Premier: Római vakáció

A romantikus film Cole Porter-dalokkal tűzdelt színpadi változata július 26-án mutatják be Tenki Réka és Fekete Ernő főszereplésével a szentendrei városháza udvarán. GALÉRIA

Audrey Hepburn és Gregory Peck legendás filmje ezúttal színpadon kel életre az Orlai Produkciós Iroda és a Szentendrei Teátrum közös produkciójaként, Pelsőczy Réka rendezésében.

Fekete Ernő és Tenki Réka - Római vakáció (fotó: Tiszeker Dániel)
Galéria megnyitása

A képre kattintva GALÉRIA tekinthető meg!

Zöldi Gergely, a darab fordítója és dramaturgja elmondta: a film színpadi adaptációját Paul Blake írta, aki Cole Porter-dalokkal egészítette ki a művet, ezek jól illeszkednek a rendező elképzeléséhez - tette hozzá. Szólt arról, hogy a színpadon egy filmforgatás előtti próba látható, ez adja a történet keretét. A színészek eredeti szerepüket játsszák, ám az előadás másik rétegeként a szereplők valós kapcsolataira is ráláthatunk, a darabnak dupla története van. Mint mondta, a történet a bulvársajtó és a híresség találkozásáról szól. A szökésben lévő hercegnőt az újságíró lakására sodorja a véletlen, aki ebben egy óriási sztorit lát. "A történet talán aktuálisabb is ma, mint az '50-es évek elején. Akkor nem volt ekkora hatalma még a bulvármédiának" - jegyezte meg a fordító.

A női főszerepet alakító Tenki Réka a produkció kapcsán a Fideliónak elmondta: "Nagyon örülök, hogy megint együtt dolgozhatom Fekete Ernővel, akitől - amellett hogy nagyszerű színész - rengeteget lehet tanulni. Sok jó színésszel dolgoztam már, de kevés olyan férfi van, aki mellé ha bejössz a színpadra, úgy érzed, nő lehetsz. Ezért nála nem kell külön megdolgoznod. A viselkedésével, a gesztusaival teremti meg a nőt, és a szerepem megkérdőjelezhetetlenné válik általa." (A teljes interjút ide kattintva olvashatja.)

Fekete Ernő, Nagy Dániel Viktor és Szikszai Rémusz - Római vakáció (fotó: Tiszeker Dániel)
Galéria megnyitása

A képre kattintva GALÉRIA tekinthető meg!

Fekete Ernő, az előadás férfi főszereplője így nyilatkozott a most elkészült munkáról: "Ez egy roppant kedves, bájos mese, remélhetőleg sok munkával és jó ízléssel elkészítve. Speciális világa van, amit Réka talált ki éppen azért, hogy ne csak önmagát jelentse a sztori, hanem szóljon valamiről. A történetet egy filmstúdióba helyezte, ahol mi színészek vagyunk, akik ezt a történetet próbálják, forgatják, játsszák. Ebben benne van az ő filmvilághoz fűződő szeretete és rajongása is. Közhely persze, de ha hitelesen megszólal egy reménytelen szerelem a színpadon, az bárhol, bármikor aktuális tud lenni, hiszen bármelyikünk életében előfordulhat ilyesmi. Szimpatikus benne, hogy a történet abba az irányba halad, hogy valami csodálatos, álomszerű vége legyen, de nem: minden olyan, mint a mesében, de végül valójában olyan, mint az életben." (Az interjút ide kattintva olvashatja végig.)

Mint arról Pelsőczy Réka beszámolt, a történetben számára az a legfontosabb, hogy olyan találkozásról van benne szó, amely nem teljesedhet be. A darab alapmotívuma a kalandvágy, az elvágyódás a megszokottból. Hogy az ember nekimegy a világnak, ki akar törni a korlátai közül - mint a darabban szereplő Anna hercegnő -, és történik vele valami, ami nem történhetett volna meg, vissza kell térnie a saját életébe. A rendező elmondta: ez a beteljesületlen érzelem érdekelte leginkább, amely mindenki számára ismerős lehet. A színpadi változat és a film viszonyáról elmondta: darabjuk egy filmstúdióban játszódik, a Római vakáció történetével párhuzamosan megjelenik egy másik sztori is, amelynek a filmbeli figurákat alakító színészek a főszereplői, az ő viszonyaik is felsejlenek. Hozzátette: úgy érzi, hogy a színészek is élvezik a munkát, azt, hogy a darab meséje mellett a filmstúdió mint helyszín milyen helyzeteket, további játéklehetőségeket kínál.

Hernádi Judit - Római vakáció (fotó: Tiszeker Dániel)
Galéria megnyitása

A képre kattintva GALÉRIA tekinthető meg!

Az előadásban fellépő Szikszai Rémusz arra a kérdésre, szerinte miért érdekes ez a történet, elmondta: "A szerelem mindig érdekes és minden bonyodalom ősforrása. Soha nem gondoltam arra, hogy ezt a filmet színpadra lehet alkalmazni, de bízom abban, hogy amit Réka kerettörténetnek kitalált, az működni fog. És szerintem nagyon nehéz igényesen színpadra állítani egy romantikus vígjátékot. Most erre minden remény megvan." (A teljes interjú ide kattintva érhető el.)

A koreográfiát Fejes Kitty és Katona Gábor készíti, a színpadon lévő hangstúdióban pedig a produkció zenei vezetője, Puskás Péter és Varga Vince különböző effektekkel teremtik meg a történet atmoszféráját. A főszereplők mellett Hernádi Judit, Cseh Judit, Szikszai Rémusz, Márton András és Nagy Dániel Viktor játszik a darabban. A jelmez Tihanyi Ildikó, a díszlet Kalmár Bence munkája. A premier a Szentendrei Nyár programsorozat keretében tartják, az előadás ősztől a Belvárosi Színház repertoárján szerepel.

A témához csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá. Kattintson ide a belépéshez! Regisztrálni itt tud.

Kiemelt cikkeink

Zenészek, akiket megihletett a Trónok harca

Hétvégi kikapcsolódásként összeállítottunk egy listát Ramin Djawadi filmzenéjének legötletesebb klasszikus zenei feldolgozásaiból. MAGAZIN

Volt coolabb zenész Miles Davisnél

Valójában Lennie Tristano volt a cool stílus szülőatyja. Pallai Péter szakíró elmeséli.

Előhívott emlékeim

Az idén nyolcvanéves mester, Chochol Károly életművéből nyílt retrospektív fotókiállítás a Budapest Galériában.

Kritikapályázat: Épülésünkre és mulatságunkra

Ezúttal négy fiatal szerzőt kértünk fel arra, hogy írjon az Erkel Színház meseoperájáról. Első ízben Jenei Péter szövegét olvashatják. KRITIKA

Rudolf Péter: "Én vagyok a leglustább izgága"

A Radnóti Színház idei évadának utolsó bemutatója kapcsán a rendezővel beszélgettünk. INTERJÚ

Bécs és Belgium is a magyar Hinokit akarja

Román Sándor - ExperiDance

Mészáros Máté darabja bekerült a bécsi ImPulsTanz programjába, novemberben pedig a francia-belga Next Festivalt nyitják meg.

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG