A 2000-es évek Tel-Aviv-i jazz-színteréről érkező Oded Tzur előbb a klasszikus szaxofonjáték mesterének, Gersh Geller professzornak volt tanítványa, később pedig számos zenei stílus terén folytatott igen alapos tanulmányokat, hogy megalapozza saját zenei hátterét. Az improvizatív zene iránti fokozott kíváncsisága vezette oda, hogy felfedezze az indiai klasszikus zene ősi művészetét, amely aztán munkásságának központi témájává vált. Tíz évet áldozott arra, hogy egy új szaxofon-játéktechnikát alakítson ki – melyet a szakirodalom később „köztes ösvény” névvel illetett – annak érdekében, hogy egy olyan nyugati hangszerrel, mint a szaxofon, mikrotonalitáson alapuló indiai zenét játszhasson.
Oded Tzur eddigi két lemezén, az Enja Records gondozásában megjelent Great River (2015) és Translator's Note (2017) című albumon is a történetmesélés művészetéből ihletet merítve keresi az ősi és a modern zenei hagyományok közötti kapcsolatokat. Ahogy a Downbeat Magazine kritikusa, Carlo Wolff ír második lemezéről:
Oded Tzur tenorszaxofonos sötéten ragyogó albumán a tettvágy találkozik a Zen nyugalmával. Vakmerő kvartettjének dinamikája tökéletesen adja vissza a folyamatosan változó történetmesélés szándékát. Tzur, aki az indiai klasszikus zene tökéletes ismerője, ‘a lopakodás építésze', aki az alapoktól kezdve hihetetlen aprólékossággal építi fel motívumait. Békessége, nyugalma néhol szinte dübörög; ahogy elindítja és befejezi Single Mother című darabját, vulkánt sejtet az óceán fenekén. Tzur, aki a mikrotonalitást kutatja, s akinek játéka a visszafogottság és a türelem mintapéldája, s akinek kirobbanásai így még inkább megdöbbentőek, egyedülálló hangon szólal meg, és hangszerének úttörő dimenziókat és mélységet ad”
- fogalmaz. Most pedig szavak helyett álljon itt az egyik legszebb darabja:
Ez pedig itt a bizonyíték, hogy lehet szxofonon indiai rágát játszani.