizsgarendezésének, a Lenznek tétje van: a tét mögött meghúzódó kérdés pedig nem kisseb, minthogy lehet-e irónia vagy épp reményszínházi szépelgés nélkül ma direktbe hitről beszélni a színpadon? A jelek szerint úgy tűnik: lehet. KRITIKA tovább...

A Titkaink legfőbb és egyben megbocsáthatatlan hibája, hogy nem kerülhetett be Pintér Béla tavaly megjelent drámakötetébe. Most várhatunk újabb másfél évtizedet. tovább...

Mohácsi János ismét a tőle megszokott könnyedséggel nyúlt alapanyagához. A Hyppolit, a lakáj történetét újraírták, átvariálták, meghúzták és kipótolták ahol csak lehetett - ám a rendező konyhájában ezúttal nem főtt ki semmi. KRITIKA tovább...

Tizenkilenc évesen egyik napról a másikra került a magazinok címlapjára, majd egy hosszabb szünet után kiadta első gyerekeknek írt lemezét, az Elfeledett mézescsókot. A közelmúltban Fonogram-díjjal is jutalmazott Kovácsovics Fruzsinával beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Már jóval a Kaddis előtt felmerült bennem a kérdés, vajon Kertész Imre művei alkalmasak-e a színpadra állításra, megtérülhet-e az előadásba fektetett energia, átadható-e az ő szikár, képektől és díszektől megfosztott nyelvi világa színházi körülmények között. A Jurányi és az Orlai Produkciós Iroda közös vendégjátéka minderre határozott választ adott. KRITIKA tovább...

A POSzT hatodik napján tovább gyűltek a kérdőjelek a fejünk fölött, a világ rendjét pedig csak a HOPPart és a Picasso kalandjai voltak képesek visszaállítani. Úgy ahogy. tovább...

A Komáromi Jókai Színház az idei POSzT versenyprogramjába beválogatott III. Richárdjáról beszélgettünk az előadás főszereplőjével, akit a drámatörténet egyik legvéresebb alakjának igazságáról is kérdeztünk. INTERJÚ tovább...

Az idei POSzT közönsége június 12-én tekintheti meg a Miskolci Nemzeti Színház versenyelőadását, A vágy villamosát, Györgyi Annával a főszerepben. Az előadásról Kiss Csaba rendezőt kérdeztük. INTERJÚ tovább...

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG 

A címoldalról ajánljuk

Balázs János: "Kiskoromban a zongora alatt aludtam"

Balázs János

Balázs János generációjának egyik legtehetségesebb zongoraművésze, aki Lajkó Félixszel közös improvizációs lemezt adott ki. INTERJÚ

v4 v 4v

Mozart, Dubrovay, Dvořák – tézis, antitézis, szintézis. A Kodály Vonósnégyes tagjai adtak koncertet a Zenetudományi Intézetben. KRITIKA

"Shakespeare hősei nem szoborrá merevedett lények"

A Julius Caesar címszerepét alakító Hegedűs D. Gézával a nagy alakok színpadra állításáról és a mozdulatlanságról beszélgettünk. INTERJÚ

Megjelent a Táncművészet téli száma

Már kézbe vehető a Táncművészet magazin legújabb száma, benne többek között egy Polina Szemjonova-kritikával.

Mi is itt vagyunk – Gubik Petra

Az Operettszínház szeretné közelebbről megismertetni legfiatalabb színész generációja tagjait. Ezúttal Gubik Petráról olvashatnak.

Szél támad Szellemországban

Totoro - A varázserdő titka

Ha márciusig az a szerencse ér minket, hogy Párizsba visz az utunk, kötelezően látogassunk el az Art Ludique-ba. MAGAZIN

Mai évfordulók