Jazz/World

Kitagadták az örökségből Jean-Michel Jarre-t

2018.08.15. 15:15
Ajánlom
Filmzeneszerző édesapja mindent a negyedik feleségére hagyott, Jean-Michel Jarre és féltestvére, Stéphanie azonban nem nyugszanak bele a dologba.

A strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságához fordult a francia zenész, az elektronikus zene úttörője, akit 2009-ben elhunyt apja, Maurice Jarre (1924-2009) háromszoros Oscar-díjas zeneszerző kitagadott az örökségből. A 69 éves francia zenész augusztus 10-én, a Le Parisien című lap hasábjain tárta a nyilvánosság elé az örökséggel kapcsolatos jogi vita részleteit. A főleg filmzenéiről ismert Maurice Jarre egy kaliforniai törvény alapján minden örökségét utolsó, negyedik feleségére, Fong F. Khongra hagyta. A francia legfelsőbb bíróság tavaly szeptemberben érvényesnek ismerte el a kaliforniai jog szerinti végrendeletet, így Jean-Michel Jarre és féltestvére, húga, Stéfanie az örökségből kitagadottnak számít. 

GettyImages-173448035-114632.jpg

Jean Michel Jarre és édesapja, Maurice Jarre (1988) (Fotó/Forrás: Georges De Keerle / Getty Images Hungary)

A testvérpár márciusban nyújtott be keresetet a strasbourgi bíróságnál azon a címen, hogy nem tartják tiszteletben családi jogaikat és túlzott sérelem érte jogbiztonságukat. Pénteki újságcikkében Jarre hangsúlyozza, hogy az örökösödési ügy nemcsak a pénzről szól, hanem a családi kapcsolatok védelméről és - alkotókról lévén szó - a művészek erkölcsi jogáról is.

"Még egy fotóhoz vagy szüleink egy személyes tárgyához sincs hozzáférésünk"

- mondta. 

Jean-Michel Jarre még kisgyerek volt, amikor apja elhagyta az édesanyját, Francette Pejot-t, a francia ellenállás tagját, Stéphanie a második feleségtől, Dany Saval színésznőtől született. Egy éve egy interjúban a zeneszerző elismerte, hogy "nehéz viszony" fűzte az apjához.

Oscar-díjas filmzenék

Maurice Jarre az Arábiai Lawrence (1962), a Doktor Zsivágó (1965) és az Út Indiába (1984) című filmekhez írt zenéért kapta meg a filmvilág legrangosabb elismerését, az Oscart.

Arábiai Lawrence

Doktor Zsivágó

Út Indiába

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.
Jazz/World klippremier

Móricz forgatókönyvére készült filmritkaság a Kerekes Band új klipjében

Bár a vidéki Magyarország felfedezése az 1930-as évek magyar filmművészetéből kimaradt, egy osztrák-magyar filmrendező, Georg Michael Höllering Hortobágy című alkotása pótolta a hiányt. Az 1936-os filmritkaság képkockáiból készült el a Kerekes Band Back to Folk című klipje.