Frauenhoffer György
Találatok száma:53

Bagossy László rendezésében Hamlet oda kerül, ahova előzőleg már egy egész nép megérkezett: az őrület határára. Rólunk szól? Igen. Fontos előadás? Igen. Megnézzük? Feltétlenül. KRITIKA tovább...

Bár a főiskolai felvételin még alig-alig ismerte a műfajt, mára a hazai zenés színházi élet egyik legizgalmasabb figurájává nőtte ki magát. Pályája során megfordult a nagyobb budapesti színpadokon, írt zenét többek között Mundruczó Kornél darabjaihoz, szeptember óta pedig a Magyar Színház zenei vezetője. Szemenyei Jánossal beszélgettünk. tovább...

Háromszor is díjazott magyar zeneszerző, a Star Wars, az Oroszlánkirály, és az idei eresztés. Az Oscar-díjas zenék rövid történetét vettük szemügyre, szigorúan a teljesség igénye nélkül. tovább...

Hol találkozik Freddie Mercury életműve Richard Strausséval? Mi köze a Star Wars-sagának az olimpiai fanfárhoz? Csokorba gyűjtöttük az Olimpiai játékok néhány legendás dalát – és néhány olyat is, amit jobb volna elfelejteni. tovább...

Akár meg is próbálhatnánk összegyűjteni, hány ponton találkozik Molière darabja az Örkény Színházban nemrég bemutatott Képzelt beteggel. A művelethez valószínűleg nem lenne szükség többre egy, esetleg két kéznél. KRITIKA tovább...

Balázs Péter békejobbot nyújtott, nem pályázik a Vígszínházra. Kár, hogy a csatához minimum két fél kellett volna. tovább...

Soós Attila vizsgarendezésének, a Lenznek tétje van: a tét mögött meghúzódó kérdés pedig nem kisseb, minthogy lehet-e irónia vagy épp reményszínházi szépelgés nélkül ma direktbe hitről beszélni a színpadon? A jelek szerint úgy tűnik: lehet. KRITIKA tovább...

A Titkaink legfőbb és egyben megbocsáthatatlan hibája, hogy nem kerülhetett be Pintér Béla tavaly megjelent drámakötetébe. Most várhatunk újabb másfél évtizedet. tovább...

Mohácsi János ismét a tőle megszokott könnyedséggel nyúlt alapanyagához. A Hyppolit, a lakáj történetét újraírták, átvariálták, meghúzták és kipótolták ahol csak lehetett - ám a rendező konyhájában ezúttal nem főtt ki semmi. KRITIKA tovább...

Tizenkilenc évesen egyik napról a másikra került a magazinok címlapjára, majd egy hosszabb szünet után kiadta első gyerekeknek írt lemezét, az Elfeledett mézescsókot. A közelmúltban Fonogram-díjjal is jutalmazott Kovácsovics Fruzsinával beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Már jóval a Kaddis előtt felmerült bennem a kérdés, vajon Kertész Imre művei alkalmasak-e a színpadra állításra, megtérülhet-e az előadásba fektetett energia, átadható-e az ő szikár, képektől és díszektől megfosztott nyelvi világa színházi körülmények között. A Jurányi és az Orlai Produkciós Iroda közös vendégjátéka minderre határozott választ adott. KRITIKA tovább...

A POSzT hatodik napján tovább gyűltek a kérdőjelek a fejünk fölött, a világ rendjét pedig csak a HOPPart és a Picasso kalandjai voltak képesek visszaállítani. Úgy ahogy. tovább...

A Komáromi Jókai Színház az idei POSzT versenyprogramjába beválogatott III. Richárdjáról beszélgettünk az előadás főszereplőjével, akit a drámatörténet egyik legvéresebb alakjának igazságáról is kérdeztünk. INTERJÚ tovább...

Az idei POSzT közönsége június 12-én tekintheti meg a Miskolci Nemzeti Színház versenyelőadását, A vágy villamosát, Györgyi Annával a főszerepben. Az előadásról Kiss Csaba rendezőt kérdeztük. INTERJÚ tovább...

Egy évvel a diploma megszerzése után a Magyar Állami Operaház magántáncosává léptették elő, a balett történetének gyakorlatilag minden fontosabb szerepét megkapta, visszavonulása óta pedig táncosok generációit nevelte fel. A Magyar Táncművészeti Főiskola végzős osztályának vezetőjével beszélgettünk. tovább...

A magyar fotográfia 1950 és 1998 közötti időszakáról ad áttekintést a KOGART Ház május 9-én nyíló Analóg című kiállítása. Az eseményhez kapcsolódó album előszavának szerzőjével, a kiállítást megnyitó Colin Forddal beszélgettünk. INTERJÚ tovább...

Az Örkény Színházban márciusban bemutatott előadás nem az 1967-ben elkészült drámából indul ki, hanem annak prózai előzményéből, az azonos című kisregényből. Talán éppen ez az, ami ismét frissé, aktuálissá és izgalmassá teszi az előadást. KRITIKA tovább...

Gothár Péter rövid időn belül másodszorra rugaszkodik neki Kleist Amphitryonjának. A vígjáték ezúttal elmarad, helyette viszont kapunk szívbemarkoló tragédiát, hat kivételesen erős színészi játékkal. Frauenhoffer György KRITIKÁja. tovább...

