Jazz/World

A Free Style Chamber Orchestra élő lemezfelvételre készül

2005.10.05. 00:00
Ajánlom
Élő lemezfelvétel tanúi lehetnek az október 12-én az A38 Hajóra látogatók. A Free Style Chamber Orchestra Tisza Bea, Lukács Péter és Szerényi Béla vendégszereplésével este nyolc órától ad koncertet a hajón.

Hazánk zenei palettáján egyedülálló vállalkozásba kezdett Nagy János jazz- zongorista, zeneszerző és Pálhegyi Máté fuvolaművész. A két eltérő háttérrel rendelkező muzsikus olyan hibrid felállású zenekart hívott életre, amelyben egy komplett jazz-kombó és vonószenekar játszik együtt, fafúvósokkal kiegészítve. Ezzel az izgalmas összeállítással a jazzben megszokott harsány big band megszólaláshoz képest új, egészen finoman árnyalt hangképet alakítottak ki, amely a jazz-előképzettséggel nem rendelkező hallgatók számára is befogadhatóvá teszi a máskor hűvösnek és absztraktnak tűnő jazz és kortárs darabokat.

Az „alapító atyák” célja, hogy az értékeket közvetítő kortárs zene ne csak egy nagyon szűk réteg számára legyen feldolgozható, hanem – csaknem minden zenetörténeti korszak gyakorlatához hasonlóan – a mindennapi élet részévé válhasson. Az együttzenélés során fontos szerepet kap az improvizáció, amely a folyamatos, mindig az adott pillanat zenei élményén túlmenően új értelmet ad a „kamarazenekari koncert” fogalmának is.

A Free Style Chamber Orchestra 25-35 év körüli fiatal művészekből áll. Kivétel nélkül mindenki a legmagasabb, felsőfokú zenei végzettséggel, művészi képesítéssel rendelkezik. Soraikban megtalálhatók egyrészről a „hagyományos értelemben vett komolyzenészek””, akik közül legtöbben neves zenekarokban játszanak, másfelől megtalálhatók a hazai jazzélet olyan kiemelkedő művészei, mint Zsemlye Sándor, Horváth Balázs, illetve az olyan univerzális tehetségek, mint Frankie Látó és Kaszás Péter. Az est fényét tovább emeli – a koncepciónak megfelelően a zenei élet legkülönbözőbb területeiről válogatott – vendégművészek fellépése: Tisza Bea jazzénekesnő, Lukács Péter rock- és jazzkörökben egyaránt elismert gitárvirtuóz, illetve Szerényi Béla tekerőlant-művész.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.