Jazz/World

INTRO Fesztivál – modern művészeti összefogás

2005.12.01. 00:00
Ajánlom
Egyszerre több helyen, egyszer és többször, most először INTRO Fesztivál, modern művészeti összefogás a Millenáris Parkban, az A38 Állóhajón, a Műcsarnokban és a Trafóban december 1-9. között.

Az INTRO Fesztivál egy nagyszabású, a főváros legfontosabb kortárs és modern művészeti-szakmai „bástyáit” bevonó nemzetközi összművészeti fesztivál, amelyet a Millenáris Parkban decemberben megnyíló Jövő Háza kiállítást megelőző időszak egyik legnagyobb eseményének tekintenek a szervezők. A Fesztivál egyszerre több helyen jelentkezik: a fő helyszín a Millenáris Park, amelyhez a fesztivál teljes időtartama alatt csatlakozik az A38 Hajó koncertekkel, a fesztivál nyitányakor a Trafó színházi előadásokkal, záró hétvégéjén pedig a Műcsarnok kiállításokkal és koncertekkel.

A négy helyszín különböző, s különbözőek lehetőségeik is, mégis mindannyian azt gondolják: egyik legfőbb feladatuk és felelősségük, hogy a különböző művészeti ágak egymásra találásának és bemutatkozásának teret adjanak. A gazdag és sokrétű programkínálatot a Millenáris szervezőstábja állította össze a szakmai partnerintézményekkel közösen, szem előtt tartva a modern művészetekre fókuszáló és ezekben élen járó partnerintézmények és a Millenáris kulturális arculata közötti párhuzamokat, témákat, az ebben rejlő szakmai lehetőségeket.

A fesztivál a hétköznapi történésekből kiemelve, a kortárs kultúra ünnepévé szeretné tenni december elejét. Programjaival sokszínű szórakozást nyújt a fiatalok, a gyerekek és a családosok számára egyaránt. Az eseménysorozat egyik különlegessége, hogy a szatellit helyszínek széles sávú internetes összeköttetés révén élő közvetítéses kapcsolatban lesznek egymással.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.