Ilona

A break és a balett szerelemgyereke

2015.02.11. 18:12

Programkereső

Mi születik a breakdance és a klasszikus balett házasításából? Kiderül február 26-án, a kanadai RUBBERBANDance Group: Empirikus hányados című előadásából a Trafóban.

Victor Quijada Los Angeles-i hiphop klubokból indult a nemzetközi előadóművészi hírnév felé. Ritka adottság, ha valaki ilyen széles skáláját ismeri a táncnak, az utcasaroktól a hangversenyteremig. Táncosai szintén színes egyéniségek, sokféle műfajból érkeztek a klasszikustól, a kortárs és urban dance-en át, a cirkuszig.

Rubberbandance: Empirikus hányados
Rubberbandance: Empirikus hányados

A koreográfus amellett, hogy maga is elbűvölő táncos, több mint egy tucat rövidfilmet is készített már. Filmes képzelet, improvizatív megközelítés és színházi értelmezés, felfegyverezve a megszállottság hevével, az erőszak hirtelenségével, meg a gyengédség és a komédia kettősségével - ez a Rubberband módszer.

Az Empirikus hányados Quijada karaktertanulmánya táncatlétikai világra alkalmazva a függés, a visszautasítás, az empátia, az elfogadás témái mentén. A táncosok képzeletbeli húrok mentén reagálnak egymás látható és láthatatlan érintéseire. Mindez hiphop és breakdance alapokon kerül kifejezésre, itt a padló munkaeszköz. A 2011-es, emlékezetes Loan Sharking után a kanadai együttes visszatér legújabb darabjával. Az előadás után Victor Quijada-val, a koreográfussal Balkányi Nóra újságíró beszélget.