Erzsébet

Tibi és Dalma szerelme az ARC-on is örök!

2016.09.16. 15:38

Programkereső

Már egy hete látogatható a népszerű plakátkiállítás a volt Felvonulási téren. Aki nemcsak az alkotások üzenetén szeretne elmerengeni, de arra is kíváncsi, hogyan teszi magáévá az utca embere a plakátokat, annak mostanában érdemes kilátogatni.

Minden évben nagy várakozás övezi az ARC-kiállítást, ahol egy laza séta alatt pár perc alatt képbe kerülhetünk, kik az aktuális celebek, milyen botrányok tartották lázban az országot az elmúlt időszakban, és milyen frappáns beszólásokkal szívatják meg a politikusokat 5x2,5 méteres felületeken.

arc plakát
Fotó: Szvoboda Szofi / ARC

Az egyik legizgalmasabb jelenség azonban mégis az, ahogy a bámészkodók otthagyják a kézjegyüket egy-egy alkotáson, ezáltal továbbszőve annak jelentésrétegeit – sok esetben pedig még találóbb végkicsengést kölcsönözve a plakátoknak. Persze, mondhatnánk, hogy ez nem szép dolog, de amíg egy múzeumban valóban megvetendő lenne a hasonló, vandál megnyilvánulás, addig egy utcai plakát esetében éppen ettől lesz élő, valódi, a környezetével szerves egységet alkotó a mű.

"Lőni is kéne!"
"Lőni is kéne!"

Megtudhatjuk például, hogy Tibi és Dalma szereti egymást (legalábbis néhány plakáton erről számoltak be, reméljük, ez a nézelődés végére se változott meg), mások pedig Paks II, Felcsút virágzása, vagy a kerítésépítés kapcsán fejezték ki támogatásukat („Lőni is kéne!”), illetve ellenérzésüket. Máskor az élet alakítja a legtalálóbban a dolgokat, hiszen amikor egy éjjeli lepke pont a Paprikás krumpli című plakátra száll rá, azt rendezni se lehetne szebben, de hasonlóan látványos kép volt, ahogy a járókelők árnyéka is részévé vált a hatalmas atomerőművet a Kilenclyukú híddal összemontírozó plakátnak.

A kút mellett.
A kút mellett.

Az idei kiállítás plakátjairól bővebben itt olvashat>>>

Dupla plakáton jelenik meg a Liget Projekt fizetett hirdetése, amelyen a Ligetvédőknek próbálnak beszólni egy Tesz-vesz-város hangulatú rajzban – persze a válasz sem maradt el: szerény méretű táblácska emlékeztet rá, hogy az elképesztő összegből megvalósuló beruházásból jelentős keret, mint írják, 380 millió adóforint jut pusztán a marketingköltségekre. Tanulságos, hogy néha egy kartonpapír és egy jó mondat is tud legalább annyira ütni, mint egy mega-költségű kampány (na jó, ezt Klapka óta azért sejtettük).

Ligetvédők vas. Liget Budapest
Ligetvédők vas. Liget Budapest

És bár a szervezők két plakátot is kihelyeztek, amelyen bárki otthagyhatja kézjegyét, úgy látszik, aki filctollat ragad, annak nem áll meg az önkifejezési vágya a megengedett keretek határánál. Tetszik, vagy sem? Ez is csak vélemény. Az meg elvileg még szabad.

arc plakát
Fotó: Szvoboda Szofi / ARC