Jazz/World

Kőleves Jazz Kedd

2009.10.16. 08:52
Ajánlom
A Kőleves Jazz kedd sorozat október 6-án indult a Kőleves Vendéglő pinceklubjában. December 22-ig minden kedden a magyar jazz középkorú és fiatal generációjának legkiválóbb képviselői lépnek fel.

Ezt a sorozatot egy évvel ezelőtt abból a célból hozták létre a szervezők, hogy a fiatal és középgenerációs kreatív jazz zenészek szereplési lehetőséget kapjanak, illetve lehetőséget adjanak a közönségnek, hogy megismerjék ezen saját útjukat járó muzsikusok szerzeményeit és játékát és ezáltal is népszerűsítsék a kortárs jazz műfaját. A szervezők célja emellett még az volt, hogy egy intim, családias hangulatú jazz klubot hozzanak létre, melyre szerintük nagy szüksége van Budapestnek.

A sorozat október 6-án indult az Európa-szerte ismert Dresh Quartet koncertjével a Kőleves Vendéglő pinceklubjában. December 22-ig minden kedden a magyar jazz középkorú és fiatal generációjának képviselői lépnek fel. A sorozatban október 20-án a Váczi Dániel Trió, október 27-én Szandai Mátyás Quintet ad koncertet. A további fellépők: Dés András Trió, Szabó Dániel Quartet, Brezo Quartet, Oláh Kálmán Sextet, Eichinger Quartet, Nigun, Subicz Gábor Quintet, Bacsó Kristóf Quartet. Mindegyik együttest a legkreatívabb zenekarok között említhetjük a műfaj hazai palettáján, így ez a sorozat igazi ínyencségnek ígérkezik a jazzrajongók számára. A koncertek keddenként este 9-kor kezdődnek. Minden jazzkedvelőt és zeneszeretőt szeretettel várunk!

www.koleves.com

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.