Jazz/World

Három napon át a jazzé a főszerep Müpában

2021.08.23. 15:35
Ajánlom
A Müpa a New Orleans Swingfesztivál örökébe lépő új koncertfolyammal, az augusztus 27-én kezdődő JazzTime fesztivállal búcsúztatja a nyarat. Az eseményen többek között fellépnek a swing magyar dívái, bemutatkoznak a Jazz Showcase 2020-as győztesei és a hazai jazzélet kiválóságai Gonda János emléke előtt tisztelegnek.

Bőséges stílusválasztékkal és valódi csemegékkel várja a jazz rajongóit a Müpa megújult, felfrissült fesztiválja. A pénteki nyitónapon a korlátozások óta először nyílik meg teljes befogadóképességével a Fesztivál Színház, amelynek színpadán a swing négy kiemelkedő hazai sztárja, Micheller Myrtill, Pocsai Kriszta, Bolba Éva és Munkácsy Eszter a Budapest Jazz Club rezidens nagyzenekarával ad fergeteges hangulatú koncertet.

JazzTime2021_NagyBabosRebeka-152402.jpg

Nagy-Babos Rebeka (Fotó/Forrás: Müpa)

A Pearls of Swing című est műsorának gerincét a big band irodalom nőket előtérbe állító dalai adják.

A fesztivál második napján a 2020-as Jazz Showcase zsűrije által a legjobbnak ítélt formációval és a közönség kedvenceivel találkozhatnak az érdeklődők.

Nagy-Babos Rebeka díjnyertes kvartettje, majd az alternatív popba hajló muzsikát játszó perpētuum a délután folyamán lesz látható az Átriumban.

Őket a Kozma Orsival kiegészült Funky Wheelers követi, akik régi és vadonatúj popslágereket dolgoznak fel funkos-jazzes alapokra átültetve.

Az estét a felejthetetlen zenész, a Magyar Jazz Szövetség és a Zeneakadémia jazz tanszakának egykori alapítója, Gonda János emlékére összeállított Jazzstaféta zárja.

JazzTime2021_Stafeta_GondaJanos_c_MagyarJazzSzovetseg-152131.jpg

Gonda János (Fotó/Forrás: Magyar Jazz Szövetség)

Az elkötelezett művész és pedagógusszemélyiség munkássága előtt tisztelgő műsorban Binder Károly, Márkus Tibor, Oláh Kálmán, Szabó Dániel, Csuhaj-Barna Tibor, Hárs Viktor, Kőszegi Imre, Balázs Elemér, Berki Tamás, László Attila, Borbély Mihály, Bacsó Kristóf, Friedrich Károly és Szalóky Béla lép fel a kiváló dobművész, Bágyi Balázs művészeti vezetésével.

A zárónapon ismét a női történeteké lesz a főszerep: a Fesztivál Színházban La femme fatale címmel Szűcs Gabi és zenekara ad koncertet. A különböző korszakokból válogatott dalok a legismertebb női előadókat, így például Marilyn Monroe-t, Karády Katalint, Marlene Dietrichet vagy Nina Simone-t idézik meg a lendületes swing és a mainstream jazz stílusában.

JazzTime2021_Femmefatale_SzucsGabi_c_OlegBorisuk-152239.jpg

Szűcs Gabi (Fotó/Forrás: Oleg Borisuk)

Szó esik szerelemről, titkos és tiltott kapcsolatokról, nőiségről, csábításról, csalódásról, és

olyan slágerek csendülnek fel, mint a Whatever Lola Wants, a My Baby Just Cares for Me, a Fever, valamint a Mad About the Boy.

JazzTime_Femmefatale_OnodiEszter_c_KatonaJozsefSzinhaz-151941.jpg

Ónodi Eszter (Fotó/Forrás: Katona József Színház)

A végzet asszonyait a középpontba állító műsorban ráadásul sztárvendégként színpadra lép a lebilincselő színészi alakításai mellett kiváló hangjáról is ismert Ónodi Eszter is.

Fejléckép: JazzTime, fotó: Nagy Attila

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Nagy oratóriumokat játszik a Zeneakadémián a Haydneum

Meghirdette 2024/25-ös évadát a Magyar Régizenei Központ, a jövőre különösen nagyszabású Zeneakadémia Bérlet mellett továbbra is lesz Őszi, illetve Egyházzenei Fesztivál, és a fortepianót a középpontba állító sorozatukat is folytatják.
Könyv

„A gyermeknevelésnél is fontosabb lesz a szülőnevelés” – Steigervald Krisztián a Lírástudók vendége

Közgazdászként fordult a figyelme a pszichológia felé, az utóbbi hónapokban pedig a bestsellerlistára is felkúszott Generációk harca a figyelemért című könyvével. Podcastunkban Steigervald Krisztiánnal beszélgetett Grisnik Petra.
Zenés színház

Történelmi pszichothriller operai köntösben – közeleg a Borisz Godunov bemutatója

A Kossuth-díjas Bretz Gábor címszereplésével viszi színre április 27-én a Magyar Állami Operaház Muszorgszkij Borisz Godunov című alkotását, amely az 1869-es ősváltozatban először hangzik el Magyarországon.
Vizuál

Fellini klasszikusait vetítik a Puskinban

Május 2. és 23. között az olasz filmművészet egyik legjelentősebb rendezőjének három alkotását vetítik a budapesti Puskin Moziban. A közönség újra nagyvásznon élheti át Az édes élet, a 8 és ½, valamint az Amarcord című filmeket.
Zenés színház

Meseoperát mutatnak be a Vigadóban

Engelbert Humperdinck Jancsi és Juliska című darabját láthatja a közönség a Szent István Filharmonikusok Pastorale című ifjúsági sorozatában, április 20-án és 21-én.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Jazz/World interjú

„Nekem a zene gyógyszer minden bajra” – interjú Király Lindával

Anyák napján ad koncertet Király Linda a Várkert Bazárban, az est vendége pedig nem más, mint testvére, Király Viktor lesz, így a közönség lélekemelő duettekre is készülhet.
Jazz/World interjú

Mit jelent európainak lenni? – interjú Oláh Krisztián zongoraművésszel, a Ludus Europae zeneszerzőjével

Az idei JazzFest Budapest egyik legizgalmasabb programja a Ludus Europae című, huszonhét szereplős darab, amelynek ősbemutatója április 30-án pontban éjfélkor lesz a budapesti Merlin Színházban.
Jazz/World ajánló

Kihagyhatatlan programok az idei Budapest Ritmón

A 2016 óta futó Budapest Ritmo világzenei fesztivál Közép-Európa egyik legjelentősebb ilyen eseménye, amely egyszerre mutat be felfedezésre méltó, még kevésbé ismert vagy éppen feltörekvő tehetségeket, illetve hozza el Magyarországra a műfaj világsztárjait.
Jazz/World interjú

„A művészet olyan, mint a planktonok az óceánban” – beszélgetés Gyémánt Bálinttal

Egy padláson talált, poros gitár volt az első hangszere, ma már a Zeneakadémián oktatja a jazzgitárosokat. Triójának most jelent meg legújabb lemeze, de az alábbi beszélgetésben szó esik arról is: tudja-e Gyémánt Bálint, hogy hány banánnal gitározik jobban vagy gyengébben, mint a külföldi sztárok.
Jazz/World ajánló

Bartók és a legsátánibb jazzdallamok

Dübörög a jazz, a műfaj egyre szélesebb körben hódít, Bartók Béla pedig hűvös távolságtartással figyeli a merőben új zenei nyelv születését. Hogyan alakult a zeneszerző viszonya a jazzel az 1920-as évektől kezdve?