Jazz/World

Charles Lloyd szavak helyett zenével szeptember 11-ről

2002.10.17. 00:00
Ajánlom
Lift Every Voice című új ECM-lemezén Charles Lloyd új felállással szólal meg. A felvételek ez év januárjában és februárjában készültek Los Angelesben két fellépésen.

Az elsőn Geri Allen zongorista, Larry Grenadier bőgős és Billy Hart dobos, a másodikon Allen és Hart mellett John Abercrombie gitáros és Marc Johnson bőgős kísérte a szaxofonost. A spirituálékból, népdalokból, himnuszokból, balladákból, “protest song”-okból és saját kompozíciókból álló anyag Lloyd sajátos reakciója a szeptember 11-i eseményekre. Azon a kedd estén a New York-i Blue Note klubban kellett volna játszania Allennel, Abercrombie-val, Grenadier-vel és Hartal, de a történtek miatt a koncertet péntekre halasztották. “A Lift Every Voice azt a fájdalmat és kétségbeesést fejezi ki, amelyet 9/11-én mindnyájan éreztünk. Lehetetlen mindezt szavakkal elmondani, mert az leegyszerűsítené a történteket. Ezekkel a dalokkal és ezekkel a muzsikusokkal viszont meg tudtam szólaltatni, amit érzek.” A Lift Every Voice, melyet J.W. és J.R. Johnson írt 1900-ban, és amely az afro-amerikaiak himnuszaként is ismert, különösen helyénvalónak tűnt aznap este, s ez volt a legkifejezőbb lemezcím is.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Palesztinpárti tüntetők gyújtogattak Schiff András párizsi koncertjén

November 6-án este az Izraeli Filharmonikus Zenekar Schiff András szólójával lépett fel a Párizsi Filharmóniában, mikor palesztinpárti tüntetők fáklyákkal és skandálással zavarták meg a koncertet. A beszámolók szerint egy helyen a székek is lángra kaptak.
Könyv

„És akkor ott álltam a reflektorfényben, apám helyett” – interjú Grecsó Krisztiánnal

Az Egy életem című stand-upban Grecsó Krisztián önironikusan mesél a sikerhez vezető kudarcokkal teli útjáról, leszámol az irodalmi toposzokkal, és rámutat, miért fontos, hogy a humor segítségével beszéljünk a legnehezebb kérdésekről. Az előadás az ötvenedik esthez közelít, ennek kapcsán kérdeztük.
Klasszikus

Fiatal művészeket díjaztak a Cziffra Fesztivál gálakoncertjén

José Cura, Miklósa Erika és Balázs János hangversenyével zárult a Cziffra Fesztivál 10. jubileumi sorozata november 5-én a Müpában. Az ünnepi hangversenyen átadták a Cziffra Fesztivál Ifjú Tehetség díját és az Innovatív Zenei Projekt díját.
Színház

Színpadra viszi a Csengetett, Mylord?-ot az Orlai Produkció

A tervek szerint 2026 februárjában mutatja be Csengetett, Mylord?-előadását az Orlai Produkció. A Magyarországon évtizedes népszerűségnek örvendő sitcom először kerül a deszkákra.
Klasszikus

Maria João Pires befejezi zongoristakarrierjét

A világhírű zongoraművész már korábban is mondott le koncerteket egészségügyi okokból kifolyólag, most azonban bejelentette, végleg felhagy az előadóművészi pályával.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Jazz/World interjú

Borbély Mihály: „A szaxofon a fő hangszerem, a tárogató meg az identitásom”

Borbély Mihály a focipályát a zenei pályára cserélte. Bár jazzt játszik, zenéjében a kortárs klasszikus zenén kívül bőven megtalálható az a sokféle szerb, sváb, tót vagy roma hatás, ami a Pomáz–Szentendre tengelyen érte gyermekkorában.
Jazz/World ajánló

Újszerű zenei közösségi élményt kínál Harcsa Veronika Flow By című lemeze

Harcsa Veronika új zenei projektje a közönség és az előadó közötti határokat kívánja feloldani. A Flow By című album megjelenése azonban egyszerre zenei és vizuális kísérlet, ugyanis Vancsó Zoltán slideshow-jával debütál.
Jazz/World ajánló

Erkel találkozik a jazzel a Modern Art Orchestra sorozatában

A MAO-XX születésnapi sorozat második koncertjére október 31-én kerül sor, Erkel Duettek címmel, tisztelegve a magyar nemzeti opera zeneszerzője előtt.
Jazz/World hír

Magyar fókusz a Jarasumon: a Dresch Quartet koncertje nyitotta a dél-koreai jazz fesztivált

A Dresch Quartet adta a dél-koreai Jarasum Jazz Fesztivál nyitókoncertjét a nagyszínpadon, míg a Jazz Lounge helyszín nyitónapi főfellépője a Gyémánt Bálint Trió, a Jazz Station színpadé pedig Lukács Miklós volt.
Jazz/World ajánló

The Necks – Ausztrália legkülönlegesebb improvizációs triója érkezik a MOMkultba

Improvizatív minimalizmus, kortárs jazz, repetitív ambient, avantgárd forma – de leginkább: csak a The Necks. November 5-én a MOMkult színpadán hallhatja őket újra a magyar közönség.