Radikálisan új befejezéssel játsszák a világ egyik leghíresebb operáját, a Carment a hétvégétől egy firenzei operaszínpadon: nem szúrják le a hősnőt, mert szembeszáll gyilkosával - számolt be róla a Telegraph.
Az alábbi videó érdekessége, hogy az előadást a világháló segítségével közösen, egy időben, mégis térben különböző helyeken – Bosznia-Hercegovinában, Dániában, Németországban és Norvégiában – tartózkodó művészek adták.
A lóg-az-eső-lába-de-nem-esik és a ragyogó napsütés közti időjárásra és a kellemes, minden eseményre egyaránt igaz nyitottsággal és lelkesedéssel teli hangulatra nem lehet panaszunk.
A BartókPlusz Operafesztivál kísérőprogramjai a zene városává varázsolják Miskolcot a fesztivál ideje alatt. Bár az idei eseménysorozatnak a foci EB-vel kell konkurálnia, a programokat végigböngészve a fesztivál nehéz választás elé állíthatja még a megszállott sportrajongókat is.
Sokan sokféleképpen feldolgozták már Bizet művét. Az orosz balerina, Irina Kolesznyikova most egészen aktuális társadalmi közegben értelmezi újra a történetet.
A Nemzet Színésze címmel kitüntetett tizenkét művész írta alá azt a közleményt, amely számon kéri az illetékeseket, amiért a hazai színházi világért oly sokat tevő színművész végakaratát nem telesítették maradéktalanul.
A Rózsavölgyi Szalon február 13-án mutatja be Kálid Artúr és Jeney Luca főszereplésével Hárs Anna Mákfagyi című darabját. A Hollósi Frigyes- és Gedeon József Amfiteátrum-díjas színművész a Fideliónak az új szerepéhez való kapcsolódása mellett szabadúszásról, szinkronokról, anyaszínházakról, rádiós műsorvezetésről is beszélt.
Tizenhárom év szünet után idén ismét visszatér a Magyar Filmszemle. A Fidelio magyar filmrendezőket kérdezett meg arról, miért örömteli, hogy ismét megrendezik a fesztivált. Fekete Ibolya, Hajdu Szabolcs, Kocsis Ágnes, Pálfi György, Sándor Pál, Szász János és Tarr Béla is megosztotta velünk gondolatait.
Pierre-Laurent Aimard, a Keller Quartet és a Concerto Budapest szólistái közreműködésével a közönség betekintést nyerhet a kamarazene formáinak és kifejezésmódjának radikális átalakulásába is.
„Több cikkben és a petícióban is az jelent meg, hogy felnőtt színházzá alakítanám a Kolibrit. Ez szándékosan elferdített valótlan állítás. Szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez nem igaz” – írta a Kolibri Színház újonnan kinevezett igazgatója. Nyílt levelét teljes terjedelmében közöljük.