George Gershwin operájának átirata Miles Davis és Gil Evans második közös munkája volt a Miles Ahead után. Az albumon hallható az azóta több mint huszonötezer átiratból ismert Summertime, valamint az Ella Fitzgeraldot, Louis Armstrongot és Barbra Streisandot is megindító Bess, You Is My Woman Now című felvétel.
Ez a lemez nemcsak egy Gershwin-opus nagyzenekari átirata, a két mű közötti viszony ennél jóval bonyolultabb:
Gershwin eredeti művének pszeudofolk/pop dalaitól eltérően itt bigband-jazz szólalt meg, melyben ügyeltek a gördülékenység fenntartására, miközben felcserélték a számok eredeti sorrendjét, megváltoztatták tempójukat és harmóniaszerkezetüket, és megfosztották őket eredeti üzenetüktől. Még a dalok szerkezeti egységét sem tartották tiszteletben”
- írja róla John Szwed a So What – Miles Davis élete című, magyarul is megjelent könyvében. Miles Davis és Gil Evans együttműködése azért is volt olyan gyümölcsöző, mert Evans mindig figyelembe vette a jazzmuzsikusok igényeit saját zenei elképzeléseik megvalósítására, az egyébként szabályszerűen elgondolt és felépített művön belül. Így a tökéletesen meghangszerelt nagyzenekari szólamok fölött szabadon tudott áramlani Davis improvizatív trombitajátéka, létrehozva a komponált zene és a cool jazz tökéletes ötvözetét. Davis erről így beszélt egy vele készült 1958-as interjúban: "Amikor Gil megírta az I Loves You, Porgy-t, akkor csak egy skálát írt le nekem... Akkordokat nem... Ezzel rengeteg szabadságot adott, és teret, hogy meghalljak dolgokat. Bár kevesebb akkord volt, ez végtelen lehetőséget hordozott magában, hogy azt csináljak velük, amit akarok. A klasszikus zeneszerzők már régóta írtak így, de a jazz zenészek alig".
Április 30-án este a teljes albumot eredeti hangszerelésben mutatja be a Modern Art Orchestra a BMC-ben. A trombitás, azaz Miles Davis szerepében Fekete-Kovács Kornél, a karmester, azaz Gil Evans szerepében Dinyés Dániel lesz hallható-látható.