Edu-Art

"Fantasztikus, amikor a papírra vetett ötlet megvalósul"

2015.07.01. 16:31
Ajánlom
Idén szeptemberben ismét útjára indítja a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola egyik népszerű képzését, a Kreatív event menedzsment szakot. A két féléven át tartó képzés részleteiről az egykori hallgatót, Reich Lillát kérdeztük. INTERJÚ

- Mit csinál egy kreatív event menedzser?

- Egy kreatív event menedzsert leginkább úgy jellemeznék, mint egy életművészt. A legsokoldalúbb foglalkozás, mivel majdnem mindenhez kell értenie minimális szinten, de maximálisan kell rendelkeznie komplex látásmóddal; képesnek kell lennie többféle nézőpontból megvizsgálni egy adott szituációt. Emellett nem csak a kreativitás a jellemző, hanem a menedzselés is, hiszen össze kell fognia egy vagy több projektet az elejétől a végéig. Ami még elengedhetetlen ehhez a szakmához, az két dolog: az egyik a folyamatos update, vagyis tisztában kell lenni mind az itthoni, mind a külföldi aktuális trendekkel; a másik a kapcsolati tőke. Utóbbi természetesen igaz lehet bármelyik szakmára, de halmozottan igaz az event világban. Egy széles körre kiterjedő telefonkönyvvel csodákra képes egy kreatív event menedzser.

- Hogyan találtál rá a képzésre, és miért döntöttél úgy, hogy jelentkezel rá?

-A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, a WAMP és a Port.hu közös pályázatot hirdetett „leendő kreatív event menedzserek" számára még 2012-ben. Teljesen véletlenül akadtam rá, és gondoltam, hogy kipróbálom magam. Kizárólag egy dolog motivált: meg akartam tudni, hogy valóban alkalmas vagyok-e arra a pályára, amit választottam magamnak. Azért megnéztem a díjakat is természetesen, és a „szakmai gyakorlatos hely biztosítása" különdíjak valamelyikét nagyon meg akartam szerezni. A pályázat elnyerésével azonban azt a lehetőséget kaptam, hogy a kreatív event menedzsment szakra járhattam térítésmentesen. Akkor még nem tudtam, hogy milyen sokat fog jelenti az, hogy ezt a képzést elvégezhettem.

- Mit tapasztaltál a képzés során, mennyire voltak gyakorlatközpontúak az órák?

- Teljes mértékben gyakorlatközpontúak voltak, hiszen olyan oktatók tartották az órákat, akik a szakmában dolgoznak. Gyakorlati példák tömkelegén át  mutatták be a rendezvényszervezés területeit. Az előadók rengeteg esettanulmányt hoztak, amelyek segítségével jobban megértettük, hogy mi is a feladata egy kreatív event menedzsernek. Természetesen elméleti rész is volt, főleg marketingkommunikáció területén, de gyakorlati oldalról közelítettük meg. Nagyon élveztem a képzést, mivel az órák nem csak a tanterem falai között zajlottak, hanem rengeteg külső helyszínre jutottunk el, mint például a Rózsavölgyi Szalonba, a Sziget Szervezőirodába vagy a Roxer Kommunikációs Kft.-hez.

- Kik tanítottak a képzés során, és mi az, amit el tudtál tőlük sajátítani?

- Az oktató egytől-egyig ismert és elismert szakemberek a rendezvényszervezés terén. Az oktatók között volt kulturális események szervezése téren Zsoldos Dávid, a CEMP Experience és a Fidelio ügyvezetője; eseménymenedzsment területén Rókusfalvy Gábor, a Roxer Kommunikációs Kft. CEO-ja; kulturális marketingről és szponzorációról dr. Nagy Bálint, kulturális marketing szakértő tartott órákat; eseménykommunikáció kurzusért Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője felelt; valamint például Szép Fruzsina is az oktatók között volt, aki akkor a Sziget Fesztivál programigazgatójaként „kalauzolt el" bennünket a művészeti események világába.  A vendégoktatók között olyan nagyszerű szakemberek voltak, mint Bolyki György, a Kaposfest főszervezője; Csák Ferenc művészettörténész, a Körmendi Galéria kurátora; Koch Andrea, aki anno a Budapesti Fesztiválközpont Kht. kommunikációs vezetője volt; vagy Korentsy Endre, aki jelenleg a Művészetek Palotája produkciós igazgatója (anno a HD Group Kommunikációs Ügynökség Kft. client service directora); vagy Sárközy Bence, a Magvető Könyvkiadó Kft. volt főszerkesztője, a Libri Média Kft. társtulajdonosa. Az oktatóktól a kreatív szemlélet fontosságát tanultam meg elsősorban. Számos gyakorlati módszerre hívták fel a figyelmünket (pl. mindig legyen B és C terv). Az oktatók nagy részével a mai napig tartom a kapcsolatot, és tudom, hogy számíthatok rájuk szakmai kérdésekben.

- 2013-ban végeztél a szakon. Könnyen el tudtál helyezkedni ezzel a papírral?

