A színikritikusok által 2011 legjobb zenés-szórakoztató előadásának választott Cabaret című musicalt már több, mint tízezren láthatták a Centrál Színház színpadán a táncos-koreográfus Bozsik Yvette rendezésében. Az előző évadban bemutatott produkció október 28-án érkezik huszonötödik előadásához.
A Cabaret után ismét együtt dolgozik Marozsán Erika és Bozsik Yvette. A Bál, avagy a táncos mulatság című darabot október 8-án mutatják be a Nemzeti Táncszínházban.
Ha egy rendező musicalklasszikushoz nyúl, általában kétféle csapdába tud beleesni: vagy sajátos kontextusba helyezi a művet és kiiktat minden műfaji gaget (elveszítve ezzel a musical rétegközönségét), vagy pedig létrehozza a színházirodalom újabb nagyszínpadi kontrollvéjét.
A J. Kander, F. Ebb és J. Masteroff alkotta szerzőtrió közös munkájából született (Druten darabja és Isherwood elbeszélésein alapuló) világsikerű musicalt, a Cabaret-t, 1966. novemberén mutatták be először a Broadway-n, amit ezen első verziójában 1156 előadás követett. A darab mégis az 1972-ben bemutatott film által vált közismertté, „alapművé”. Bob Fosse rendezése és koreográfiái olyan alapot fektettek le, amit nehéz felülmúlni.
A szilveszter éjszakáján bemutatott Cabaret Bozsik Yvette rendezésében merész nyitás volt a Centrál Színház részéről. A szórakoztatás kommerszebb módját előnyben részesítő színház olyan alkotónak nyújtott szabad kezet, akinek darabjai első ránézésre nehezen volnának beilleszthetők a Centrál Színház repertoárjába, ugyanis mind stílusukban, mind hangvételükben egy modernebb, szélsőségesebb, eklektikusabb esztétikát képviselnek.
Szép, ambiciózus, szenvedélyes. Jelenleg New York és Budapest vonzásában él társával és kétéves kislányával. A Szomorú vasárnap óta a nemzetközi filmpiacon is jól cseng a neve. Marozsán Erika Berlinben kezdte külföldi mozikarrierjét; manapság minden idegszálával a Cabaret pikáns és provokatív Sallyjére koncentrál. Színpadi visszatérése mellett Sipos József rendezésében Márai Sándor A kalandját forgatja.
Sok év után ismét mesedarab, a Hamupipőke premierjére készül az Operettszínház. Gertrúdot, a mostohát három fantasztikus énekes, Fischl Mónika, Füredi Nikolett és Bordás Barbara formálja meg.
Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt meg a Néprajzi Múzeum új időszaki kiállítása, amelyet január közepéig láthatnak az érdeklődők. Az új tárlatról Wilhelm Gábor kurátorral beszélgettünk.
hírlevél
A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében
A többszörös Grammy-, Tony- és Primetime Emmy-díjas amerikai zeneszerző, producer kilencvenegy éves korában hunyt el november 3-án éjszaka Los Angelesben, szerettei körében. Quincy Jones a 20. századi popkultúra egyik legmeghatározóbb alakja volt.
A színész, humorista és szinkronszínész halálhírét lánya, Győrfi-Forgács Beáta tette közzé a közösségi oldalán. Forgács Gábor hetvenhat éves korában hunyt el november 4-én reggel.
A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal a Placebo együttes énekeséről, Brian Molkóról hozott egy felvételt 2001-ből, és arról ír, miért bánkódhat az, aki kimaradt az analóg korszakból.
José Cura argentin tenor és karmester ellátogatott a Salva Vita Alapítvány budapesti központjába, hogy találkozzon a szervezet munkatársaival és speciális igényű ügyfeleivel. A világsztár december 3-án fellép a szervezet jótékonysági koncertjén is.
A Duna Művészegyüttes zenekara, a Göncöl zenekar koncertje a kétszeres Kossuth-díjas erdélyi magyar néprajzkutató, Kallós Zoltán népzenei gyűjtéseiből válogat koncertjén, amely a Fonó Budai Zeneház színpadán november 29-én 19 órától lesz látható.