Tekla

Táncban mondják el

2017.08.29. 12:03

Programkereső

Orosz balerina, indiai táncos, vagy brooklyni street dancer - egy közös van bennük: mindannyian a mozgásban tudják a legjobban kifejezni önmagukat. A The New Times heti rendszerességű videósorozatában híres és kevésbé ismert táncosok mesélnek az általuk képviselt táncstílusról egy Instagram posztnyi terjedelemben.

Ha valaki beüti az Instagramon azt, hogy #SpeakingInDance, akkor tulajdonképpen egy élő, folyamatosan bővülő, multimédiás katalógust talál a jelenkori táncéletről. Ebben a klasszikus balett-től, a tradicionális indiai táncon keresztül, a brooklyn-i utcatáncig rengeteg stílus képviselője ad ízelítőt abból a világból, amiben él, legyen szó a stílus történetéről, személyes érintettségről, vagy egy-egy szerep megformálásának folyamatáról.

Isabelle Boylston például a Balanchine-féle Csajkovszkij Pas De Deux próbájába engedett bepillantást, amit a Metropolitan Operában mutattak be az American Ballet Theater társulatával. Ennek kapcsán kifejtette nézeteit, miszerint „hiba azt gondolni, hogy jobb leszel, ha a személyiségedet és az egódat a lépések elé helyezed. Valójában akkor sikerülhet mindez, ha nyitottan a pillanatban létezel”. Isabelle Boylston egyébként táncdublőrként közreműködik abban a Jennifer Lawrence rendezte Red Sparrow című hollywood-i filmben, amiben Szergej Polunyin szerepet is kapott. 

“It’s a little bit like being shot out of a cannon because you have no time to prepare — you’re off, and you just, like, go!” @isabellaboylston said of this dazzling variation from #georgebalanchine’s “Tchaikovsky Pas de Deux,” which she performs on Saturday night at the #metropolitanoperahouse with @abtofficial opposite @josephgorak. For her, the ballet is all about dancing and musicality. “It’s a mistake to think that you can make it better by putting yourself and your ego all over the steps,” she said. “It really succeeds when you leave yourself open to being in the moment. You’ll come through no matter what.” And while she may not dance @nycballet, the house of Balanchine, @isabellaboylston — who plays #jenniferlawrence’s dance double in the upcoming spy film #redsparrow” — is a natural Balanchine ballerina. “I would love to do more, honestly,” she told the @nytimes writer @giadk. “I wish we could do a dancer exchange. That would be the coolest.” It certainly would. #petermartins, #kevinmckenzie: Any takers? @ezrahurwitz made this video for #SpeakingInDance, our weekly series exploring the world of #dance.

The New York Times (@nytimes) által megosztott bejegyzés,

Egy másik népszerű posztban a Benjamin Millepied által koreografált In Silence We Speak című duettből mutat részletet Carla Corbes és Janie Claire, az L.A. Dance Project két táncosa. Ők az School of American Balletban ismerkedtek meg és azt mondják, úgy érzik, mintha testvérek lennének. Janie, aki 2014-ben vonult vissza a The New York Citty Ballet-tól, azt mondja túl hűvös volt számára a társulat, és azt gondolta, soha többé nem fog táncolni, ehhez képest most Benjamin Millepied csapatának oszlopos tagja.

Legutóbb az indiai bharatanatyam-táncost, és asztronómust, Apoorva Jayaramant kapták lencsevégre, aki elmesélte, hogyan tudja a belső békéjét megtalálni egy akkora metropoliszban, mint New York. Párhuzamba hozta az általa művelt két terültet, az asztronómiát és a táncot: "Mindkettő az elméd trenírozásáról szól, és az intuíciók fejlesztéséről szól". A videón egy tradicionális pávatáncból mutat részletet. 

#SpeakingInDance | “Where do you find that higher sense of realization?” asked the dancer Apoorva Jayaraman. “Where do you find inner peace? This piece basically says don’t look outside to find that — look within.” @apoorva_rj, who performs on Aug. 24 at @dixonplace as part of Drive East 2017, a festival of classical Indian music and dance presented by @navatman, specializes in #bharatanatyam, which she started studying at 5. She also has a Ph.D in astronomy. “There’s no money in astronomy or in dance,” she said, laughing. But there are parallels: “It’s about how you train your mind and your sense of intuition,” she said. “If you look at ancient India, I don’t think that science and art were ever compartmentalized.” In this piece, @apoorva_rj begins with the peacock. “Visually, it talks about how all of nature is in harmony with the music being played by Lord Krishna,” she told the @nytimes writer @giadk.“The peacocks move to the rhythm of his music, the bees hum along and the cows are fanning him with their tails.” @gwbitz made this video for #SpeakingInDance, our weekly series exploring the world of #dance.

The New York Times (@nytimes) által megosztott bejegyzés,

További izgalmas táncmesékért kattintson ide!