Jazz/World

A Rolling Stones zenésze Oláh Kálmánnal koncertezik

2018.08.23. 10:45
Ajánlom
Megannyi világsztár után ezúttal - bár nem először - az amerikai szaxofonos, Tim Ries lép fel Oláh Kálmán triójával a Budapest Jazz Clubban augusztus 27-én.

Tim Ries nevét legtöbben a Rolling Stones-ból ismerik, ám az elmúlt évtizedekben főként a jazz zenére összpontosít. Először 1999-ben vett részt a Rolling Stones amerikai turnéján; szaxofonon és billentyűs hangszereken játszott. Ezt követően fogalmazódott meg benne, hogy a Stones dalait feldolgozva jazz albumot készítsen. Az ötlet annyira megtetszett Keith Richards-nak, Ronnie Woodnak és Charlie Watts-nak, hogy maguk is játszottak az albumon, amely végül 2006-ban jelent meg, Tim Ries - The Rolling Stones Project címmel. A lemezen olyan nevek működtek még közre, mint John Scofield, Sheryl Crow, Darryl Jones vagy Norah Jones.

Ries tavaly egy újabb Rolling Stones feldolgozáslemezt jelentetett meg Music of the Rolling Stones címmel. Az est sztárja eddig öt jazz korongot adott ki szólóban, és több mint száz dalt szerzett. Mindeközben olyan kiváló zenészekkel is játszott már együtt, mint John Patittuci, Brian Blade, Red Garland, Bill Frisell, Paul Simon, Lyle Lovett, Stevie Wonder, a Blood, Sweat and Tears vagy David Lee Roth.

Annak ellenére, hogy világszerte koncertezik, azt nyilatkozta, Magyarország a második otthona.

Szólistaként közreműküdött az East Gipsy Band, a Balázs Elemér Group és a Trio Midnight koncertjein. Ezúttal a világ kortárs zenei életének egyik legeredetibb alkotójával és legkitűnőbb előadóművészével, a zongorista-zeneszerző, Oláh Kálmán zenekarával (Oláh Kálmán – zongora, Barcza-Horváth József – bőgő, Balázs Elemér – dob) lép fel. Oláh Kálmán szólistaként és saját triójával, az 1990-ben alakult Trio Midnight-tal jelentős nemzetközi sikereket aratott és arat. A Liszt-díjas művész zongoristaként és zeneszerzőként is a műfajokon átívelő sokszínűségben hisz: a szokványos dallam-kíséret páros helyett a szimfonikus hangzásban, az egyenrangú szólamokban. Rögtönző előadóként és zeneszerzőként is régóta izgatja a klasszikus zene és a jazz összefonódása.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Plácido Domingo fia végigfényképezte a Virtuózok koncertjét – íme a fotók!

„Istenem! Annyi érzelem van bennem a Virtuózokkal kapcsolatban!” – mondta a koncert után José Plácido Domingo, a világhírű tenor fia.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Átkelni az Urálon Berezovszkijjal

Egyszerre különleges, és első pillantásra kissé rendhagyó összeállítással készült Borisz Berezovszkij A Zongora című sorozatban rendezett idei koncertjére, melyet a Zeneakadémia Nagytermében adott november 9-én.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Ezt hallani kell: Rahmanyinov Chopint játszik

Az orosz zeneszerző, aki negyvenöt éves korában határozta el, hogy zongoraművész lesz, egy 1919-es felvételen Chopin Asz-dúr keringőjét játssza. Lélegzetelállító!

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.