Jolán

Semmi pornográfia, semmi csinnadratta

2014.11.14. 13:41

Programkereső

A KET új előadása a Trafóban november 14-én Tiszta föld címmel látható. Kun Attila koreográfiájában a kortárs káosz a letisztultsággal találkozik miközben az ember és kultúra viszonyáról beszél.

Ellentétpárok feszülnek egymásnak a Tiszta földben: kettős világrend jelenik meg, melyben mindannyian keressük a helyünket. Ez a kettősség határozza meg Kun Attila és a Közép-Európa táncszínház új produkciójának mind zenéjét, mind képi világát. Nem véletlen, hogy József Attila Szabad ötletek jegyzékét választották szövegeik kiindulási alapjául, egyfajta korképül, hiszen a huszadik századot felforgató költő munkájában is jelentős szerepe van az összeegyeztethetetlenségnek.

Ezúttal táncosok nyúltak ehhez a rendkívüli anyaghoz, amelyből kiindulva saját gondolataikat és érzéseiket fejezhetik ki - a lehető legplasztikusabb módon. A társulat táncművészei gyakran dolgoznak szöveggel. Megszólalásaik során mindig feszegetik saját szellemi és fizikai határaikat. A Tiszta földben sem lesz ez másként.

Az előadásban központi helyet foglal a Bethlen Téri Színház kertjének egy fája, mely szintén inspirációul szolgált a darab készítőinek. Ez a fa indította el a produkcióban megjelenő asszociatív gondolatmeneteket.

A sokszor díjazott, méltán elismert koreográfus meghívására a nagy múltú társulattal Natalia Iwaniec, hitelesített Gaga-oktató dolgozott együtt a próbafolyamat során, így egy egészen különleges mozgásvilággal gazdagodtak. A Gagában test és lélek nem határolódik el egymástól, a táncosok egyként kezelik fizikai és mentális részüket. A nemzetközileg is igen nagy népszerűségnek örvendő mozgásformát a magyar közönség nemcsak az Ohad Naharin által alapított Batsheva Dance Company-tól, hanem a Naharin tanítvány Sharon Eyal tavaly a Trafóban bemutatott Hause című koreográfiájából is ismerheti már. A Tiszta föld nem tisztán Gaga, de a táncosok munkáját nagyban meghatározta ez az egyedülálló gondolkodásmód.