- A "Mutasd magad lelKEM!" pályázaton a WAMP művészeti vásáron felállítandó Port.hu színpad programjait lehet megtervezni a következő nyolc hónapra. Milyen szakmai szempontokat ne hagyjon semmiféleképpen figyelmen kívül az, aki kacérkodik a jelentkezés gondolatával?
- Bár a megbízó partnerek célcsoportja igencsak tág, az eseményen résztvevők száma már lehatároltabb csoportot jelöl. Fontosnak tartom ezért, hogy a koncepció kidolgozásakor a pályázók kellő figyelmet szenteljenek a kommunikációs üzenet pontos megfogalmazására. Továbbá úgy gondolom, hogy csakis kidolgozott projekttervekkel éri meg pályázni, ezt magam részéről a megvalósíthatóság és a többi pályamunkával való összevethetőség miatt tartom elengedhetetlennek, de persze azért is, mert az ötletek kivitelezhetősége jelen esetben a pályázatok kidolgozottságában fog megmutatkozni. Mivel költségvetési tervet is kérünk a projekthez, én személy szerint az anyagi vonatkozásokra is részletekbe menően kitérnék.
- A rendezvényszervezési tapasztalatokban nem, ámde frappáns ötletekben bővelkedő jelentkezők számára melyek lehetnek szerinted a legnagyobb buktatók?
- Egy ötlet csakis akkor ér valamit, ha meg is lehet azt valósítani. Annak ellenére, hogy az előbb azt hangsúlyoztam, hogy határozott és részletes koncepcióval kell rendelkezni, arra is oda érdemes odafigyelni, hogy ne vesszünk el a lényegtelen részletekben. Az öncélú ötletek halálra vannak ítélve a szakmai zsűri előtt. Hasonló mellényúlás továbbá az elhanyagolható üzenetek túlhangsúlyozása, a célcsoport szem elől tévesztése vagy az aránytalanul nagy és indokolatlan anyagi ráfordítás.
- Esetleg neked is van-e pár ötlet a tarsolyodban?
- Természetesen az embernek megindul a fantáziája ilyenkor, de ezeket a verseny végéig megtartanám magamnak! (nevet)
- A Kreatív Event Menedzser képzés végén a legjobb frissen végzettek gyakornoki programban folytathatják a tapasztalatszerzést, többek között a Magyarországi Rendezvényszervezők és -Szolgáltatók Szövetségéhez is lehet jelentkezni. Miért éri meg a hallgatóknak pont ezt a helyet választania?
- Az itt eltöltött gyakorlat során azt tartjuk a leglényegesebbnek, hogy gyakornokaink minél többet lássanak és tapasztaljanak. Egyszerre természetesen csak egy feladatkörre kell koncentrálni, ezek azonban igen változatosak lehetnek. A tárgyaláson való részvétel vagy egy prezentáció például ugyanolyan fontos lehet, mint egy catering kóstoló vagy éppen a hostessek eligazítása. Általában arra is lehetőséget nyújtunk, hogy gyakornokaink többféle rendezvénytípusba is belekóstoljanak, a legfontosabb viszont az, hogy olyan projektben is dolgozhassanak, amit az elejétől a legvégéig nyomon tudnak követni.
A szakmai gyakorlatot mi két fázisra osztjuk: az első időszakban a gyakornok lehetősége nyílik, hogy kicsit belekóstoljon a szakmába: megismerkedik a kollegákkal, rálátást kap a cég működésére és csak apróbb, kevésbé felelősségteljes feladatokkal foglalkozik. Ez a kezdeti fázis arra való, hogy megnézzük, kialakult-e az illetőben bármiféle kémia és elhivatottság a szakma iránt, illetve, hogy érdemes-e neki egyáltalán rendezvényszervezéssel foglalkoznia. A szakmai kihívást jelentő, úgynevezett "mélyvizes" feladatok csak a gyakorlati idő második felében jönnek.
- Több mint tizenöt éve vezeted a hazai kommunikációs piac egyik meghatározó event marketing-ügynökségét, a Roxer Event & More-t. A seniorok mellett itt is foglalkoztattok esetleg rendezvényszervező-gyakornokokat?
- Természetesen, és ők is ugyanúgy csapattagok, mint bárki más a cégben. A természetes evolúciós folyamat része, hogy a gyakornokból junior, majd később, megfelelő tapasztalattal a hátuk mögött senior munkatársakká váljanak. Bár kapacitásunkat és HR stratégiánkat még nem írta felül a gyakornoki képzés, a tehetséges szakemberek mellett - legyen az gyakornok, vagy senior éppen - egyik ügynökség sem megy el szívesen.
- Milyen ismereti-tapasztalati hátérrel rendelkezzen az, aki szeretne hozzátok csatlakozni gyakornokként?
- Mivel pályakezdőkről beszélünk, nem várunk el előzetes szakmai tapasztalatot vagy jártasságot a témában. Ez sok esetben hátrányt is jelenthet, sokkal nehezebb ugyanis eltüntetni a rossz beidegződéseket, mint valamit egészen a nulláról megtanítani. A legeslegfontosabbnak mégis a szakma iránti alázatot tartom. Bár mostanában nagyon divatos, sokaknak nagyon vonzó szakma a rendezvényszervezés, senkit ne tévesszen meg, itt is kőkemény munkáról van szó, annak ellenére, hogy valóban színes és változatos.Természetesen vannak adottságok, amik elengedhetetlenek, de ezek hamar kiderülnek a közös munka során. A többi pedig már csak a kitartáson és a kreativitáson múlik.
A BKF és az Arts & Business Kft. Kreatív event menedzsment szakirányú továbbképzésére 2012. szeptember 10-ig lehet jelentkezni. Ha szeretnél a képzésben tandíjmentesen részt venni, jelentkezz szeptember 10-ig a "Mutasd magad lelKEM!" pályázatra is, melynek nyertese ráadásként meg is valósíthatja projekt-ötletét. A feladat a PORT.hu Színpad koncepciójának (program struktúrájának) és megjelenésének megtervezése a WAMP-on, amelyen fellép a Moltopera is. A KEM-képzésről és a pályázatról mindent megtudhatsz a Kreatív Event Menedzser Facebook applikációra kattintva is!