Kelemen, Klementina

Tapsvihar az Operett bemutatóján

2014.05.21. 15:41

Programkereső

Az évad utolsó bemutatójára került sor május 16-17-én a Budapesti Operettszínházban. Lehár Ferenc A mosoly országa című nagyoperettjét a rendező, KERO úgy állította színpadra, hogy a darab klasszikus vázából és zenei világából építkezve modern, a mai közönség számára befogadható előadás szülessen.

Többször is taps szakította meg A mosoly országa bemutatót a Budapesti Operettszínházban. "Vannak rendezők, akik nem szeretik, ha előadás közben tapsolnak a nézők, mert úgy vélik, az "megöli" a drámai szálat a darabban. Vannak rendezők, akik kifejezetten kedvelik. A mai előadásnak az egyik csúcspontja, volt, amikor a "Vágyom egy nő után"-t követően a közönség úgy tapsolt, hogy Boncsér Gergely nem tehetett mást, mint visszajött meghajolni. A zenés színház egyfajta szertartásszínház, a közönséggel szimbiózisban működik, ezért lehetséges, hogy a történet egy pillanatra megálljon, majd anélkül folytatódjon, hogy ez megzavarná a dráma cselekményt" - mondta a bemutatót követően Kerényi Miklós Gábor, a darab rendezője.

A mosoly országa
A mosoly országa

A Budapesti Operettszínház direktora kiemelte azt is, hogy A mosoly országa átdolgozást a magyar operett-játszás doyenjével, Kállai Istvánnal készítették, a munkájuk során pedig arra törekedtek, hogy az eredeti Lehár-mű értékeit megtartva, megpróbálja XXI. századivá, a mai közönség számára befogadhatóvá tenni a darabot.  "Kiemeltünk néhány olyan szálat, mondanivalót, amely itt, ma mindannyiunk számára fontos - mondta KERO®. - A darab üzenete most is nagyon fontos, hiszen a másik ember másféle gondolkodásának, más típusú szokásainak tiszteletéről és elfogadásáról mesél. Kállai Istvánnal ráadásul megpróbáltuk úgy átdolgozni a darabot, hogy a lenyűgöző drámai vonalak mellé könnyedebb élvezeteket nyújtó, szórakoztató jellegű, nevetésre ingerlő jelenetek is bőségesen kerüljenek. Reményeink szerint a fergeteges koreográfiákkal, különlegesen szép fényeffektusokban gazdag díszletekkel, igen mozgalmasan színpadra állított darabbal joggal pályázunk majd Közönségünk hosszú távú szeretetére; sőt ez lehet az egyik operettünk, amely musicalszerűségével ugyanúgy bevonzza a fiatalokat, mint ahogy burjánzó operaszerűségével az Ybl-palotából csábít nézőket."

A mosoly országa
A mosoly országa

A Budapesti Operettszínház tíz év után állította újra színpadra Lehár Ferenc nagyoperettjét, a klasszikus és a modern, a kelet és a nyugat, a hagyományok és a reformok összhangjának jegyében."Minden színháznak vannak egyfajta szimbolikus darabjai, mint esetünkben A Csárdáskirálynő, és vannak olyan színdarabok, amelyeket csak akkor vehet elő, amikor megvan hozzá a megfelelő társulata. Ilyen volt számunkra A mosoly országa, amely az opera és az operett, illetve a drámai és a könnyed hangvétel határán egyensúlyoz. Boldog vagyok, hogy a Budapesti Operettszínházban jelenleg olyan színészek játszanak, akikkel ezt a darabot hármas szereposztásban tudjuk műsorra tűzni" - hangsúlyozta Kerényi Miklós Gábor, aki szerint Lehár Ferenc fantasztikus zenedrámája a zenés színház egyik csúcspontjának is tekinthető.

A látványos produkcióban színpadra lép Szu Csong szerepében Boncsér Gergely ésVadász Zsolt, Lizaként Frankó Tünde, Bordás Barbara  és Lukács Anita, Mi-tDancs Annamari  és Szendy Szilvi, Hadfaludy Ferit pedig Kerényi Miklós Máté ésSzabó Dávid játssza. További szereplők: Földes Tamás, Németh Attila, Jantyik Csaba, Dézsy Szabó Gábor, Vásári Mónika, Kolti Helga, Peller Károly, Józsa Imre, Kristóf István, Balogh Bodor Attila és Péter Richárd. Az előadás karmesterei: Makláry László, Balassa Krisztián, a díszlettervező Gyarmathy Ágnes, a jelmezek Horváth Kata munkái, a világítástervező Somfai Péter volt. A koreográfiákat Lőcsei Jenő  készítette.

A mosoly országa az évadban még több mint 10 alkalommal látható, májusban és júniusban.