A Budapesti Fuvola Akadémia életre hívásával Szilágyi Szabolcs, a Concerto Budapest fuvolaművésze és a szervezők évről évre egy új gondolkodásmód mentén szeretnének fejlesztő programot kínálni minden fuvolásnak, aki elmélyültebben és tudatosabban szeretne foglalkozni a hangszerén keresztül a zenével. Az inspiráció minden muzsikus számára meghatározó. A fuvola szempontjából kevés természetesebb közeget lehet elképzelni az autentikus játékmódoknál.
Az először megrendezett koncertsorozatnak és kurzusnak olyan vendégei voltak, mint az amszterdami Concertgebouw szólófuvolistája egyben a Holland Fuvolaakadémia alapítója és művészeti vezetője, Emily Beynon. A művész állandó kamarapartnerével, Andrew Westtel koncertezett Budapesten. Magyarországra látogatott a világ talán legismertebb és az egyik legjelentősebb fuvolakészítő cége, a Wm. S. Haynes Company. Alan Weiss, a cég utazó nagykövete előadást tartott a Haynes fuvolagyár történetéről, bemutatva a cég filozófiáját, valamint a magyar fuvolások megismerhették a jelenlegi modellcsaládot.
A Budapesti Fuvola Akadémiát életre hívó Szilágyi Szabolcs elkötelezettsége kapcsán a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának szólamvezető fuvolistája, a Pécsi Tudományegyetem fuvolatanára, Hegyesi Gabriella a következőket jegyezte meg:
Az elegáns név (Budapesti Fuvola Akadémia) mögött egy álom megszületése, végtelen sok munka, precíz, körültekintő szervezés, hatalmas szakmai tudás, személyes kapcsolatok, alázat, és minden túlzás nélkül egy 'ügy' önzetlen szolgálata áll.
Az esemény díszvendégének koncertjeit pedig ekként jellemezte: „Emily sugárzó tehetsége, humora, fuvolahangja, kontaktusa a közönséggel, műsorválasztása már a legelső koncerten hatása alá vont mindenkit.”
Móré Irén, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar fuvolaművésze, a Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Intézetének fuvolatanára, így nyilatkozott: „Kíváncsian vártam a kurzust. Emily nagy tudása és tapasztalata kincsestárából merített kinek-kinek szükséglete szerint. Volt, akinek zenetörténeti adalékokat mondott a mű hangulatának érzékeltetésére, volt, hogy a tartást javítgatta. Beszélt légzésről, hangszertartásról, trillákról, segédfogásokról.” A művész Eimar McGeown koncertjét a következő szavakkal illette: „(...) üde fiatalsága, naivsága, hazája hagyományaihoz való ragaszkodása, ebből fakadó bölcsessége magával ragadta a közönséget. Jó volt hallani a többféle fuvolát, hangszíneket és a magyar népdalokhoz hasonló ívű ír dallamvilágot.”