Edu-Art

"Fantasztikus, amikor a papírra vetett ötlet megvalósul"

2015.07.01. 16:31
Ajánlom
Idén szeptemberben ismét útjára indítja a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola egyik népszerű képzését, a Kreatív event menedzsment szakot. A két féléven át tartó képzés részleteiről az egykori hallgatót, Reich Lillát kérdeztük. INTERJÚ

- Mit csinál egy kreatív event menedzser?

- Egy kreatív event menedzsert leginkább úgy jellemeznék, mint egy életművészt. A legsokoldalúbb foglalkozás, mivel majdnem mindenhez kell értenie minimális szinten, de maximálisan kell rendelkeznie komplex látásmóddal; képesnek kell lennie többféle nézőpontból megvizsgálni egy adott szituációt. Emellett nem csak a kreativitás a jellemző, hanem a menedzselés is, hiszen össze kell fognia egy vagy több projektet az elejétől a végéig. Ami még elengedhetetlen ehhez a szakmához, az két dolog: az egyik a folyamatos update, vagyis tisztában kell lenni mind az itthoni, mind a külföldi aktuális trendekkel; a másik a kapcsolati tőke. Utóbbi természetesen igaz lehet bármelyik szakmára, de halmozottan igaz az event világban. Egy széles körre kiterjedő telefonkönyvvel csodákra képes egy kreatív event menedzser.

- Hogyan találtál rá a képzésre, és miért döntöttél úgy, hogy jelentkezel rá?

-A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, a WAMP és a Port.hu közös pályázatot hirdetett „leendő kreatív event menedzserek" számára még 2012-ben. Teljesen véletlenül akadtam rá, és gondoltam, hogy kipróbálom magam. Kizárólag egy dolog motivált: meg akartam tudni, hogy valóban alkalmas vagyok-e arra a pályára, amit választottam magamnak. Azért megnéztem a díjakat is természetesen, és a „szakmai gyakorlatos hely biztosítása" különdíjak valamelyikét nagyon meg akartam szerezni. A pályázat elnyerésével azonban azt a lehetőséget kaptam, hogy a kreatív event menedzsment szakra járhattam térítésmentesen. Akkor még nem tudtam, hogy milyen sokat fog jelenti az, hogy ezt a képzést elvégezhettem.

- Mit tapasztaltál a képzés során, mennyire voltak gyakorlatközpontúak az órák?

- Teljes mértékben gyakorlatközpontúak voltak, hiszen olyan oktatók tartották az órákat, akik a szakmában dolgoznak. Gyakorlati példák tömkelegén át  mutatták be a rendezvényszervezés területeit. Az előadók rengeteg esettanulmányt hoztak, amelyek segítségével jobban megértettük, hogy mi is a feladata egy kreatív event menedzsernek. Természetesen elméleti rész is volt, főleg marketingkommunikáció területén, de gyakorlati oldalról közelítettük meg. Nagyon élveztem a képzést, mivel az órák nem csak a tanterem falai között zajlottak, hanem rengeteg külső helyszínre jutottunk el, mint például a Rózsavölgyi Szalonba, a Sziget Szervezőirodába vagy a Roxer Kommunikációs Kft.-hez.

- Kik tanítottak a képzés során, és mi az, amit el tudtál tőlük sajátítani?

- Az oktató egytől-egyig ismert és elismert szakemberek a rendezvényszervezés terén. Az oktatók között volt kulturális események szervezése téren Zsoldos Dávid, a CEMP Experience és a Fidelio ügyvezetője; eseménymenedzsment területén Rókusfalvy Gábor, a Roxer Kommunikációs Kft. CEO-ja; kulturális marketingről és szponzorációról dr. Nagy Bálint, kulturális marketing szakértő tartott órákat; eseménykommunikáció kurzusért Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője felelt; valamint például Szép Fruzsina is az oktatók között volt, aki akkor a Sziget Fesztivál programigazgatójaként „kalauzolt el" bennünket a művészeti események világába.  A vendégoktatók között olyan nagyszerű szakemberek voltak, mint Bolyki György, a Kaposfest főszervezője; Csák Ferenc művészettörténész, a Körmendi Galéria kurátora; Koch Andrea, aki anno a Budapesti Fesztiválközpont Kht. kommunikációs vezetője volt; vagy Korentsy Endre, aki jelenleg a Művészetek Palotája produkciós igazgatója (anno a HD Group Kommunikációs Ügynökség Kft. client service directora); vagy Sárközy Bence, a Magvető Könyvkiadó Kft. volt főszerkesztője, a Libri Média Kft. társtulajdonosa. Az oktatóktól a kreatív szemlélet fontosságát tanultam meg elsősorban. Számos gyakorlati módszerre hívták fel a figyelmünket (pl. mindig legyen B és C terv). Az oktatók nagy részével a mai napig tartom a kapcsolatot, és tudom, hogy számíthatok rájuk szakmai kérdésekben.

- 2013-ban végeztél a szakon. Könnyen el tudtál helyezkedni ezzel a papírral?

