Januártól májusig minden hónap végén egy-egy opera keresztmetszetét mutatja be a Moltopera Társulat a pécsi teátrumban a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megvalósuló "Mesés Opera" című sorozat részeként. Az előadások célja, hogy közérthető és könnyen emészthető formában, de megalkuvás nélkül juttassák el az operák üzenetét - nem csak fiataloknak. A Bohémélet egyórás verzióban, szcenírozott formában került színpadra, tradicionális rendezésben - mindkét előadáson pótszékes telt ház előtt.
Az énekesek neveit böngészve komoly különbségeket vehetünk észre az eddigiekhez képest. "A Moltopera társulati szerkezete a legutóbbi előadásunk óta nagyot változott. A korábbi tagrendszer kibővült (már a Művészetek Palotájában játszott "Varázsfuvola! Szeretem!" című előadásban is sok "kívülről érkezett" művész énekelt), és mára csak a szakmai stáb maradt teljesen állandó. Természetesen a közönség továbbra is találkozhat a "régi" énekeseinkkel, de megszűnt a határ "tagok" és "nem tagok" között. Szerepekben, hangokban és emberekben gondolkodunk" - fejtette ki Ágoston László, a társulat vezetője. A január 31-i Bohéméletben ilyen "új" fellépő volt Szakács Ildikó (Mimí) vagy Kelemen Dániel (Colline), akik mindketten megjárták már az Operaház Színpadát vagy a Szegedi operajátszásból ismert Hajdú András (Rodolfo), de színpadra lépett a "régiek" közül Sipos Marianna (Musetta), Gradsach Zoltán (Marcello) és Mikecz Kornél (Schaunard) is.
"Nagy élmény volt mindannyiónk számára ez az előadás. Remekül összeállt a csapat a próbák során és színpadon is - talán most a legjobban az összes előadásunk közül. Az utolsó jelenetet sosem bírtuk ki könnyek nélkül, ami mutatja, hogy senki sem vette félvállról a feladatot. És azt hiszem, ezt a közönség is méltányolja" - mondta el Kulcsár Janka, a Moltopera zongorakísérője. Az előadás egyik érdekessége volt, hogy a Moltopera nem nyomtatott műsorfüzetet, hanem egy-egy úgynevezett QR-kóddal ellátott apró kártyát helyeztek a székekre, amit telefonnal leolvasva az előadás online adatlapjához juthatott az érdeklődő. "Ez a technológia még nagyon gyerekcipőben jár nálunk, de például Japánban mindenütt használják. Örülök, hogy itthon mi lehetünk az egyik első alkalmazója a komolyzenében." - nyilatkozta Ágoston László.
A Bohémélet után február 27-én a Denevér, március 22-én a Parasztbecsület kerül majd műsorra a még mindig alig másfél éves Moltopera Társulat első kőszínházi sorozatában. Azt ígérik, ha lesz befogadó hely Budapesten, a fővárosban is szívesen színpadra viszik a "mesés operát".