Premier: Római vakáció

A romantikus film Cole Porter-dalokkal tűzdelt színpadi változata július 26-án mutatják be Tenki Réka és Fekete Ernő főszereplésével a szentendrei városháza udvarán. GALÉRIA

Audrey Hepburn és Gregory Peck legendás filmje ezúttal színpadon kel életre az Orlai Produkciós Iroda és a Szentendrei Teátrum közös produkciójaként, Pelsőczy Réka rendezésében.

Fekete Ernő és Tenki Réka - Római vakáció (fotó: Tiszeker Dániel)
Galéria megnyitása

A képre kattintva GALÉRIA tekinthető meg!

Zöldi Gergely, a darab fordítója és dramaturgja elmondta: a film színpadi adaptációját Paul Blake írta, aki Cole Porter-dalokkal egészítette ki a művet, ezek jól illeszkednek a rendező elképzeléséhez - tette hozzá. Szólt arról, hogy a színpadon egy filmforgatás előtti próba látható, ez adja a történet keretét. A színészek eredeti szerepüket játsszák, ám az előadás másik rétegeként a szereplők valós kapcsolataira is ráláthatunk, a darabnak dupla története van. Mint mondta, a történet a bulvársajtó és a híresség találkozásáról szól. A szökésben lévő hercegnőt az újságíró lakására sodorja a véletlen, aki ebben egy óriási sztorit lát. "A történet talán aktuálisabb is ma, mint az '50-es évek elején. Akkor nem volt ekkora hatalma még a bulvármédiának" - jegyezte meg a fordító.

A női főszerepet alakító Tenki Réka a produkció kapcsán a Fideliónak elmondta: "Nagyon örülök, hogy megint együtt dolgozhatom Fekete Ernővel, akitől - amellett hogy nagyszerű színész - rengeteget lehet tanulni. Sok jó színésszel dolgoztam már, de kevés olyan férfi van, aki mellé ha bejössz a színpadra, úgy érzed, nő lehetsz. Ezért nála nem kell külön megdolgoznod. A viselkedésével, a gesztusaival teremti meg a nőt, és a szerepem megkérdőjelezhetetlenné válik általa." (A teljes interjút ide kattintva olvashatja.)

Fekete Ernő, Nagy Dániel Viktor és Szikszai Rémusz - Római vakáció (fotó: Tiszeker Dániel)
Galéria megnyitása

A képre kattintva GALÉRIA tekinthető meg!

Fekete Ernő, az előadás férfi főszereplője így nyilatkozott a most elkészült munkáról: "Ez egy roppant kedves, bájos mese, remélhetőleg sok munkával és jó ízléssel elkészítve. Speciális világa van, amit Réka talált ki éppen azért, hogy ne csak önmagát jelentse a sztori, hanem szóljon valamiről. A történetet egy filmstúdióba helyezte, ahol mi színészek vagyunk, akik ezt a történetet próbálják, forgatják, játsszák. Ebben benne van az ő filmvilághoz fűződő szeretete és rajongása is. Közhely persze, de ha hitelesen megszólal egy reménytelen szerelem a színpadon, az bárhol, bármikor aktuális tud lenni, hiszen bármelyikünk életében előfordulhat ilyesmi. Szimpatikus benne, hogy a történet abba az irányba halad, hogy valami csodálatos, álomszerű vége legyen, de nem: minden olyan, mint a mesében, de végül valójában olyan, mint az életben." (Az interjút ide kattintva olvashatja végig.)

Mint arról Pelsőczy Réka beszámolt, a történetben számára az a legfontosabb, hogy olyan találkozásról van benne szó, amely nem teljesedhet be. A darab alapmotívuma a kalandvágy, az elvágyódás a megszokottból. Hogy az ember nekimegy a világnak, ki akar törni a korlátai közül - mint a darabban szereplő Anna hercegnő -, és történik vele valami, ami nem történhetett volna meg, vissza kell térnie a saját életébe. A rendező elmondta: ez a beteljesületlen érzelem érdekelte leginkább, amely mindenki számára ismerős lehet. A színpadi változat és a film viszonyáról elmondta: darabjuk egy filmstúdióban játszódik, a Római vakáció történetével párhuzamosan megjelenik egy másik sztori is, amelynek a filmbeli figurákat alakító színészek a főszereplői, az ő viszonyaik is felsejlenek. Hozzátette: úgy érzi, hogy a színészek is élvezik a munkát, azt, hogy a darab meséje mellett a filmstúdió mint helyszín milyen helyzeteket, további játéklehetőségeket kínál.

Hernádi Judit - Római vakáció (fotó: Tiszeker Dániel)
Galéria megnyitása

A képre kattintva GALÉRIA tekinthető meg!

Az előadásban fellépő Szikszai Rémusz arra a kérdésre, szerinte miért érdekes ez a történet, elmondta: "A szerelem mindig érdekes és minden bonyodalom ősforrása. Soha nem gondoltam arra, hogy ezt a filmet színpadra lehet alkalmazni, de bízom abban, hogy amit Réka kerettörténetnek kitalált, az működni fog. És szerintem nagyon nehéz igényesen színpadra állítani egy romantikus vígjátékot. Most erre minden remény megvan." (A teljes interjú ide kattintva érhető el.)

A koreográfiát Fejes Kitty és Katona Gábor készíti, a színpadon lévő hangstúdióban pedig a produkció zenei vezetője, Puskás Péter és Varga Vince különböző effektekkel teremtik meg a történet atmoszféráját. A főszereplők mellett Hernádi Judit, Cseh Judit, Szikszai Rémusz, Márton András és Nagy Dániel Viktor játszik a darabban. A jelmez Tihanyi Ildikó, a díszlet Kalmár Bence munkája. A premier a Szentendrei Nyár programsorozat keretében tartják, az előadás ősztől a Belvárosi Színház repertoárján szerepel.

A témához csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá. Kattintson ide a belépéshez! Regisztrálni itt tud.

Kiemelt cikkeink

Mátyássy Áron: "Elnyomott nők nemcsak Irakban vannak"

Kritikus társadalmi helyzetben élő iraki nők küzdelmét mutatja be a Vígszínház Házi Színpadának legújabb előadása. INTERJÚ

Aki a végén nevet

Lehet, hogy ma már elég az Andrássy útig elmenni, ha jó Cosìra vágyunk? KRITIKA

Bőröndben hevert a Monet-festmény

Az Esti tájkép című festményt a májusban elhunyt német műgyűjtő, Cornelius Gurlitt hagyatékában találták.

Elhunyt Pribojszky Mátyás

Citeraművészként az országban elsőként kapott hivatásos működési engedélyt, majd a ősi népi hangszert hangversenypódiumra emelte.

"Itt nem működik a robotpilóta"

Pinchas Steinberget februárban, az előző félév elején nevezték ki a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara elnök-karnagyává. INTERJÚ

Kitörölhetetlen kifejezések

Tetoválás és balettcipő - két összeférhetetlennek tűnő dolog. Valójában még a legnagyobb művészek közt is van, aki tetoválást visel. MAGAZIN

 

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG 

Tisztelt olvasóink!

Megváltozott fórumszabályzatunk értelmében a jövőben a cikkektől független témák indítására nem lesz lehetőség. Megértésüket köszönjük.

A Fidelio szerkesztősége