Jazz/World

Hazatalálni a húrok mentén

2014.08.19. 09:35
Ajánlom
Szeptember 6-án este kilenc órától különleges akusztikai környezetben, a Rumbach utcai zsinagógában pendülnek meg Lukács Miklós cimbalom-húrjai.

A koncert a Hazaút címet viseli, ami ez esetben a holokauszt évforduló kapcsán aktuális otthonkeresés fontosságára utal. Lukács Miklós szólóban és a legkülönfélébb formációkban is olyan egyedi, magával ragadó zenét játszik, ami igazi különlegesség a mai zenei életben. Jellemző rá a kortárs és klasszikus zene kiforrott tolmácsolása, a jazzben és más műfajokban a bámulatosan szabad harmóniákra építkező improvizálás, markánsan egyéni zenei világ és hangzás.

Legújabb saját formációját, a Lukács Miklós Triót 2013-ban alakította. A trió a Cimbiózis című produkcióval már jelentős sikereket aratott az utóbbi egy évben, azonos című lemezük 2014. március 1-én jelent meg a Fonó Records gondozásában.

Lukács Miklós kamarazeneszerű kompozíciókat írt erre a formációra, úgy, hogy minden hangszer és zenész egyforma súllyal legyen jelen. Nem készít teljes kompozíciókat, csupán irányokat jelöl ki. Ez a zenei szövet pedig annak ellenére is teret enged a szabad játéknak, hogy vannak kifejezetten kötött, a kortárs klasszikus zenére emlékeztető részei is.

A fesztiválon adott koncertjén hallhatóak lesznek a Cimbiózis című lemezén játszott kompozíciók, ám a formáció és a műsor is tartogat újdonságokat. Lukács Miklóssal ezúttal Hock Ernő játszik nagybőgőn, Baló István dobokon. Az est vendége az izraeli Nick Roth szaxofonművész.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Plácido Domingo fia végigfényképezte a Virtuózok koncertjét – íme a fotók!

„Istenem! Annyi érzelem van bennem a Virtuózokkal kapcsolatban!” – mondta a koncert után José Plácido Domingo, a világhírű tenor fia.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Átkelni az Urálon Berezovszkijjal

Egyszerre különleges, és első pillantásra kissé rendhagyó összeállítással készült Borisz Berezovszkij A Zongora című sorozatban rendezett idei koncertjére, melyet a Zeneakadémia Nagytermében adott november 9-én.
Klasszikus

Ezt hallani kell: Rahmanyinov Chopint játszik

Az orosz zeneszerző, aki negyvenöt éves korában határozta el, hogy zongoraművész lesz, egy 1919-es felvételen Chopin Asz-dúr keringőjét játssza. Lélegzetelállító!
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.