Móric

A pillantás ereje

2009.08.03. 10:04

Programkereső

Filmszerű képek, hol kétértelmű, hol kihívó pillantások. Szépfalvi Ágnes kiállításán járunk.

Szépfalvi Ágnes vállaltan a nőiességgel kapcsolatos problémákat ábrázolja művészetében, bár itt kell megjegyeznünk, hogy érdekes világ az, ahol ez a hozzáállás erénynek számít. Mindez azonban nem a művészt minősíti, alkotásait pedig még annyira sem. Szépfalvi munkái azonban már egyértelműen szembe mennek az éppen aktuális trenddel. Realisztikus, filmkockákat- filmkliséket idéző figuratív képei mindenképpen különállnak az éppen vonalakra, formákra koncentráló kortársak képeitől. Bár hangzottak már el olyan vélemények, hogy a festészet meghalt, osztanunk kell a művésznő hozzáállását, aki bár egy időben el volt ettől keseredve, de szemmel láthatóan nem tört meg az információ súlya alatt. Képein egyszerű kompozíciókat láthatunk, melyek mégis valami nyugtalansággal töltik el a nézőt, amit tovább fokoznak címadásai. Remélnénk, hogy a címek majd valamely magyarázattal vagy fogódzóval szolgálnak, de puritán leíró jellegük révén csak tovább növelik zavarunkat. Mostani tárlata a Préda sem nélkülözi a kétértelműséget. Míg a cím arra utal, hogy a képek szereplői áldozatul estek valaminek, addig a festményeket elnézve nem szabadulhatunk attól a rossz érzéstől, hogy ebben ők maguk is szerepet játszottak. Vagy mégsem.

Préda - Szépfalvi Ágnes kiállítása

Kiscelli Múzeum

Nyitva: szeptember 27-ig