- Sokkal könnyebben tudtam elhelyezkedni, mint előtte a két diplomámmal. Az Országos Széchényi Könyvtárban kezdtem el dolgozni, a Nemzetközi és Kulturális Kapcsolatok Osztályán Sághi Ilona vezetésével. Fő feladataim a rendezvény- és kiállításszervezés volt, illetve foglalkoztam múzeumpedagógiával és csoportvezetéssel. Jelenleg pedig a New Edge Kft.-nél dolgozok Kurják Gábor és Benkóczy Péter ügyvezető igazgatók alatt event menedzserként. Szerencsés vagyok, mert a kreativitásomat kiélhetem, olyan feladataim vannak, amelyekkel a képzésben megszerzett tudást is tudom hasznosítani. Lehetőségem van a kreatív koncepció kidolgozásában részt venni, rendezvényhelyszínekre kimenni, marketingkommunikációval foglalkozni és „kétkezi" munkát is csinálni. Fantasztikus látni azt, amikor a papírra lerajzolt ötlet megvalósul és elégedett mind az ügyfél, mind a vendég és a kivitelező is.

- Milyen háttértudással érdemes érkezni a képzésre?

- A képzés előfeltétele egy diploma megszerzése, amely szerintem fontos, de még fontosabb az eziránt való érdeklődés. A kreatív event menedzser fogalom alatt megfér számos specifikáció a rendezvényszervezésen belül, de véleményem szerint azok jelentkezzenek erre a képzésre, akiket valóban érdekel ez. Szerintem ugyanúgy lehet inspirálódni, tanulni egy sportesemény, egy esküvő, egy koncert, egy kiállítás, egy divatbemutató vagy egy roadshow szervezéséből, mint egy termékbemutatóból vagy egy protokolláris rendezvényből. A legszebb a szakmában a sokszínűség, a változatosság és az alkotás. 

Felkeltettük az érdeklődését? A képzésről és a július 15-ig tartó kedvezményes jelentkezési akcióról itt olvashat bővebben.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

A legjobban várt januári filmek

Hűvös, szürke januári estéken jó dolog moziba járni, mostanában különösen, mert fontos és izgalmas filmek érkeznek, legtöbbjük számos kategóriában Oscar-díjra jelölt. Szubjektív válogatásunkból a francia szerzői film és egy különleges dokumentumfilm sem maradhatott ki. 
Könyv

A nő vagy szent anya, vagy prostituált? – Interjú Hidas Judit íróval

Könyv egy negyvenes nőről, aki keresi önmagát, mert úgy érzi, szép lassan eltűnik abban, hogy megfeleljen a környezete elvárásainak. Hidas Judit Boldogság tízezer kilométerre című novellafüzérének főhőse, Anna, a hagyományos női szerepek és a karrier közt őrlődik. S vajon hányan vagyunk hasonló helyzetben? Mikor vesszük észre – vagy egyáltalán észrevesszük-e –, hogy apránként föladjuk magunkat? Fájdalmasan sokakat érintő problémákról és tabukról beszél ez a könyv, ami láthatóvá teszi a társadalmi elvárások mögött szenvedő egyént: a nőt. A könyv szerzőjével, Hidas Judittal beszélgettünk.
Könyv

Pintér Béla is Baumgarten-emlékdíjat kapott

Kukorelly Endre az állami kitüntetések elfogultsága miatt élesztette fel a díjat, amelynek összegét közösségi finanszírozásból fedezték.
Színház

Megkezdődött a Trianon100 emlékév a Nemzetiben

Sajtónyilvános olvasópróbán ismertette a trianoni évfordulóra készülő programjait a Nemzeti Színház. Első bemutatójuk, a Wass Albert szövegei és korabeli dokumnetumok alapján készülő Tizenhárom almafa lesz.
Klasszikus

Bach billentyűs szvitjeit viszi egy általános iskolába Fejérvári Zoltán

Fejérvári Zoltán szólóestjével indul az alsógödi Belépés családostul klasszikus zenei sorozatának 2020-as évada. A művész Bach Francia szvitjeit adja elő január 25-én a Búzaszem Általános Iskola aulájában. Utána pedig a Zeneakadémiára viszi a műsort.

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Edu-Art gyerek

Kányádi Sándor mesét mond a krumpliról

A televízió hőskorában, amikor a látványláda értéket közvetített, Kányádi Sándor elmondta a Krumplis mesét a Cimbora című tévéműsorban. A műsor nevét azóta alapítvány őrzi, és a Balatonon rendeznek foglalkozásokat a gyerekeknek.
Edu-Art bohóc

Csinálj magadból hivatásos bohócot!

40 év után először indul nappali tagozatos bohócképzés a Baross Imre Artistaképző Szakközépiskolában érettségizett fiatalok számára. Emellett más, a cirkuszművészettel kapcsolatos felnőtt szakképzésekre is lehet jelentkezni augusztus 21-ig.
Edu-Art interjú

„Nem biztos, hogy csak a szép hangban lehet gyönyörködni”

Fekete Mari zenei vezető, művésztanár, 55 éve tanít zenés színpadi gyakorlatot a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. A pályán eltöltött évtizedekről, régről és a máról, énektanításról és tizenkét németül tátogó törpéről beszélgettünk vele.
Edu-Art tünet együttes

Menedzsert és táncosokat keres a Tünet Együttes!

A független hazai kortárs tánc és színházi élet meghatározó társulata keresi legújabb csapattagjait.
Edu-Art müpa

Tehetségkutatót rendez a Müpa

"A föld alól is előkeresi a tehetségeket a Müpa" - avagy ismét megrendezik a rendhagyó, underground tehetségkutatót a Müpa mélygarázsában. A május 10-ig pályázó zenekarok közül a Müpában idén fellépő zenészekből álló szakmai zsűri választja ki az öt nyertest, akik május 26-án önálló koncertet adhatnak a Garázsband Fesztiválon.