Jazz/World

A nyári szünet után ismét jazzklub az IBS-ben

2005.09.19. 00:00
Ajánlom
A nyári szünet után október 7-én indul a Raiffeisen Jazz Klub őszi-téli sorozata, amely három koncerten – minden hónap első péntek estéjén – különleges csemegéket kínál a zenebarátoknak. Október 7-én az ebben a sorozatban már több formációval is fellépett remek dobos, Szendőfi Péter saját együttese lesz hallható.

Vendégszólistaként a hazai jazzélet két kiválósága lép fel, a káprázatos technikájú ütőhangszeres, Horváth Kornél, valamint a fiatal nemzedék egyik kiugró tehetsége, Bacsó Kristóf szaxofonos, akit szintén hallhattunk már a Raiffeisen Jazz Klubban a Trio Midnight vendégeként és Elsa Valle & a Latin Jazz Syndicate estjén.

Érdemes már előre felkészülni a november 4-i koncertre is, amelyen a mindössze 17 éves szaxofonos, Bolla Gábor hallható ifjú zenész társaival. Bolla fiatal kora ellenére máris rangos nemzetközi díjakkal büszkélkedhet – nem véletlenül, hiszen elképesztő érettséggel, magával ragadó lendülettel játszik. Az est vendégszólistája Nagy-Britanniából érkezik: Art Themen szoprán- és tenorszaxofonon játszik.

A december 2-i koncerten vérpezsdítő latin estet ígér a kubai énekesnő, Elsa Valle, valamint a kitűnő magyar zenészekből álló Latin Jazz Syndicate. Mivel Elsa Valle és zenekara kirobbanó sikert aratott a Raiffeisen Jazz Klub egyik tavaszi koncertjén, ezért az évet az ő koncertjük zárja. Ezúttal legújabb albumuk, az Abracadabra lemezbemutató koncertje lesz hallható a sorozat keretében.

(2005. 10. 07. 19:30 IBS Színpad – A Fusio Group koncertje; tagjai: Szendőfi Péter (dob, zenekarvezető), Elek István (szaxofon), Kormos János (gitár), Romhányi Áron (billentyűs hangszerek), Barabás Tamás (basszusgitár); vendég: Horváth Kornél (ütőhangszerek), Bacsó Kristóf (szaxofon)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.