Emma

Kövér-e a balerina?

2010.12.29. 15:04

Programkereső

A New York Times tánckritikusa, Alastair Macaulay lassan befejezi Diótörő-maratonját, de egyik cikke sem váltott ki olyan érzelmeket, mint a november végi New York-i nyitány.
Jenifer Ringer
Jenifer Ringer

Alistair Macaulay írhat akármennyi bejegyzést Diótörő-naplójába, járhatja az Egyesült Államokat Las Vegastól New Yorkig, biztosan nem úgy fognak rá emlékezni, mint arra a tánckritikusra, aki a legtöbb Diótörőt látta egy szezonban, hanem mint arra, aki lekövérezett egy balerinát. A New York City Ballet Balanchine-koreográfiájának egyik előadójáról, Jenifer Ringerről ugyanis azt írta Macaulay, hogy úgy néz ki a Balerina, mint aki a kelleténél eggyel több bonbont evett volna (a karakter neve angolul ugyanis Sugar Plum Fairy, azaz Bonbon Tündér).

Amellett, hogy a balerina válaszolt a megjegyzésre, a Black Swan című film főszereplőjét játszó Natalie Portman - aki a moziban egy balett-táncost alakít, s ezért nem kis szenvedés árán le kellett fogynia - is reagált: "Milyen más művészeti területen fogadható el, hogy a kritikus a művész testalkatára tegyen megjegyzést?" A vitába beszálltak a brit tánckritikust védendők - többnyire kollégái az óceán mindkét partjáról -, akik Ringernek egy félmondatába kapaszkodnak: "a testem része ennek a művészeti ágnak".

Azt természetesen nem vitatják, hogy a média, különösen a divatvilág rossz testképet sugároz, ami étkezési zavarok, bulímia, anorexia felé tereli a fiatal nőket, kislányokat, és Jenifer Ringer egyike azoknak, akik korábban nyíltan beszéltek erről. A balerina egyébként azzal zárta le az affért, hogy ez az újságíró személyes véleménye.