Napjaink egyik legkeresettebb fiatal drámaírójával, a POSzT-díjas Szabó Borbálával beszélgettünk írásról, meseirodalomról, és a készülő Janikovszky-adaptációról, az Égigérő fűről. INTERJÚ tovább...

A Budapest Bábszínház és a Füge közös ifjúsági produkciója finomkodás nélkül dönti le a nyomor tabuit. Fontos előadás, mert tétje van, őszinte és beszéli a célközönsége nyelvét. KRITIKA tovább...

Polgár Csaba rendezésének legnagyobb erénye, hogy egy pillanatig sem törekedett Tankred Dorst monumentális darabjának hűséges lekövetésére. Amit látunk, az metszően pontos összegzése közéletünknek és annak, ahogyan mindezt a HOPPart látja. KRITIKA tovább...

Hat évvel ezelőtt saját erőből vágtak neki a pályának, mára övék az egyik legizgalmasabb hazai színházi társulat. A HOPPart vezetőjével, Herczeg Tamással beszélgettünk a független létről, közszereplésről, és újonnan készülő előadásukról, a Blue Hotelről. tovább...

Amikor A Dohány utcai seriff véget ér, csendben felállunk és elhagyjuk a játékteret. Mohácsi János ismét briliánsat rendezett. De nem tapsolunk, mert a hallottakat nem lehet megköszönni. KRITIKA tovább...

Hosszú idő után Herczeg Ferenc Bizánca ismét visszatért a színpadra – ám a diadalmenet még várat magára. Az előadásról Frauenhoffer György írt KRITIKÁt. tovább...

Hogy néz ki belülről egy javítóintézet? A FÜGE és a Rákospalotai Leánynevelő Intézet jóvoltából most nem csak ezt tudhatjuk meg, hanem azt is, milyen rettentő erős színészi potenciálok rejtőznek odabent. tovább...

Vannak pillanatok, amikor a kritika mint műfaj csődöt mond. Hiába a szerző törekvése, hogy száműzze szövegéből az egyes számot és a személyes tényezőket, hogy ne csak leírjon, de elemezzen is, hiába a jó szándék, amivel rábeszélni vagy lebeszélni akar, hiába minden, mert csak Wittgenstein marad, és az ő unalomig félrecitált igazsága, hogy amiről nem lehet beszélni, arról hallgatni kell. tovább...

A Turay Ida Színház Spirit Kamaraszínháza Quimby-dalokkal, Szinetár Dóra énekhangjával és Makranczi Zalán játékával igyekezett a fiatalok számára is csalogató Mizantrópot létrehozni. De mi történik akkor, ha a zenekart nem halljuk, az énekesnő nem énekel, a prózai színész pedig dalra fakad? tovább...

Mohácsi Istvánnak ügye van a Francia rúdugrással. Legalábbis ezt látszik alátámasztani a darab előadás-története: előbb egy pécsi ősbemutató, aztán egy évaddal később újabb bemutató a Centrál Színházban a MaNNa és az Orlai Produkciós Iroda közreműködésével, nyári turné, legutóbb pedig a Városmajori Szabadtéri Színpad. tovább...

A Blues Brothers sikerreceptje alapvetően nem bonyolult: végy két napszemüveget, ugyanennyi fekete öltöny, egy marék slágert, néhány csattanós poént és fél tucat zenészlegendát. Ez utóbbi kettő nélkül azonban bele se kezdj. tovább...

Az egy évvel ezelőtt felolvasó-színházi keretek között bemutatott Gardénia idén novembertől a Kortárs Drámafesztivál jóvoltából teljes, szcenírozott formában is megtekinthető a Thália Színház Új Stúdiójában. tovább...

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG 

A címoldalról ajánljuk

Fodor Tamás: "Minőség és alattvalói hűség"

Gerard Mortier (fotó: Javier del Real/Teatro Real)

A legendás Stúdió K alapítója abban a színházban hisz, amelyik felfedező utakra indít, valóságos helyzetekre valóságos válaszokat ad. INTERJÚ

Videós kalauz a Jazz Naphoz

Készítettünk egy sorvezetőt-stílusvezetőt mindenkinek, aki szeretné magát meglepni egy izgalmas, új zenével április 30-án.

Eltűnt egy Csontváry

Ellopták a MODEM raktárából Csontváry Kosztka Tivadar és Nemes Lampérth József egy-egy alkotását, melyek összértéke 100 millió forint.

Átadták az idei Artisjus-díjakat

Négy irodalmi és hét zenei díjat osztott ki az Artisjus április 23-án.

Applikáció gyerekeknek szolfézshoz

A Madárszó egy elsősorban gyereknek létrehozott táblagépes alkalmazás. Fejleszti a zenei memóriát, a hallást és a kottaismeretet.

Leláncolni az időt

Modern kori ősbemutatót tartottak a Budapesti Tavaszi Fesztivál utolsó napján, április 6-án. KRITIKA

Ismét "Ki nyer ma?"

Pénteken újra élőben sugározza a "Ki nyer ma? " című komolyzenei vetélkedőműsort a Bartók Rádió.

Jazz Napi fotópályázat

Az amatőr és profi fotósoknak meghirdetett fotópályázatra 2014- május 5-ig lehet jelentkezni.

Mai évfordulók

  • Gottlieb Theophil Muffat születése (1690)
  • Puccini: Turandot  - bemutató (1926)