Jazz/World

Az altszaxofon mestere a BJC-ben

2013.11.26. 15:21
Ajánlom
November 26-án a Budapest Jazz Clubban lép színpadra a cool jazz atyja, az amerikai Lee Konitz.

Az októberi sztárdömpinget követően november végén, 26-án egy újabb legenda, a „Világsztárok a Budapest Jazz Clubban" sorozat rangidőse, az 1927-ben született, nyolcvanhatodik életévében járó, a cool jazz egyik úttörőjeként is számon tartott Lee Konitz (USA) lép színpadra.  Életpályájának hosszát jól szemlélteti, hogy a még fekete-fehér tévéfelvételeken is már kiforrott, letisztult játéka hallható. Az állandó koncertezés mellett a tanítást is elsődleges feladatának tekintő Konitz saját oktatási metodikát fejlesztett ki.

Generációjának egyik legjobb alt-szaxofonosa, a cool jazz egyik atyja, aki sokaktól eltérően nem Charlie Parker nyomdokaiba lépett, hanem önálló alternatívát kínált elsősorban önmagának, és persze zenésztársainak is. Soundja az évek folyamán organikusan változott. A lemezgyűjtő fanatikusok külön polcrendszert kénytelenek fenntartani számára, hiszen játéka több mint 130 - elírásról szó sincs: százharminc - lemezen hallható, és ez a szám is csak akkor állja meg a helyét, ha csak szigorúan a saját neve alatt megjelenő albumokat számoljuk össze. Ha a meghívásos lemezeket is számba vesszük, hazai vonatkozása miatt külön említést érdemel a Trio Midnight 2005-ben megjelent korongja, melyen a zenekar Konitz vendégszereplésével rögzített belgiumi koncertje hallható. A novemberi 26-i koncerten a világklasszis szaxofonost a zenész egyik állandó partnere,  Dan Tepfer kíséri zongorán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Nyomozás az Operában – akcióban a jogi osztály

Noha az egyik legfelemelőbb érzés kétségkívül a művészeket illeti, amikor a színpadon megcsillogtathatják tudásukat, majd fürdőzhetnek a közönség jól megérdemelt elismerésében, mégis, ahhoz, hogy ez létrejöhessen, többek között az Opera jogi csapatának hathatós közreműködésére is szükség van.
Színház

Végigsöpör a tao-változások előszele a színházi szakmán

Az Orlai Produkciós Iroda és a Veres1Színház is csatlakozott a vészharangot megkongató magánszínházakhoz, akik a társasági adókból történő kultúratámogatási lehetőség megszűnése miatt kerültek nehéz helyzetbe.
Színház

A Magvető Café-ban is elmaradnak a tervezett bemutatók januártól

A kulturális tao-támogatás megvonása a Magvető Cafét is érzékenyen érinti. Közleményükben arról írnak, januártól biztosan elmaradnak a tervezett saját előadások.
Vizuál

A nap, amikor Picasso fénnyel festett

A spanyol zseni soha nem hagyta magát keretek közé szorítani, így gyakran a képkeretet is elhagyta és különböző izgalmas matériákra alkotott, üvegre, vagy éppen levegőbe.
Zenés színház

A hazai zenés színház „mindenese”: Szemenyei János

Színész és zeneszerző egy személyben, aki igazi otthonát a zenés színpadokon találta meg. Szemenyei János Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World kult50

Minden koncerten ízekre szedi magát – Szirtes Edina Mókus

Korkedvezménnyel vették fel a szegedi konzervatóriumba, ahol a legkisebb lévén a többiek Mókusnak becézték – innen ered a művészneve. Szirtes Edina Kult50-ben megjelent portréja.
Jazz/World ajánló

A Dunán ringatózva mutatja be új lemezét Cséry Zoltán

A zongoraművész - zeneszerző november 24-én az A38 Kiállítótérben mutatkozik be első önálló, szólózongorás nagylemezével, a Life Is A Playground című chillout, ambient albummal.
Jazz/World

Nem kopik – Suzanne Vega elvarázsolta Budapestet

Kortalan és nemtelen, maszkulin famme fatale, bohóc bőrbe bújt díva, drámai alkat és komika, kislány és érett nő, világhírű sztár és a „lány a szomszédból” – ez mind egy személyben Suzanne Vega, és még valami: időtlen dalok énekes-dalszerzője.
Jazz/World bjo

Jazz és inspiráció - interjú Náray Erikával és Urbán Orsival

Szilveszter estéjén két vendéggel, Náray Erika és Urbán Orsi jazz énekesnőkkel egészül ki a Budapest Jazz Orchestra (BJO) a Pesti Vigadó Dísztermében hallható koncertjén.
Jazz/World hírek

Szabó Dániel jazz-zeneszerző rangos amerikai díjat kapott

Az USA legnagyobb zenei jogkezelő szervezete, az ASCAP és a Symphonic Jazz Orchestra ítélte oda neki az 5000 dollárral és egy zeneszerzői felkéréssel járó Commissioning Prize nevű díjat – írta meg a dalszerzo.hu.