Többen mondták már, hogy zenénk magyar zene. Erre azt tudom mondani, remélem, hogy az. Hitem szerint az ember egyszerre szeretheti a legtisztább jazzmuzsikát és az eredeti népzenét”
- vallja Dresch Mihály, akinek minden zenei megnyilvánulásából ez az organikus szemlélet árad.
A 2002 májusában megjelent Hungarian Bebop a Dresch Quartet tizedik lemeze, melyen a Dresch-féle magyar jazz és a világhírű szaxofonóriás által a leghitelesebben közvetített afro-jazz találkozásának lehetünk tanúi. A Bánat, bánat melódiáját Dresch Mihály mélyen átélt dallamvezetésén kívül Balogh Kálmán cimbalmozása teszi hamisítatlanná, Archie Shepp erőteljes szólója által pedig a lemezen talán itt talál egymásra legszebben a kétféle hagyománytisztelet. Ahogy a lemez mottója is szól: „a zene összehozza azokat az embereket, akik az egyetemes méltóságot kutatják, hiszen azt fejezi ki, hogy az emberiség egy jobb életre törekszik – egy jobb világban”.
A lemezen Dresch Mihály és Archie Shepp mellett Balogh Kálmán cimbalmon, Kovács Ferenc hegedűn, Szandai Mátyás bőgőn, Baló István pedig ütőhangszereken játszik.
Fidelio Napi Zene
Rovatunkban minden nap más-más zeneművel várjuk Olvasóinkat a klasszikus zene, a jazz, a világzene és a népzene világából. Kapcsolódjon ki velünk és adja át magát a zene élvezetének!
További zenékért kattintson ide.