Az együttes kitüntető meghívást kapott a MITO olaszországi zenei fesztiválra, amelynek két központja Milánó és Torino, innen a fesztivál elnevezése. Az eseménysorozat egész esztendőben tart, változatos, világszínvonalú hangversenyei a zenei élet minden területét fölkínálják a népes közönségnek.
Az idei, fesztivál szeptemberi műsorának egyik kiemelkedő eseménye volt az az ünnepi szentmise, amelyet Milánó híres, Szent Ambrusról elnevezett, a 4. században épített bazilikájában tartottak. A csodálatos akusztikájú templomban mindig a középkor, vagy a reneszánsz és kora-barokk kórusmuzsikáját szólaltatják meg. Az itteni liturgia rendje kissé különbözik a római katolikus szertartástól, így ehhez kellett igazodnia a Budapesti Monteverdi Kórusnak is. Kollár Éva karnagy ez alkalommal Tomás Luis da Victoria muzsikáját állította a középpontba, abból is a híres "O Magnum mysterium" kezdetű motetta szolgált alapul. Ezt a szelíden szenvedélyes zenét Victoria másik örökbecsű, kétkórusos műve, az Ave Maria egészítette ki.
A Szent Kereszt fölmagasztalásának ünnepéhez kapcsolódott Palestrina "O Crux ave" és Monteverdi "Christe adoramus te" című motettája is. A krisztusi áldozat fájdalma mellett a megváltás örömét közvetítették ezek a művek a több mint 600 főt számláló, a világ minden tájáról érkező, zeneértő közönség számára. A polifónia mestereinek muzsikája a szertartást vezető Monsignor Erminio De Scalzi, Milánó segédpüspökének és papjainak, valamint a közönségnek a lelkét is fölemelte, csak úgy, mint az előadókét. Az ünnepi szentmise záró muzsikája Claudio Monteverdi "Laudate pueri" kezdetű, ötszólamú örvendező zsoltára volt. A csaknem kétezer éves falak között, mennyei fénnyel ragyogott föl ez az áttetsző, áhítatos, mégis friss zene. Bár az ambrózián szertartás végén a hallgatóságnak egyáltalán nem megengedett a taps, most mégis elemi erővel tört ki a tetszésnyilvánítás, amellyel a közönség hosszú perceken át jutalmazta a magyar kórus gyönyörű koncertjét.