- Nem sokat változtattunk a lényegen: az első részben megmutatjuk a hangszerek hangjait, külön-külön és egyben, azután kipróbálhatják őket, és a harmadik részben lehet vezényelni a zenekart. Versenyként indult: kiáll valaki, elkezd egy mozdulatot, és azt kell követnie a zenészeknek. A felnőtteknél a zenekar le is pontozta a karmesteri teljesítményt, és eredményhirdetés volt, zenében rögtönzött ajándékokkal. Rájöttünk, hogy ezzel kialakítunk egy versenygondolkodást, miközben úgyis mindenki másképp vezényel. Ez olyan, mint az ujjlenyomat, nincs két egyforma ember. Igazán úgy tudjuk fejleszteni ezt a játékot, ha minél jobb zenészek vagyunk, de ezzel nem a katarzis vagy a show felé akartunk haladni, hanem inkább a zeneterápia és a játék lényege felé. Eszközként használjuk, a belső tartalmai a fontosak nekünk.
- Az utolsó karmesterjátékon befogadó, szeretetteljes és természetes közeg fogadott minket.
- Örülök, hogy ezeket a szavakat használta, mert ez a cél. Hogy aki összegyűjtött magában annyi bátorságot, és feláll erre a karmesteri pulpitust szimbolizáló lábasra, az nyitott és magabiztos zenekart, embereket lásson maga előtt, hogy nagyon jól, biztonságban érezze magát, ne érezze, hogy hibázhat. Azt szoktuk mondani, hogyha felállsz, és meg sem mozdulsz, mi azt is eljátsszuk. Azt érezd, hogy oké, nyugi, rengeteg időd van, biztonságban vagy, és kíváncsiak vagyunk arra, hogy mit csinálsz. Magzatvízélmény, így szoktuk mondani, gyere, engedd el magad és, mozgasd a tagjaidat.
- A hangfelvétel a koncerthez képest azért valamennyire leszűkíti a lehetőségeket. Mi a lemez koncepciója?
- Sokat improvizáltunk, és próbálkoztunk mindenféle kísérleti dologgal, de a Könnyűzenekar elnevezés arra vonatkozik, hogy ez egy kicsit poposabb, világzenésebb dolog. Ezek konkrét számok, kötött a struktúrájuk. Néhányban van hosszabb-rövidebb improvizáció. A koncepció az, hogy a lemezen eredeti formájukban legyenek hallhatók a dolgaink. Használunk ugyan mikrofonokat, de pick-upokat nem. Hogy egy papírdoboznak vagy egy bicikliküllőnek valóban milyen a hangja, ezt a felvételen idealizálni kell, de nem mindenáron. Rákerülhet egy pici visszhang, ami kigömbölyíti a hangot, de az nagyon lényeges, hogy ugyanazt hallhassa a hallgató a lemezen, mint a koncerten. Nem szoktunk nagyon effektezni, hogy megmaradjon az eredeti hangja ezeknek a tárgyaknak. Amik mindenféle csalás-ámítás nélkül ilyen hangok kiadására képesek, ha hiszik, ha nem.
- A lemez címe, a CSÁCSÚCSÍCSÓ, arra utal, hogy négy negyedben van?
- A lemezen van hétnegyedes és háromnegyedes szám is, de a cím abból jön, hogy amikor a rock'n roll megérkezett Magyarországra, de angolul még nem tudtunk, akkor valahogy így utánozták a beszámolást. Ezt először bábszínházban hallottam Kecskeméten, mi is használtuk próbákon, és rajtunk maradt, mert nagyon jellemző arra a számra, amit ezzel kezdtünk.