- Sokkal könnyebben tudtam elhelyezkedni, mint előtte a két diplomámmal. Az Országos Széchényi Könyvtárban kezdtem el dolgozni, a Nemzetközi és Kulturális Kapcsolatok Osztályán Sághi Ilona vezetésével. Fő feladataim a rendezvény- és kiállításszervezés volt, illetve foglalkoztam múzeumpedagógiával és csoportvezetéssel. Jelenleg pedig a New Edge Kft.-nél dolgozok Kurják Gábor és Benkóczy Péter ügyvezető igazgatók alatt event menedzserként. Szerencsés vagyok, mert a kreativitásomat kiélhetem, olyan feladataim vannak, amelyekkel a képzésben megszerzett tudást is tudom hasznosítani. Lehetőségem van a kreatív koncepció kidolgozásában részt venni, rendezvényhelyszínekre kimenni, marketingkommunikációval foglalkozni és „kétkezi" munkát is csinálni. Fantasztikus látni azt, amikor a papírra lerajzolt ötlet megvalósul és elégedett mind az ügyfél, mind a vendég és a kivitelező is.

- Milyen háttértudással érdemes érkezni a képzésre?

- A képzés előfeltétele egy diploma megszerzése, amely szerintem fontos, de még fontosabb az eziránt való érdeklődés. A kreatív event menedzser fogalom alatt megfér számos specifikáció a rendezvényszervezésen belül, de véleményem szerint azok jelentkezzenek erre a képzésre, akiket valóban érdekel ez. Szerintem ugyanúgy lehet inspirálódni, tanulni egy sportesemény, egy esküvő, egy koncert, egy kiállítás, egy divatbemutató vagy egy roadshow szervezéséből, mint egy termékbemutatóból vagy egy protokolláris rendezvényből. A legszebb a szakmában a sokszínűség, a változatosság és az alkotás. 

Felkeltettük az érdeklődését? A képzésről és a július 15-ig tartó kedvezményes jelentkezési akcióról itt olvashat bővebben.

Programkereső

Legnépszerűbb

Jazz/World

Így szól A rózsaszín párduc jazz-fusion változatban

A Fidelión mutatkozik be az Antal Gábor Trió stúdió session sorozatának harmadik, befejező része. Két saját szerzemény után ezúttal Henry Mancini híres filmzenéjéből készült feldolgozással jelentkeznek.
Klasszikus

Együttműködésről döntött a Filharmónia Magyarország és a Fesztiválzenekar

Az elmúlt öt évben több mint egymillió ember hallhatta a Filharmónia Magyarország rendezvényeit országszerte. A koncertszervező cég most együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Fesztiválzenekarral.
Klasszikus

Tetszett a Ruben Brandt? Ezeket a klasszikus zenéket hallhatod benne

Milorad Krstić animációs filmje, a Ruben Brandt, a gyűjtő az idei tél egyik legsikeresebb mozija, amelyben számos utalás történik a nyugati kultúra ikonikus alkotásaira. De milyen zenék hallhatók benne?
Klasszikus

Ezt a 10 zeneművet ajánlja Rost Andrea a karácsonyi készülődéshez

Idén is több hazai zenész állított össze karácsonyi lejátszási listát az Aria Hotel Budapest kezdeményezésére. Rost Andrea válogatásán opera- és oratóriumrészletek szerepelnek. Hallgasd meg!
Klasszikus

„Ha valaki nem tud rendesen kiabálni, akkor nem lesz jó erre a pályára”

Beke Márk most ért haza brazíliai turnéjáról, fellépett már a Budapest Arénában több ezer néző előtt, és sorra nyeri a versenyeket. A Virtuózok idei abszolút győztesét kilenc évesen fedezte fel tanára, Kuna Lajos.

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Edu-Art gyerek

Kányádi Sándor mesét mond a krumpliról

A televízió hőskorában, amikor a látványláda értéket közvetített, Kányádi Sándor elmondta a Krumplis mesét a Cimbora című tévéműsorban. A műsor nevét azóta alapítvány őrzi, és a Balatonon rendeznek foglalkozásokat a gyerekeknek.
Edu-Art bohóc

Csinálj magadból hivatásos bohócot!

40 év után először indul nappali tagozatos bohócképzés a Baross Imre Artistaképző Szakközépiskolában érettségizett fiatalok számára. Emellett más, a cirkuszművészettel kapcsolatos felnőtt szakképzésekre is lehet jelentkezni augusztus 21-ig.
Edu-Art interjú

„Nem biztos, hogy csak a szép hangban lehet gyönyörködni”

Fekete Mari zenei vezető, művésztanár, 55 éve tanít zenés színpadi gyakorlatot a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. A pályán eltöltött évtizedekről, régről és a máról, énektanításról és tizenkét németül tátogó törpéről beszélgettünk vele.
Edu-Art tünet együttes

Menedzsert és táncosokat keres a Tünet Együttes!

A független hazai kortárs tánc és színházi élet meghatározó társulata keresi legújabb csapattagjait.
Edu-Art müpa

Tehetségkutatót rendez a Müpa

"A föld alól is előkeresi a tehetségeket a Müpa" - avagy ismét megrendezik a rendhagyó, underground tehetségkutatót a Müpa mélygarázsában. A május 10-ig pályázó zenekarok közül a Müpában idén fellépő zenészekből álló szakmai zsűri választja ki az öt nyertest, akik május 26-án önálló koncertet adhatnak a Garázsband Fesztiválon.