Kelemen, Klementina

Divatba jön az extrém fizikalitás

2017.01.16. 14:21

Programkereső

A kreativ.hu lett figyelmes a Nike új reklámjára, amiben egy csapat profi táncos elképesztően fizikális tánckoreográfiával reklámozza a márka új futónadrágait, sőt, ha úgy tetszik, egy új nőideált.

Do you belive in more? - szól a reklám szlogenje és ezt nagyon jól reprezentálja a klip képi világa is. A videót Mexikóváros melletti elhagyatott falak között fogatták, a főszereplők pedig a szívós, erős, törzsi hatásokkal felruházott nők.

A kreativ.hu szerint a reklám a „gritty women” típusát, a karakán nőt reprezentálja, de hozzátehetjük, hogy ez egy női archetípus, amit már a görög mitológiában Artemisz is megtestesített. Annak a független, erős, harcias, természetközeli nőnek a képe ez, aki képes helytállni a férfihierarchiában, elfogadja, sőt élvezi a versengést. Ez a nő a fizikalitásával, testiségével is jobban jelen van a világban, határozott a metakommunikációban is.

maxresdefault

Egyes előrejelzések szerint 2017-ben nagyon erősen jelen lesz ez a trend a divat és a vizuális műfajok terén, de egy új nőideált is megtestesíthet. A koreográfiát a Tovaris Wilson & Bethany Strong páros készítette. Elgondolkozhatunk, hogy ezen a logikán haladva vajon a balett és a többi táncműfaj milyen nőtípust és milyen társadalmi hierarchiát reprezentál, de ez már egy következő cikk témája lesz.

A Nike nem először reklámoz táncosokkal. Ebben a videóban például a 33 éves algériai származású, Los Angelesben élő Sofia Boutellával próbálja eladni termékét - valószínűleg sikeresen.