Az új Oláh Kálmán Sextet stílusára leginkább a contemporary jazz elnevezés illik, amelyben nagymértékben dominál a 20. századi kompozíciós zene, elsősorban a bartóki hangzásvilág. A sextet tulajdonképpen 1995 óta működik, ám azóta különböző stílusváltozásokon ment keresztül, így a zenekar hangszer-összeállítása is többször átalakult. A mostani formáció egy éve működik ebben a felállásban, és a március 13-ai koncert lesz az együttes első nagyszabású budapesti bemutatkozása.
A hangverseny első részében – Bartók Béla születésének 125. évfordulója alkalmából – kifejezetten a zeneszerző által inspirált, illetve az ő tiszteletére írott darabokat mutatja be az együttes. Oláh Kálmán évek óta tanulmányozza Bartók zenéjét, és legfontosabb zenei törekvéseinek egyike, hogy az általa létrehozott modern zenei elemeket nem csak a komponálásban, hanem a jazz improvizációban is alkalmazza. Már az 1995-ben megjelent Night Silence című modern mainstream albumon megmutatkozott Bartók hatása Oláh Kálmán „Polimodális Blues” című szerzeményben, pontosabban a bartóki polimodális dallamkoncepció, mely szintén jelen van Oláh Kálmán mai improvizációiban. Oláh Kálmán a magyar népzenét is kifejezetten a bartóki harmóniavilágon keresztül közelíti meg, a sextet repertoárjában a saját kompozíciók mellet szerepel néhány nem túl közismert magyar népdalfeldolgozás is.
Az est vendégszólistája Tony Lakatos, aki Oláh Kálmánnal már több ízben fellépett Budapesten. Novemberben megjelent koncert DVD felvételük a Művészetek Palotájában készült Adam Nussbaum, és Ron McClure közreműködésével. A koncert második felében hallható lesz néhány szám erről a felvételről: ezúttal sextet, illetve septet formációban.
(2006. március 13. 19:30 Zeneakadémia Kisterme – Az Oláh Kálmán Sextet koncertje; km.: Oláh Kálmán (zongora), Borbély Mihály (szaxofonok, tárogató, furulyák), Bacsó Kristóf (altszaxofon), Schreck Ferenc (harsona), Szandai Mátyás (nagybőgő), Balázs Elemér (dob); vendég: Tony Lakatos (szaxofon)