A művészetek és üzleti menedzsment kapcsolatait elemző eseménynek a tavalyi rendezvényhez hasonlóan ismét a Brit Nagykövetség pazar épülete adott otthont. A konferencia első felszólalója Vasák Benedek, az A38 kulturális központ kommunikációs igazgatója volt. Vitaindító beszédében felvázolta, miként vált tíz év alatt az eredetileg könnyűzenei koncerthelyszín egy szerteágazó programkínálatú kulturális központtá. Hozzátette, az A38 egy olyan organikusan építkező szervezet, amely fontosnak tartja az együttműködést állami és más partnerekkel is. Vasák Benedek véleménye szerint a jelenlegi gazdasági körülmények között a hiányzó anyagiakat jó ötletekkel lehet helyettesíteni, vagyis a kreativitás a megtakarítás egyik fontos eszköze lehet.
A kommunikációs igazgató okfejtése után a nemzetközi filmpiac egyik szereplőjével, Adam Goodmannel ismerkedett meg a hallgatóság, aki munkája során több tapasztalt magyarországi filmessel dolgozott már együtt. A Mid Atlantic filmprodukciós cég vezetője eladásában arról is beszélt, hogyan lehet megoldani a kockázatkezelés és a finanszírozás problematikáját a folyamatosan változó gazdasági körülmények között.
A konferencián Orlai Tibor, az Orlai Produkciós cég vezetője és Schilling Árpád, a Krétakör Társulat alapítója képviselte a színházi szférát. Előadásaikban arról beszéltek, hogyan fér el egymás mellett réteg és szórakoztató színház, miként hat egymásra közélet és színház, és hogyan lehet egy produkciót a társadalomtudományok módszertanával és művészeti gondolkodással létrehozni. Schilling Árpád elmondta, hogy a Krétakör jelenlegi koncepciója a „kreatív közösségi játék" kifejezésben nyilvánul meg, és hangsúlyozta, hogy milyen fontosnak tartja az aktivitást, a kooperációt és a tapasztalás alapján működő munkát.
Az ülésszak második felében Alastair Creamer, Dinah Caine (vezérigazgató - Skillset) és Emile Bootsma (vezérigazgató - Kempinski Hotel Corvinus Budapest) előadásai a nemzetközi üzleti gondolkodásmód mélységeibe engedtek betekintést. Alastair Creamer az Unilever Catalyst esettanulmányán keresztül beszélt arról, hogy a művészet miként lehet a vállalaton belüli kulturális változások motorja. Creamer nemcsak mondanivalójával, de lehengerlő előadásmódjával színes egyéniségével is lenyűgözte a hallgatóságot. A tanulságos előadásokat követően kerekasztal-beszélgetések keretében a közönség is lehetőséget kapott, hogy kifejtse véleményét a művészeti menedzsment specifikusabb területeivel kapcsolatban.
A szervezők a nagy érdeklődésre való tekintettel már most megkezdték a következő évi konferencia előkészítését - addig is a tavalyi rendezvényre megjelent Új utak a művészeti menedzsmentben című hiánypótló kiadványt, illetve 2012 szeptemberében induló Kreatív event manager, azaz fesztiválszervező képzésüket ajánlják az érdeklődők figyelmébe.