Amikor a ma már másodvirágzását élő mikrobarázdás hanglemez helyét a nyolcvanas években kezdte átvenni a háztartásokban a kompaktlemez, azaz a CD, ugyanazzal a „dilemmával” szembesült a zenehallgató közönség, mint napjainkban. Ma ugyanis, az úgynevezett digitális korban úgy tűnik, a zenei anyagok a fizikai formátumok terepéről idővel véglegesen át fognak költözni az internet világába. Ha belegondolunk, a hanglemez esetében szinte kézzel fogható nyoma volt a zenének a LP felületén. Egy tű, és a hozzá tartozó hangrendszer kellett ahhoz, hogy a mikrobarázdákban rejtőző zene megszólaljon, örömteli pillanatokat okozva ezzel a hallgatóknak. A CD megjelenésével ez megváltozott: képbe került a digitalizáció, és a mikrobarázdákat felváltották a kitapinthatatlan digitális jelek. Ez a változás a zenehallgatás megkönnyítését volt hivatott szolgálni, ezzel azonban valahol elveszett annak „romantikája” is.
Mi marad tehát akkor, ha nincs semmi, ami tapintható, csak ami hallható? Nem más, mint a zene. Ez az, ami összeköti az összes hanghordozót, a hanglemeztől kezdve az interneten megosztott zenés fájlokig, hiszen mindnek a közös szubsztanciája a zene maga. A terep megváltozott, de a zene megmaradt: a kurzor lett az új lemezjátszó tű. Segítségével elindíthatjuk, megállíthatjuk, majd a későbbiek folyamán folytathatjuk a zene hallgatását. Ez érvényes Juhász Gábor Good Night című albumára is, a lemez tételei külön-külön kerültek feltöltésre, így a hallgató válogathat, mely darabokat kívánja meghallgatni, milyen sorrendben.
Így is lehet télen utazni
Olvassa el Zipernovszky Kornél írását Juhász Gábor Good Night című albumárólide kattintva!
A Good Night című albumon - melyről több nagyon elismerő méltatás és kritika jelent meg - saját szerzemények és feldolgozások egyaránt hallhatóak. Egyedi stílusjegyeket felvonultató kompozíciói mellett Juhász Gábor tiszteleg Kenny Wheeler és Charlie Haden emléke előtt, de Franz Schubert Téli utazás című dalciklusából is hallhatunk szemelvényeket. Ez önmagában különlegességet ígér, hiszen a komolyzene és a jazz találkozása mindig izgalmas pillanatokat rejt a kifinomult ízlésű zenerajongók számára. Ugyanez mondható el az albumot megkoronázó Román népi táncok két tételének feldolgozásáról is, hiszen a népzene és a jazz házasítása mindig egyedülálló zenei ízvilágot eredményez. Érdekességként megemlítendő, hogy a Román népi táncok című művet Bartók Béla 1915-ben írta, így Juhász Gábor feldolgozása éppen az eredeti mű megjelenésének 100. évfordulóján került fel a világhálóra.