Vendel

„A lényeg, úgy látszik, mégis a test”

2017.02.09. 14:53

Programkereső

Ki emlékszik rá, amikor a nyolcvanas években a kulturális tévézési lehetőségek egyik nagy pillanataként levetítették a Rómeó és Júliát Frederick Ashton koreográfiájával? Fáy Miklós a világhírű primabalerináról, Alessandra Ferriről elmélkedett.

A kritikus felidézi azt a felvételt, amelyen Alessandra Ferrinek „fehér volt a bőre, karikás a szeme, hosszú a haja, így aztán volt benne némi vízi hulla jelleg. De hát úgy táncolt, ahogy egy Júliának kell. Vagy jobban.”

Federico Bonelli és Alessandra Ferri
Federico Bonelli és Alessandra Ferri
Fotó: Tristram Kenton / Pesti Vigadó

Legutóbb a Pesti Vigadóban volt látható a londoni Royal Opera House élő közvetítésében Wayne McGregor balett triptichonja, amelyet Virginia Woolf művei inspiráltak. Ebben Ferri Mrs Dallowayt játszotta. „Ez olyan csoda volt, ahol jó lett volna, ha a hazai közönség nagy-nagy számban szemtanúskodik, már csak azért is, mert a tánc mellett mindenféle egyéb tanulságok is adódtak” – jegyzi meg Fáy Miklós.

Alessandra Ferri 53 évesen ott szerepel a Covent Garden színpadán, a társulat majdnem valaha volt legöregebb primabalerinájaként. „És nem királynő, akit betolnak a trónusán, és ő színpadiasan eltakarja a szemét. A láb emelkedik, megáll, ott marad, nem olyan olajozottan, könnyedén és magától értetődően, de ez benne a szép” – teszi hozzá a kritikus.

Fáy Miklós írását teljes terjedelmében ide kattintva olvashatja.