Jazz/World

Jazzy Jazz Dalverseny díjátadó

2009.10.13. 18:22
Ajánlom
Átadták a harmadik Jazzy Jazz Dalverseny díjait, a győztes a Peet Project. Alábbiakban olvashatják a többi helyezett és a különdíjasok neveit.

A 3 helyezett és a 10 különdíjas teltházas Díjátadó Gálán vehette át jutalmát október 8-án este a Művészetek Palotájában. Íme, a díjazottak:

1. helyezett: Peet Project - Be Free
2. helyezett: Anahita - Keep the fire in
3. helyezett: Made in Bass: Zene ami jó

Legjobb hangszeres szólista: Vermes Gábor
Legjobb hangzású dal: Bihari Bence- Straight Six
Legjobb szöveg: Fellner Ferenc (Hydrox) - Nekem a föld a hazám
Legjobb női énekes: Rozman Alexandra
Legjobb férfi énekes (megosztott díj): Éliás Gyula Jr. és Gájer Bálint
Legjobb hangszerelés: Bársony Bálint & Juhász Attila Jazz Quartet: Csak zene van
Legeredetibb zenei atmoszféra: Gabemiller - Fly Away
Jazzy Groove Különdíj: Kozma Orsi - Valamikor
Jazzy's lányok kedvence: Szabvány - Kerékpárosan szép az élet

A díjazottakat kiválasztó öttagú zsűri: Dorozsmai Péter a Tom-Tom Stúdió és Records vezetője; Kovács László 90.9 Jazzy Programigazgató; Suri Imre 90.9 Jazzy Ügyvezető igazgató; László Attila gitáros, zeneszerző, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Docense; és Maloschik Róbert Pernye András-díjas jazz szerkesztő.

A győztes, korábban CZ Project néven koncertező zenekar lelke Ferencz Péter (Peet) hegedűs, zeneszerző és producer, aki Lőrincz Ádám billentyűssel közösen készítette el idén ősszel Pink Spirit címmel megjelenő első albumának zenei anyagát. Péter most egy kitűnő szaxofonossal, Mits Marcival kezdett közös stúió munkálatokba, hogy a nemsokára egy újabb lemezzel rukkolhasson elő a project.

A legjobb dalokat a 90.9Jazzy rádió műsorára tűzi - érdemes rájuk hangolni!

www.jazzy.hu

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.