Jazz/World

A Magyar Jazz Sztárjai a Millenárison

2005.10.29. 00:00
Ajánlom
Saxomazo, Grencsó Quartet, Váczy Dániel, Dresch Mihály, Csepregi – Hip-Bop – csak néhány név a három napos jazzfesztivál fellépői közül. A Millenáris Fogadóban november 3. és 5. között est hét órától várják a magyar jazzélet kiválóságai az érdeklődőket.

November 3-án, este hétkor Zsemlye Sándor (szaxofon) és a – Saxomazo ad koncertet (Nagy János/zongora, Birta Miklós/gitár, Kaszás Péter/dob, Frey György/basszusgitár). Fél kilenctől Csepregi Gyula (szaxofon) Hip-Bop nevű formációjával lép színpadra (Tóth Gyula/gitár, Rátonyi Róbert/billentyűs hangszerek, Horváth „Plútó” József/bőgő, Dörnyei Gábor/dob). Előadásuk az amerikai fekete rap zene, a hip-hop és a be-bop jazz elemeire épül.

A második napon a Grencsó Quartet nyitja a programot (Grencsó István/szaxofon, Hans van Vliet/harsona, Benkő Róbert/bőgő, Jeszenszky György/dob). Őket a Dél-alföldi Szaxofonegyüttes követi (Ifj. Burány Béla/szaxofon, Szokolay Dongó Balázs/szaxofon, Ágoston Béla/szaxofon, basszusklarinét, Benkő Róbert/bőgő, Geroly Tamás/dob).

Végül november 5-én Váczy Dániel (szaxofon) triója (Horváth Balázs/bőgő, Mohai András/dob) és a Dresch Quartet muzsikál (Dresch Mihály/szaxofon, Baló István/dob, Lukács Miklós/cimbalom, Szandai Mátyás/bőgő).

(Napijegy elővételben 1500 Ft, a program napján 2000 Ft; a három napos bérlet ára 4000 Ft.)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.