Jazz/World

Fekete-fehér jazz szőttes

2009.10.12. 00:04
Ajánlom
Grencsó István és Lewis Jordan közös albuma a napokban jelent meg a BMC gondozásában. Játsszon a Fidelioval, és nyerje meg a lemezt!

Az 53 éves Grencsó István szaxofonos, fuvolista, zenekarvezető örök kísérletező. Művészi elképzeléseit megvalósító együttesét - különböző inkarnációkban ­­- Kollektíva néven szerepelteti 1984 óta. Különlegesen nyitott alkotó, aki nem csak a jazz határait hágja át játszi könnyedséggel, hanem a társművészetek felé is mindig keresi a kapcsolatot.

Grencsó 15 éve a Mediawave fesztiválon ismerkedett meg Lewis Jordan amerikai szaxofonossal és költővel, akivel össze is barátkoztak, és 2008-ban újra együtt szerepeltek. Ekkor határozták el, hogy az idei Mediawave alkalmából közös lemezt vesznek fel, mely szeptemberben meg is jelent a Budapest Music Center kiadásában. A lemez címe arra utal, hogy Jordan személyén keresztül a blues és az afro-amerikai jazz hagyománya közvetlenül szövődik össze Grencsó és a Nyitott Kollektíva tagjainak zenéjével. 

Grencsó Open Collective with Lewis Jordan:  Szőttes fekete-fehérben (BMC CD 161)

Kérdésünk: Melyik zenekarban játszik együtt ma is Grencsó István régi társával, a szintén szaxofonos Dresch Mihállyal?

Ha a helyes válasz betűjelét az alábbi időpontig elküldi nekünk, sorsoláson vesz részt, amelyen három szerencsés megfejtőnk Grencsó István és Lewis Jordan Szőttes fekete-fehérben című lemezét nyeri.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus

Plácido Domingo fia végigfényképezte a Virtuózok koncertjét – íme a fotók!

„Istenem! Annyi érzelem van bennem a Virtuózokkal kapcsolatban!” – mondta a koncert után José Plácido Domingo, a világhírű tenor fia.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Átkelni az Urálon Berezovszkijjal

Egyszerre különleges, és első pillantásra kissé rendhagyó összeállítással készült Borisz Berezovszkij A Zongora című sorozatban rendezett idei koncertjére, melyet a Zeneakadémia Nagytermében adott november 9-én.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.