Info

Kabaré bábokkal – az évadban utoljára

2017.04.19. 11:37
Ajánlom
Két éve mutatta be a Budapest Bábszínház Alföldi Róbert rendezésében a világhírű musicalt, amely a 2014/2015-ös évadban az évad legjobb zenés/szórakoztató előadása lett, a Konferansziét alakító Bercsényi Pétert pedig a legjobb epizódszereplőként díjazták a színikritikusok.

Vállaltan ma, itt és most játszódik ez a Kabaré. Koszosabb, fájdalmasabb, kortársibb, ha tetszik, magyarabb minden eddigi változatnál. Ahogy egy recenzens összefoglalta:

a kitörni készülő erőszak fenyegetettsége mindenütt jelen van, a fojtogató közegből legjobb lenne elmenekülni, de ez nem mindenkinek adatik meg.

Sőt van, aki épp ide jön.


A történet szerint Európa közepén, egy nagyváros vigalmi negyedének kétes hírű romkocsmájában dolgozik, lép fel, énekel esténként Sally Bowles. Nagy színésznő szeretne lenni, és abban bízik, hogy egyszer a világhír még szárnyára veszi és a magasba röpíti. Cliff, a fiatal ígéretes író megismerni az életet e hazába érkezik. Barátkozni szeretne és sokat dolgozni. Sally és Cliff találkoznak, menthetetlenül egymásba szeretnek. Schneider kisasszony panziójában bútoroznak össze, közös jövőjükről álmodoznak, még vakon bíznak a véletlenben és eközben nem veszik észre, hogy mi történik körülöttük e nagyvárosban, Európa közepén.
Az előadásban nincsenek titkok, a rendező nem finomkodik, a fogalmazásmód nyers és zsigeri, egy kritikus jelzői szerint vagányul szemtelen, fájdalmasan szép, abszurd humorral teli.

A nagykorúaknak szánt, két felvonásos, élőzenés színdarab nem csak a naturálisan bemutatott testiség, a túlfűtött szexualitás és a diszkriminálás igenis ma is létező formáinak felvonultatása miatt kíméletlen a közönségével. Egyéni sorsunkat nézve is van olyan mondanivalója, ami független attól a  történelmi korszaktól amelybe születtünk. Ugyan a fogyasztói társadalom romokra épült kocsmáiban (is) minden – a test, a lélek és sok esetben a szellem is – árucikké válhat, az érzelmek  nem vehetőek meg.

Aki szereti a Kabarét és-vagy Alföldi Róbert színházi világát, annak nincs mese, mennie kell a Bábszínházba akkor is, ha úgy érzi, hogy az csak a gyerekeknek van kitalálva.

Ebben az évadban még egy alkalommal lehet menni az Andrássy útra: április 30-án.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Jazz/World

A 88 éves Omara Portuondo fogja beragyogni a tavaszt

A Buena Vista Social Club egykori énekese, a kubai Edith Piafnak is nevezett örökifjú díva május 18-án és 19-én két koncertet is ad a MOM Sportban, Last Kiss turnéja keretében.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Könyv

Radnóti üzenetet küldött a Messengeren: Vesd le ruhádat, már esik is kinn ;)

Magyar költők verseinek részletei kerülnek plakátokra. Segít vajon a modernizálás a fiatalok irodalmi érdeklődésének felkeltésében?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?