Jazz/World

A blues Santanája Budapesten

2005.11.07. 00:00
Ajánlom
Bő két hét múlva Tino Gonzales gitáros, zeneszerző lép a Millenársi Fogadó színpadára, akit gyakran emlegetnek a blues Santanájaként. Tino, aki minden bizonnyal felpezsdíti mindenki vérét, a blues, a jazz és a latin zene egy különleges esszenciáját tárja majd elénk.

A Tino Gonzales Chicagóban született: mexikói amerikai lévén – egy kis arab beütéssel – latin vér csörgedezik ereiben. Stílusát nehéz meghatározni: a funky blues, a jazz és a latin egyvelege a világ minden tájáról származó behatással fűszerezve – ez jellemezi leginkább Tino szabad lelkét. Számait áthatja a zene, a szerelem, az élet és a béke iránti szenvedélye. Jelenleg Európában él. Az elmúlt harminc évben saját együttese élén olyan híres zenészekkel turnézott, mint B.B King, Ben E. King, Etta James, Earth Wind & Fire, Freddie Hubbard, Robert Cray, Charlie Musslewhite és Willie Nelson. Mióta Európába érkezett, Gonzales határozottan nagy port kavart. A francia blues egyik kiemelkedő kiadójával, a Dixiefrog Records-szal kötött szerződést. Hat lemeze készült el azóta: mindegyik egy remekmű a maga nemében, és hűen hordozza Tino egyedi stílusát. Idén tavasszal Latin Gypsy címmel magyar muzsikusokkal is készített egy lemezt; november 14-ei koncertjén ezek a muzsikusok fogják kísérni, akikkel mostanában előszeretettel turnézik Európa többi országában is.

(2005. november 14. 20:00 Millenáris Park – Fogadó; Tino Gonzales (ének, gitár) koncertje; km.: Vermes Gábor (basszusgitár), Neumann Balázs (zongora), Jánky Zsolt (dob); jegyár elővételben 1200, a program napján a helyszínen 1500 forint)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.