„Megpróbáltam mindent a lemezre tenni, ami én vagyok: énekelek, szaxofonozom, fuvolázom, és egy picit zongorázom is. Néhány számban, kihasználva a stúdió adta technikai lehetőségeket több szólamban éneklek, de a lemezanyag többsége változatlan formában élőben is lejátszható.
Tulajdonképpen a feleségemnek, Elsa Vallénak köszönhetem, hogy létrejött ez a lemez, hiszen ő buzdított arra, hogy egy CD-n mutassam be a különböző zenei oldalaimat.
Annak, ami én vagyok, jelentős része ő is, így magától értetődő volt, hogy meghívom a lemezre is: hozott magával egy saját dalt, a finálé pedig, amiben ketten éneklünk, az én szerzeményem. Emellett az összes dal szövegét is ő írta” – mesélt a lemezről Winand Gábor.
Az About me-n szerepel a Bop fantasy című dal, amiben Winand Gábor megmutatja, mit gondol ma a bebop stílusról. Ennek hangulatilag szinte a tökéletes ellentéte a Melancholy című kompozíció. Egykori muzsikustársának és mentorának, Babos Gyulának dedikálta az On the way című számot, amelyben négy szólamban hangzik el tőle a dal témája. A Dos Almas című dal szintén tiszteletadás, ezzel felesége, Elsa Valle szüleire emlékezik Winand Gábor: „Tőlük olyan szeretetet kaptam, mintha az én szüleim lettek volna. Sajnos már nincsenek közöttünk. Ezzel a kétszólamú dallal tulajdonképpen az ő lelkük párbeszédét próbáltam illusztrálni” – árulta el az énekes, aki szinte az összes dalt erre a lemezre komponálta. „Néhány éve már megjelenek szólóestekkel, de ott főleg amerikai jazzsztenderdeket játszom. Ezentúl viszont elsősorban a saját dalaimat szeretném előadni, olyanokat, amik ezen a lemezen is szerepelnek".
A kérdésre, hogy milyen önismereti út volt egyedül dolgozni a stúdióban, elárulta: „Soha nem voltam egyedül, Elsa mindig velem volt. Ő az én zenei rendezőm, producerem. Neki nagyon jó füle van és bízom az értékítéletében.Egyébként pedig, ha beburkolózom a zenébe, akkor sosem vagyok egyedül, mert ott van velem a zene”.
Winand Gábor saját zenei fejlődéséről így fogalmazott: „Nemcsak a hangszínem, de a zenei gondolkodásom is folyamatosan változik. Utóbbihoz nemcsak az a rengeteg zene járul hozzá, amit hallgatok, hanem az emberi találkozások, tájak is gazdagítanak, és közvetetten hatással vannak a zenémre. Ezt a fejlődést határozottan érzem magamon” – fogalmazott Winand Gábor, aki arról is beszélt, hogyan tudja elkerülni az improvizáció során azt, hogy ismétlődő paneleket használjon.
„Tagadhatatlan, hogy léteznek panelek, hiszen ebben a mai világban mindenhonnan ömlenek az emberre a zenei információk és új dolgot kitalálni szinte már lehetetlen.
Azt kell megtalálni, hogy ezeket a paneleket hogyan tudja magáévá tenni az ember. Hogy ne érezze azt a hallgató, hogy „Jaj, ezt ismerem, ezt Charlie Parker is szaxofonozta”. Ha a saját egyéniségedre formálod ezeket a zenei előképeket, akkor már te vagy” – vélekedett. Hozzátette: „a jó improvizációba és a jó jazzbe nem fér bele, hogy hajtom a magamét, hanem figyelek arra, ami körülöttem történik, hogy mit kapok a zenésztársaimtól, és velük közösen játszom. Ebbe pedig beleértendő a közös játék öröme is”.
Winand Gábor a nyár folyamán fesztiválokon is bemutatja lemezét, valamint egy Spanyolországot, Franciaországot és Dél- Amerikát érintő turné keretében a külföldi közönséggel is megismerteti.