Info

Kovács Lehel: Nem kor kérdése, hogy a generációk hogyan adják át egymásnak a hatalmat

2016.04.29. 16:49
Ajánlom
Június 4-én mutatja be a Katona József Színház Shakespeare klasszikusát, a Minden jó, ha vége jó-t. A Bertramot alakító Kovács Lehelt kérdeztük a készülő előadásról, cirkuszi akrobatikáról és a generációk között, korszakokon átívelő nézetkülönbségekről.

Ez egy keserű komédia? Nevezhetjük így?

Nálam okosabb emberek sem foglalnak állást ez ügyben, hogy komédia vagy nem. A keserédesség mindenképpen jelen van a történetben, nyilván a humor is, mint minden Shakespeare-darabban – legalább egy bolond személyében megjelenik valamiféle huncutság. Fontosabb, amit a rendező, Zsámbéki Gábor gondol, hogy miért vette elő ezt a művet: egy jelentős generációs összetűzés van a történetben. A fiatalokat egy másik, idősebb nemzedék nem hagyja élni, mindent a kezükből kivéve, fejük felett meghozott döntésekkel akar irányítani, ami érthető módon feszültséget okoz. Mindeközben jelen van a beteges test és a fiatal, buzgó tenni akarás – a betegségekkel küzdő öreg test, amelyik parancsolni akar a fiatalságnak. Nagyon érdekes konfliktusok vannak ebben a darabban.

Bertram, akit alakítasz, milyen ember?

Könnyű lenne azt mondani, hogy svihák, de lényegében nem derül ki róla, milyen ember, mert egyszer hoz döntést a darab során. Állandóan helyette döntenek, és vagy ez ellen küzd, vagy valamilyen ármánykodással, huncut acsarkodással kibújik ez alól. Több pólusú embernek szeretném őt láttatni. Nem hiszek abban, hogy ő egyfajta kis gazember.

kovacs lehel 7873

kovacs lehel 7873 (Fotó/Forrás: Nanasi Pal)

Cirkuszi akrobatika is lesz az előadásban...

Igen, hála az égnek lesz, amit én, mint rejtett sportember nagyon élvezek. Hogy mennyi marad meg ebből a darabban, az még a jövő zenéje. Vannak külön próbáink, amikor kést dobálunk, függönyt mászunk, ládán vagy gömbön állunk...stb.

A generációs különbségeken kívül mitől lehet még mai Shakespeare?

Szerintem ez nem kor kérdése, hogy a generációk hogyan adják át egymásnak a hatalmat, vagy hogyan nem tudnak együtt élni. Ez már Shakespeare korában is probléma volt, és most is súrlódásokhoz vezet. Lehetséges, hogy vannak jobb Shakespeare darabok, ezt nehéz lenne tagadni, de örülök, hogy Gábor erre rátalált.

William Shakespeare: Minden jó, ha vége jó

Katona József Színház

Szereplők: Szacsvay László, Kovács Lehel, Pálos Hanna, Ujlaki Dénes, Elek Ferenc, Bodnár Erika, Gyabronka József, Bezerédi Zoltán, Rajkai Zoltán, Szirtes Ági, Rujder Vivien, Tóth Anita, Kovács Tamás, Lestyán Attila, Martinkovics Máté, Vilmányi Benett Gábor, Vizi Dávid

Rendező: Zsámbéki Gábor

Előadások:

- június 3.

- június 4.

- június 5.

- június 13.

- június 15.

- június 16.

Programkereső

Legnépszerűbb

Jazz/World

Keith Jarrett agyvérzést kapott, soha nem léphet pódiumra többé

A jazzlegenda 2017-ben játszotta utolsó koncertjét, azóta nem állt közönség elé. A New York Timesban megjelent riport szerint két agyvérzés után részlegesen lebénult.
Színház

Kétszáznál is többen támogatják az SZFE-t

Már több mint kétszáz oktató és kutató írta alá az ELTE petícióját, amit azért indítottak, hogy támogassák a Színház- és Filmművészeti egyetemet és kiálljanak az egyetemi autonómia mellett.
Klasszikus

„A halál életünk igazi célja” – írta Mozart haldokló apjának

Mozart haldokló apjához írt levele került a salzburgi Mozarteum Alapítvány tulajdonába. Két másik levéllel is gazdagodott a gyűjtemény.
Könyv

Szeressük meg a saját történetünket! – interjú Tompa Andreával

„Tompa Andrea (1971) Kolozsvárott született. Budapesten él” – olvasható a lakonikus életrajz a Haza borítóján. Ez azonban tökéletesen összefoglalja a kötet alapproblémáját. Az írónő térben és időben szabadon mozogva vizsgálja a hazatérés lehetőségét, legyen az az új otthon, Magyarország, vagy a régi, Kolozsvár, ahol már az a kérdés, hogy van-e még visszatérés.
Színház

Szellemes és hátborzongató – interjú Pass Andreával

Pass Andrea A Jelentéktelen után újra Gogolhoz fordult inspirációért, ám ezúttal nem egy köpönyeg alá férkőzik be a Pétervári Fagy, hanem a ma színházában találjuk magunkat, ahová egy revizor, a kormánybiztos érkezik és reformokat követel. Az író-rendező a Nyakunkon a revizor munkafolyamatáról, karanténról, színházról és az emberekben lakozó frusztrációkról mesélt.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?