"Hiányzott az oktatásunkból a kortárs zene, ezért úgy építettem fel a tanév második felének programját, hogy a tanulmányokat az új zenének szenteljük" - nyilatkozta Almási-Tóth András, az opera tanszak rendezőtanára, majd hozzátette: "A Millenáris Teátrumban a Filharmónia Budapest felkérésére már bemutattuk Csemiczky Miklós A brémai muzsikusok című operáját, és átvettünk több jelenetet Eötvös Péter Angyalok Amerikában című operájából, amelyekből jövőre egy workshopot szervezünk." A tanszaki vizsgaelőadásnak A felnőttkor küszöbén című adták, melynek második részében ősbemutatóként szólal meg Bella Máté A tavasz ébredése című egyfelvonásos operája, mely kapott egy sokat sejtető 16-os karitát is.
"Arra kértem a nemrég diplomázott zeneszerzőt, hogy kifejezetten a vizsgázó növendékek hangjára komponáljon darabot. A librettót Frank Wedekind darabjából én írtam, kiragadtam belőle motívumokat, és kicsit absztraháltam a jeleneteket, hogy kortalanná váljanak, azaz ne csupán a keletkezés idejére, a tizenkilencedik század végére, de ne is csak a jelenre utaljon a szöveg. Hiszen a mű egy általános és örök problémáról szól, nevezetesen arról, hogy mit tud kezdeni a társadalom a testiséggel. Hogy dolgozza fel a test szükségleteit, amelyeket, ha egy bizonyos korban megtagad valakiktől, például a fiataloktól, abból szörnyű tragédiák származhatnak." - jegyezte meg a darabbal kapcsolatban Almási-Tóth András. "Az első rész zenéje a fiatalok űzöttségét fejezi ki, majd, ahogy kezdenek a szereplők megismerkedni magukkal, a testükkel, nyugalmasabbá, letisztultabbá válik a hangzás is, amikor tragédiába fordul a játék, szélsőségesen érzelmessé lesz a muzsika. Végül az utolsó jelenetben a szürreális szereplők megjelenésével a zene tónusa is farce-szerű hangulatot tükröz" - részletezte a rendező. Almási-Tóth András a teljes színművet elolvastatta a hallgatókkal, az elmúlt félév folyamán pedig már megismerkedtek Wedekind másik műve, a Pandora szelencéje alapján készült Alban Berg-operával, a Luluval is. "Szeretem, ha az énekes előtanulmányokat végez. Nemcsak a kottát nyitja ki és leénekli a hangjegyeket, hanem a korról, a keletkezés körülményeiről is tájékozódik, mert mindabból profitálhat a szerepformálásnál" - hangsúlyozta a rendező.
A vizsgaelőadás első részében Janácek A ravasz rókácska és Humperdinck Jancsi és Juliska című operájából láthat részleteket a közönség. A Magyar Állami Operaház Zenekarát Sándor Szabolcs vezényli, közreműködnek Marton Éva és Pászthy Júlia mesterszakos növendékei: Ambrus Orsolya, Balgová Gabriela, Dékán Jenő, Gaál Csaba, Jakab Ildikó, Morva-Gulyás Anna, Rab Gyula, Vörös Szilvia, valamint Szombauer Bálint, Stern Dániel, és a Magyar Táncművészeti Főiskola hallgatói.