Eufrozina, Kende

A modern operaház

2013.04.07. 10:30

Programkereső

Das neue Opernhaus - az új, a modern operaház. Így hirdeti magát a Theater an der Wien, amelyet Bécs második operaházának is neveznek. Pedig a legtöbb város annak is örülne, ha az első, netán az egyetlen operaháza várná a közönséget olyan programokkal, amilyeneket a Linke Wienzeilén, a Naschmarkt mellett álló színház kínál.

A Theater an der Wien ugyanis a jövő évadban szinte minden hónapban új produkciót állít színpadra, amelyek mindegyike kiváló karmesterekkel, rendezőkkel és énekesekkel, valamint az elmaradhatatlan és megunhatatlan Arnold Schoenberg Kórussal hívja fel magára a figyelmet.

Igor Stravinsky
Igor Stravinsky

A szezont szeptemberben kissé szokatlan, a Wagner-év jegyében fogant rendezvény nyitja: Klaus-Maria Brandauer Richard Wagner Zarándoklás Beethovenhez (Eine Pilgerfahrt zu Beethoven) című írását olvassa fel zongorakísérettel. Ezt követi öt nappal később, szeptember 16-án Stravinsky Hogarth-operája, a The Rake's Progress premierje Martin Kušej rendezésében, Michael Boder vezényletével. A főbb szerepekben Bo Skovhust, Anne Sofie von Ottert és Anna Prohaskát hallhatja majd a közönség. Októberben ennek kortárs párdarabja kerül színre A Harlot's Progress címmel. Iain Bell művét Jens-Daniel Herzog rendezi, a karmester Donald Runnicles lesz.

Novemberben Mozart Idomeneója következik a műsortervben Damiano Micheletto rendezésében, a föbb szerepekben olyan énekesekkel, mint Richard Croft és Marlis Petersen. A Freiburgi Barokk Zenekar élén René Jacobs dirigálja az előadást. A 2013-as évet egy különös darab, Schubert Lazarus című oratorkus művének (D 689) színpadra alkalmazott változata zárja. August Hermann Niemeyer eredeti librettóját többek között Schiller, Wilhelm Müller és Klopstock szövegei, Schubert zenéjét pedig Charles Ives kompozíciói egészítik majd ki. A Kurt Streit és Annette Dasch nevével fémjelzett produkciót Claus Guth rendezi, A Bécsi Szimfonikusokat Michael Boder irányítja.

Annette Dasch
Annette Dasch

Az új év Verdi-bemutatóval, A két Foscari premierjével indul, amelyben Plácido Domingo is színpadra lép James Conlon zenei irányításával, majd a historikus előadói gyakorlat két nagymestere dolgozik együtt a Theater an der Wiennel: William Christie és a Les Arts Florissants Rameau Platée-ját, a Nikolaus Harnoncourt vezette Concentus Musicus Wien pedig Mozart Così fan tuttéját viszi a bécsi közönség elé. Az előbbi előadásra a párizsi Opéra Comique-kal való együttműködés keretében kerül sor, míg az utóbbi saját produkció Martin Kušej rendezésében.

Az évad két utolsó bemutatója két egymástól nagyon különböző darabot visz színre: áprilisban Händel Messiásának Claus Guth-féle szcenírozását tekinthetik meg az érdeklődők Christophe Rousset vezényletével, júliuban pedig egy újabb Verdi-opera, a Traviata zárja a szezont Peter Konwitschny rendezésében. A dirigens Sian Edwards lesz.